Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Da syns jeg du skal spørre han om det :blush:

Hans svar har for meg null troverdighet, akkurat som føringene hans, og som nevnt i mitt innlegg like ovenfor her: Hva annet kan han si og gjøre enn enten å benekte eller å la være å svare?

Lite sannsynlig / utenkelig at han innrømmer straffbar handling og legger løkken rundt sin egen hals.

Vi har jo ikke engang fått en beklagelse eller en forklaring eller noe fra styre / administrasjon / ledelse for hvordan selskapet er kjørt i grøften. En arroganse uten like. Tar jo hverken ansvar eller selvkritikk.

Og for øvrig: Dette er ikke noe hver aksjonær skulle behøve å løpe etter han / dem med av spørsmål. Det blir jo riv ruskende galt alle veier.

Rinnan tar det vel som lån da? :cowboy_hat_face:

Jeg skjønner hvordan du tenker.
Men jeg står fortsatt med mine tanker. Hvis han overser og ignorerer spørsmålet ditt, så ville også dette kunne bli brukt mot ham juridisk. Han hadde ikke noe annet valg enn å benekte. Selvfølgelig kan det også være sant, og utro tjener er kun rykter.

Er det ikke bare å kjøre på med uv led?

Jeg ser at de som selger gjerne selger veldig mange aksjer, aksjer som i sin tid har kostet mange penger, disse må da ha vært et godt stykke oppe på aksjonærlisten, eller?

Hvorfor skal de absolutt selge teknologien til Kina egentlig ? Er det bare der det er aktuelt? Har jo tidligere vært spekulert på mulige selskaper i Europa

Veldig godt spørsmål.

USA burde jo vært interessert også - skal jo vekk fra alt som lukter av Kina.

Ingen av topp 50 har solgt noe de siste ukene.

0,03,- ny all time low…

Tragiske greier. Det selges jo kun for å få skattefradrag i år.
Alle har sin mening, men for meg er det rart å selge til 3, 5 eller 10 øre. Ventet i flere år, så da er det like greit å vente tænoen måneder til.
De som kjøper på disse nivåene har bedre sjanse til en fin gevinst kontra en lottokupong.

Hva blir regnestykket her? De første 200 mill til pref.aksjer, resten til ordinære?

Takk, for svar!

Uten å regne på det, i hvert fall èn korrigering:

Resten til alle (ordinære + pref.aksjer)

Ja, pref blir omgjort til ordinære etter utbetaling til pref.

Du må huske på at for noen av oss er det ikke snakk om 1 øre eller 3 øre, men om 29 kr og 99 øre pr aksje som blir fradragsberettiget på skatten ved realisering nå, hvilket blir noe helt annet.

Men før noen aksjonærer får noe som helst skal all gjelde ut fordringer betales…

All gjeld skal først nedbetales, ja, likeså skatter og avgifter og lønn til ansatte og leieutgifter til lokaler samt til avvikling av selskapet og honorar til bobestyrer, forsikring etc…

Det tappes med andre ord skremmende fort, og det spørs vel hva som blir igjen selv til preferanse-aksjene. Bobestyrers plikt ligger overfor kreditorene, ikke aksjonærene. Aksjonærene er aller nederst og sist av alle.

Ja, vanskelig å finne status gjeld nå, siden som flere har påpekt, mye informasjon er fjernet fra hjemmesidene. I mai hadde de benyttet 12 MNOK av bankkreditt (SB1 MN ?), som kunne utvides til 25 MNOK.

Da må vi regne med at alle 25 millionene fra det har medgått, i og med totalmangel på penger et par måneder senere.

og så tilkommer vel det “finansielle instrumentet” de har levd av og brukt av hele høsten og fortsatt tapper fra, hva vet vi egentlig om det?

…og ikke å forglemme: påbeløpte renter her.