Blir med jeg også
Eneste jeg er redd for ved å selge til 0,07 er hvis det skjer noe som plutselig endrer alt sammen. Men fristende å få igjen en del på skatten neste år ja
9900 kr betaler kjøperen for 141.000 aksjer.
Sykt
Ta det med ro, skjer det noe, så er det at de potensielle 0,07 kr blir til definitive 0,00 kr.
Så du vet akkurat hva som skjer på innsiden der til enhver tid
Jeg tror de fleste av oss har et klart bilde nøyaktig av hva som foregår, ja, nå da tåken har lettet fra foran øynene våre.
Men i kveld altså får vi fasiten, kommer vel melding da angående interessenter eller mangel på sådanne.
Optimist!
Tror også de får til å holde skuta flytende
- Jeg tror IKKE CrayoNano vil få nok interessenter i dag til å nå det nødvendige minimumsmålet av 15 millioner kroner.
- Jeg tror CrayoNano vil få nok interessenter i dag til å nå det nødvendige minimumsmålet av 15 millioner kroner.
0 stemmegivere
Bra oppgang i dag da. 40%.
Ikke mye penger på bordet før kursen er på 4kr
Eller i det minste 80 øre.
Håper jo at de får inn penger til å fortsette, men hva er det som skal skje med de 15-30 millionene de får inn?
Tid til å prøve litt til? Prøver på hva? Selge selskapet? Partner?
Ser ikke helt hva som skjer, annet enn at de kan drive på en stund til…
Ja, lønn til de som førsøker å få avhendet selskapet i den perioden det vil ta.
Dette er ChatGPT sin oppsummering.
Målet med kunngjøringen er å oppdatere interessenter om CrayoNanos økonomiske situasjon og strategiske planer, samtidig som de skisserer en potensiell kapitalinnhenting for å dekke kortsiktige og langsiktige finansieringsbehov.
Hovedpunkter:
1. Selskapsoppdatering:
• Lansering av den nye HE-Series UV-C LED-produktlinjen.
• Endringer i ledelsen: Sveinung Ryen blir ny CEO og erstatter Dr. Thomas Dobbertin.
• Kostnadsreduksjoner: US-basert styremedlem William Cortelyou trekker seg.
2. Kapitalinnhenting:
• Konvertibelt lån: Selskapet ønsker å hente mellom 15–30 millioner kroner.
• Midlene vil forlenge likviditeten til mars 2025 (minimum) eller juni 2025 (maksimum).
• Lånet kan konverteres til preferanseaksjer til en kurs på 5 kroner per aksje.
3. Strategiske alternativer:
• Engasjert en amerikansk finansiell rådgiver for å utforske muligheter, spesielt innen grenseoverskridende transaksjoner med Kina.
• Ingen konkret interesse mottatt så langt.
4. Etterfølgende tilbud:
• Ved overtegning kan eksisterende aksjonærer få en ny mulighet til å delta.
Formål:
Å sikre kortsiktig likviditet, legge til rette for strategiske diskusjoner og bane vei for langsiktig vekst og lønnsomhet, samtidig som selskapet oppdaterer om ledelse, produktutvikling og økonomiske tiltak.
Basert på informasjonen i kunngjøringen, virker hovedmålet å være å sikre kortsiktig finansiering og utforske strategiske alternativer. Det kan inkludere flere muligheter, som:
1. Samarbeid eller partnerskap: Engasjeringen av en amerikansk rådgiver med fokus på grenseoverskridende transaksjoner (spesielt mot Kina) antyder at selskapet vurderer strategiske partnere som kan bidra med kapital, teknologisk støtte eller markedsadgang.
2. Potensielt salg: Selv om det ikke nevnes eksplisitt, er salg av selskapet (helt eller delvis) en mulighet som kan komme opp i slike prosesser, spesielt dersom ingen annen løsning materialiseres.
3. Kapitalinnhenting for vekst: Selskapet fokuserer på produktutvikling og ekspansjon av kundebasen, noe som kan tiltrekke investorer og gjøre selskapet mer attraktivt for videre vekst eller oppkjøp.
Det faktum at selskapet spesifikt nevner en kortsiktig “cash runway” (frem til mars/juni 2025) indikerer at de står overfor et tidspress for å finne en løsning. Om det blir et salg, strategisk samarbeid, eller ny kapitalinnsprøytning vil avhenge av responsen i markedet og investorinteressen.
Hvis selskapet vurderer salg, vil det vanligvis ikke kommuniseres direkte før en avtale er konkretisert. Konklusjon: Strategiske alternativer kan inkludere et salg, men hovedfokuset virker å være finansiering og utforskning av muligheter som gir selskapet tid og rom for vekst.
De som i perioden det tar å få solgt selskapet fortsatt er ansatt, skal ha lønn, det samme skal den amerikanske innleide finansielle rådgiveren; sikkert like mye som alle de andre til sammen.
Jevnere kunne det ikke bli, 50 prosent tror og 50 prosent tror IKKE at CrayoNano vil få nok interessenter i dag til å nå det nødvendige minimumsmålet av 15 millioner kroner.
Jeg tar for gitt at vi alle selvsagt i det lengste håper nøyaktig det samme, men halvparten av oss tror altså at innsidere og storaksjonærer i dag vil svikte i å komme selskapet til midlertidig unnsetning så det får tatt opp ytterligere lån for å finansiere den tiden som gjenstår før selskapet blir solgt.
Håper i aller høyeste grad at de lykkes med å gi aksjonærene (oss) noe tilbake.
Fristen forlenges til 15 januar. Med andre ord ikke mange som vil investere mere i selskapet. Jeg tror det skyldes disse fordømte preferanseaksjene.
Synd, men kanskje de må redusere risk/reward.
Jeg tror du kan være inne på noe veldig viktig og riktig der, altså!
Folk har selvsagt dessuten fått nok av det hele. Endelig står Styre, administrasjon og ledelse avkledd.
Jeg tror det hadde hjulpet veldig på ny økt interesse om alle disse, altså alle styremedlemmene og CEO og CFO, samtidig hadde avgått for å gi selskapet en ordentlig fresh start og en virkelig mulighet til en helt ny retning uten alle disse likene i lasten og skjelettene i skapet som jeg er sikker på ligger der, at kjæledyrene deres dessuten er ugler i mosen gjør ikke det hele noe bedre. Eller for å si det slik: Enten det er hold eller ikke i alt av beskyldninger og mistanker som nå florerer blant oss, så må disse nevnte kjenne sin besøkstid og vike posisjoner og stillinger dersom det skal være håp for noe som helst videre for selskapet.
Her er det ikke bare at disse nevnte ikke lenger har aksjonærenes tillit, de har dessuten aksjonærenes mistanke rettet mot seg for et bredt spekter av ting som har gått galt og for at det har forekommet ulovligheter og at enda flere slike blir forsøkt holdt skjult og for ren og skjær vanstyring av selskapet og misleding av aksjonærene.
Som sagt: Berettiget eller ei, de må gå. Helt nye folk inn i deres sted. DA kan jeg være med på en innsamlingsaksjon i bytte mot flere aksjer - ordinære. Ingen flere preferanseaksjer til noen!
Fristen for konvertibelt lån utsatt til 15. januar. Ikke lett tydeligvis…
CrayoNano | CrayoNano AS – Status of subscriptions and extension of…
Det var synd de ikke kom i mål.
Det er jo ikke spesielt mye penger de prøver å hente. De trenger åpenbart endre litt på frier-brevet sitt for å overbevise noen å legge penger på bordet.
Undres hvor godt bemannet de er til å evt lande nye avtaler og levere på dette for å skape cash flow. Eller om alt er stoppet.