Hvis man legger skuffelse til side over det som har skjedd og bare tenker fremover så vil det jo være rart om feks NTG blar opp 1 mill til i denne emisjonen hvis det ikke er hold i noen muligheter til å tjene penger på ihvertfall pref aksjer
Nå tror jeg ikke det før det står svart på hvitt, foreløpig er han/de jo på trygg grunn: Det ser ikke ut som om det blir noe mer av noenting i øyeblikket.
Klart er det i hvert fall at det ikke blir noe på oss med ordinære aksjer, for hadde noen av innsiderne eller av storaksjonærene trodd det, så hadde de hamstret dem til 3 øre stykket i stedet for å betale 5 kr for preferanseaksjer.
DÈT store spriket i kurs på ordinære aksjer og på preferanseaksjer sier egentlig sitt og alt om at ordinære aksjer ikke vil få engang hverken 1 øre eller 3 øre pr stykk. De er rett og slett null verdt nå, bortsett fra som realiserte for skattefradrag for tapet.
For oss som har vokst opp med cowboyfilmer på 70-80-tallet blir det litt med disse ordinære aksjene nå liksom uttrykket “bare en død indianer er en god indianer”, som det ble gjentatt i det uendelig av de hvite i disse filmene. De er mer verdt som fradrag på skatten som realisert tap enn som beholdte aksjer i selskapet.
På trygg grunn? Har du sett hvor mye NTG har brukt på dette prosjektet inkl ordinære og pref aksjer ? Hvis de ikke får til noe med Crayonano så taper de ti talls millioner
På trygg grunn i forhold til å komme med løfter som de slipper å holde; det er med andre ord tomme ord, null verdt. Løftet slippes å innfris.
De går inn med 1 mill
Les innlegget mitt på nytt, som jeg skrev:
“Nå tror jeg ikke det før det står svart på hvitt, foreløpig er han/de jo på trygg grunn: Det ser ikke ut som om det blir noe mer av noenting i øyeblikket.”.
Jeg kan si til deg at når jeg blir milliardær skal du få en million av meg, skjønner du?
Jo det ser ut til at det blir noe av. Tviler på at de bare ville utsatt til 17de hvis ikke
Da er papirer på vei inn sannsynligvis
Okay, jeg mener det motsatte: Det ser ikke ut til å bli noe av.
Hvorfor tror du de bare utsatte til 17de da?
Jeg lurer for øvrig på om de med ordinære aksjer vil se på det som positivt eller som negativt om det blir noe av. Blir enten å få pest eller kolera, dette, uansett utfall er vi fucked.
Kommer helt an på på hvor mye de får solgt selskapet for, hvis de får det til da. Jeg har ihvertfall kommet frem til at jeg like gjerne lar være å selge ordinære aksjer i tilfelle det skjer noe uventet
Hvorfor klarte de ikke få inn interessenter nok innen fristen? Ikke vanskelig å overholde en frist, dessuten bør frister overholdes, dessuten spesielt innen bank- og finansverdenen.
Jo, de vil nok gjøre et desperat forsøk disse to ekstra dagene på å presse hardere på for å få flere med, det er jo nesten stygt ikke bare å lure folk opp i stry men dessuten legge press på.
Noen institusjonelle bruker litt lengre tid på å få det formelle på plass. Jeg kan ta feil, men jeg tolker det som at en eller flere av de store har sagt at de er med, men de trengte et par dager til på å få papirene klare internt
Om du velger å selge ut de ordinære aksjene dine nå eller beholde dem er egentlig et regnestykke som dreier seg om hva som er mest lønnsomt for deg.
Har du et snitt pr aksje på 6 kr i innkjøp, kan du få fratrekk av de 6 kr på skatten om noen måneder om du selger dem nå. Og det er penger spart i skatt som kan stå på bankkonto til god rente i våre dager.
Skal det være en vits i å sitte på dem, må det nesten være fordi du tror på den utopien at de noen gang skal bli verdt 6 kr igjen så du går even. Det skjer ikke. Selskapet går nå enten konkurs veldig fort eller senest er solgt til spottpris innen mai neste år, altså i løpet av 6 måneder. I begge de tilfeller vil ikke ordinære aksjer få noen ting, ikke ett øre, det er som jeg skrev pest eller kolera for oss.
Da lar jeg de ligge i skuffen i tilfelle et under skjer og de får solgt alt sammen for en milliard eller noe:) Går de konk så forstår jeg det slik at man kan få justert ned skatteprosent for 2025 eller evt få igjen for tapet året etter
Har du tro på en milliard, så kanskje du vil kjøpe flere aksjer også, da, så du kan håve inn en større del av den milliarden? Du kan få mine billig!
At han her spytter inn 1 mill og flytter på litt ting er på ingen måte noen overraskelse vel… Men bull blir jeg ikke dessverre:
NB! Eldre oppslag… Men sier litt om akrobatikken…
Hvis ikke CrayoNano oppdriver nok interesse i morgen, hva mener dere andre skjer da?
Jeg kan liksom ikke helt se for meg annet enn at det er kroken på døren. Tviler på at de ansatte vil fortsette å jobbe uten lønn inntil man finner noen som kan tenkes å kjøpe opp selskapet. Uten fylt minstemål i løpet av morgendagen vil det jo ikke bli innvilget lån til å finansiere søket etter oppkjøper.
Elefanten i rommet må være at de ikke klarer å produsere grafen-basert UVC til kommersielle vilkår. Å konkurrere med eksisterende teknologi mot etablerte aktører, som en oppstart, er et dårlig utgangspunkt. 10x ytelse hadde gjort susen.
Skuffet over at jeg ikke nådde denne konklusjonen tidligere. Syntes ledelsen fremsto troverdig - dette må ha kommet overraskende på de også. Sitter kun igjen med preferanseaksjer. Alle ordinære aksjer solgt. Min nest dårligste investering, relativt sett, gjennom tidene. Kun slått av Kreditkassen som gikk konkurs.
Ja, de har nok brukt alt for mye penger og ressurser på H serien i stedet for det som hele oppfinnelsen egentlig handler om
Total skivebom, de klarte ikke ta temperaturen på markedet, klarte ikke forstå konkurransebildet. Det er ikke lenge siden de skrøt av stor pipeline og at nanowire/graphen ikke var langt unna.
Bare de vet egentlig hva som har skjedd