Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

@Midas Hvilke ulovligheter tenker du på ?

Det som har vært diskutert her de siste månedene, blant annet ikke minst av deg selv.

Jeg har vært ekstremt kritisk til guidingen. Men tviler på at det faller inn under det du skrev om over her

1 Like

@Midas name of the company?

1. Om de har holdt aksjonærene for narr i lange tider, 2) ikke meldt fra om utro tjener og stjålne forretningshemmeligheter, 3) om de holdt dette hemmelig i forbindelse med forrige emisjon og 4) nå også i forbindelse med den forestående innhentingen av enda mer kapital…

…er jo noen eksempler blant flere som ikke er i tråd med lover og regler.

Mye riktig, i det minste verd å tenke på, i dine betraktninger her Midas (altså om hva en rapportering, evt også politianmeldelse kan medfører), men jeg tror at det skal mye til for at selskapet havner i en slags fryseboks med tanke på omsetning av aksjer.
Derimot vil en slik prosess naturligvis stoppe enhver form for oppkjøpstanker eventuelle interessenter måtte ha; ingen vil kjøpe et selskap hvor verdien av selskapet kan være helt eller delvis påvirket av en slik lekkasje som ryktene tilsier.
Om ryktene er sanne, så må ledelse og styre ha hatt (og har!) ett fryktelig dilemma om hvorvidt de skal offentliggjøre saken
Under en “normal” børs er reglene helt klare, men i NOTC er disse kun som anbefalte retningslinjer, ledelsen har derfor følt seg friere til å gjøre vurderinger
Å gjøre riktige vurderinger i en slik situasjon er ikke enkelt, og hva er riktig, eller kanskje man skal si minst feil?
Om vi forutsetter at ryktene er korrekte, så vil vurderingene være drevet av minst et par scenarioer;
a) har de regress-muligheter mot synderen (normalt ja!), og har evt vedkommende betalingsevne?
b) har de tilsvarende mulige krav mot mottakeren av disse bedriftshemmelighetene?
Det siste er slett ikke sikkert, vil være avhengig av hvilke bevis som kan føres, og vil uansett måtte gå noen kostbare runder i rettsapparatet!
Om synderen har tilstrekkelig betalingsevne til å kunne dekke et antatt tap for selskapet, er vel mer enn tvilsomt.
Så, da gjenstår altså en slags catch22 situasjon for ledelsen, hvor alle løsninger er jævlig smertefulle.
Men uansett; å fortie dette over to emisjoner er grisete!

Merk at tegningsperioden avsluttes 13. Desember og at tegnere må digital sende denne til oss før utløpet av 13. Desember.

Da blir det interessant å se hva info som kommer neste uke…

Takk for meg. Det var det. 99,7% tap, 38% retur til sommeren. Ikje så verst det. Sitter kun på preferanse aksjene

Det er jo bare nitrist!

Fattig trøst: Etter at det utstedes flere preferanseaksjer ville det blitt 0,2%-poeng - 0,3%-poeng større tap.

Tar man utgangspunkt i aksjekursen nå til 0,07 kr/aksje og så regner ut hvor mye aksjekursen utvannes ved utstedelse av nye aksjer, så…

…er det noen som har giddet å regne på det?

Utvannes det for 7 øre aksjen, så er altså verdien definitivt 0 kr! :-o
Satt av markedet selv.

Har forresten aldri forstått hvordan et ordrebilde kan se slik ut som dette mer enn i et hundredels sekund; meglere eller maskinvare som ikke gjør jobben sin?

| Volum | Kjøper| Selger| Volum|
| 76 886 | 0,07 | 0,07 | 6 886 |

Alt er manuelt.

Takk for svar, tollis!
Noen som tok tidlig helg i dag da eller sov på jobb.

## CrayoNano AS - Status of subscriptions and extension of subscription period ### Company news ### 2024-12-13 20:23:28
Trondheim, Norway – 13 December 2024

Reference is made to the announcement by CrayoNano AS (“CrayoNano” or the “Company”) on 3 December 2024 where the Company provided a company update and details regarding a potential capital raise through the issuance of a convertible loan (the “Convertible Loan”).

The subscription period for the Convertible Loan expired today at 17:00 hours (CET). The Company has received subscriptions and indications for a substantial part of the minimum amount of NOK 15 million to be raised through the Convertible Loan, and have active initiatives towards various stakeholders for additional subscriptions to reach the minimum amount. To facilitate these ongoing discussions the board of directors of the Company have resolved to extend the subscription period until Tuesday 17 December at 17:00 hours (CET).

Please see the announcement made by the Company on 3 December 2024 for further details about the Convertible Loan.|

Kanskje det er mer innlysende at må gi mer info for at noen skal bli med videre.

Håper jo at de får inn nok, og at de får til noe. Men må jo være mer åpen dialog.

De jobber på spreng ihvertfall
Alle er i samme båt heldigvis

Skulle vel bare mangle :blush: ingenting et gratis

"received subscriptions and indications for a substantial part "

Ja, de vil ikke si beløpet, typisk flåsete politiker formulering… Det kan være 5 mill kanskje…? Når folk ikke vil kjøpe preferanseaksjer ligger det dårlig an… Om de endrer seg til å la alle aksjonærer delta kanskje de klarer det, men det nekter de vel, bedre å gå konkurs… Nå får de som fortjent… Dessverre drar de med resten av oss. .

Jeg har fått muligheten til å kjøpe i denne runden (også), men for egen del er det fullstendig uaktuelt. Selskapet kommuniserer knapt med aksjonærene, store summer er forbrukt - på hva? Jeg har null tillit til at dagens styre og ledelse er i stand til å skape særlig merverdi til aksjonærene med atter en emisjon. Rykter om utro tjener, eventuelle forretningshemmeligheter på avveie og at Dr. Dobbertin pakket snippeska etter bare måneder i jobben gjør at jeg anser investeringen som tapt.

Enig med deg. Jeg har også fått tilbud om kjøp igjen. Som jeg ikke gjør basert på den informasjonen vi har fått.

De har ikke ville svare på spørsmål under QA etter de oppdaterer markedet. Veldig vage på alt som sies.

Trodde de skulle hente mye mer penger? Mulig jeg ikke husker eller har lest hva de sa sist, men jeg skjønner ikke helt hva de skal bruker 15-30 millioner til, dvs hva skal de oppnå med de? Var det ikke behov for langt over 100 millioner for å komme der avtroppende CEO sa?