Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Det har ca. 10 ansatte som sitter i Trondheim, så ikke bekymra for det med avtaler hvis den muligheten dukker opp. De har jo også beholdt sales management.

Jeg er glad det drar litt ut i tid. Investorene setter tydeligvis krav og forsikringer mot ledelsen for å bli med videre.

enig med deg!

:droplet: The fight for clean water: Why innovation matters :earth_africa:

An alarming article by Norsk rikskringkasting (NRK) highlights a critical challenge: disease-causing bacteria and viruses on plastic waste can survive water treatment facilities. This underscores the growing need for more effective and sustainable disinfection methods to protect our water supply and public health. Read the article here (in Norwegian) LinkedIn

At CrayoNano, we believe innovation is part of the solution. UV-C LEDs, like our CrayoLED™ technology, offer a mercury and chemical-free, energy-efficient method to disinfect water at the source. These solutions not only ensure safer water but also align with sustainability goals by reducing environmental impact compared to traditional methods.

Clean water is essential for a healthier future. By investing in advanced technologies, we can tackle these challenges head-on and safeguard one of our planet’s most vital resources.

:bulb: How do you think technology can play a role in solving the global water crisis? Let us know in the comments!

Are you looking to integrate UV-C LEDs into your disinfection system? Reach out to team today! LinkedIn

hashtag#CleanWater hashtag#Sustainability hashtag#Innovation hashtag#UVCLED hashtag#WaterDisinfection hashtag#CrayoNano hashtag#FutureTech

Preferanseaksjer kan være et effektivt verktøy for investorer som prioriterer kortsiktig gevinst og avkastning, spesielt i situasjoner der selskapet planlegger et fremtidig salg. Imidlertid kan slike aksjer også komplisere vurderingen av selskapets verdi og gjøre det vanskeligere å få en klar oversikt over dets økonomiske situasjon. Når strategien ikke er gjennomført på en grundig og gjennomtenkt måte, kan det føre til utfordringer for både selskapet og dets investorer.

Hvis selskapet i stedet hadde valgt å fokusere på ordinære aksjer og en eventuell børsnotering fra starten, er det mulig at situasjonen i dag ville vært annerledes. Det oppleves av enkelte som at beslutningene har vært preget av overmot og manglende forståelse for konsekvensene. Kritikken retter seg også mot en opplevd arroganse fra ledelsen og manglende hensyn til investorene. Det er nå nødvendig med tiltak for å sikre selskapets bærekraft, blant annet ved å kreve tilbake utlån som er gitt til ansatte og styremedlemmer.

Strategien ble lagt rundt et snarlig salg av selskapet, uten en plan B. Solgte skinnet uten at bjørnen var skutt… Skikkelig bear :bear:

…bjørnen er vel for så vidt skutt. Død er den beviselig.

Problemet er vel mer at de faktisk skjøt bjørnen uten å ha en kjøper til skinnet og kjøttet og nå ligger skrotten der bare og råtner opp og blir mindre og mindre delikat for noen som helst.

Ettersom jeg er 90% ned i verdi på Cnano, lurte jeg på om noen kunne gi meg noen tips på hva som er best å gjøre. Skal jeg bare få 22% skattelette ved å selge nå eller er kursen kunstig lav?

Du må gjøre deg opp en mening om du tror de ordinære aksjene blir verdt noe. Hvis de mot formodning skulle klare å fortsette videre organisk eller bli solgt for en stor nok sum så vil det være trist å ha solgt ordinære aksjer på 0,0.7. Men de fleste her tenker det i beste fall blir bare de med pref aksjer som får noe betalt fordi evt salgssum blir lav

Du får skattefradrag på 37,8% ca. Heldigvis… :sweat_smile:🥲

• Skattesats på aksjegevinst :
  • Gevinst på aksjer beskattes som alminnelig inntekt.
  • For aksjeinntekter i 2024 multipliseres gevinsten med en oppjusteringsfaktor på 1,72 før den skattesatsen på 22 % anvendes.
  • Dette gir en effektiv skattesats på 37,84 % for gevinst på aksjer.
  • Fradrag for tap :
  • Tap på aksjer kan trekkes fra som fradrag i alminnelig inntekt.
  • Tilsvarende blir tapet multiplisert med oppjusteringsfaktoren på 1,72 , slik at fradraget har samme skatteeffekt som for gevinst.
  • Dette gir en skattefordel på 37,84 % av tapet.

Mao: høy skatt og hyggelig fradrag når det går i dass…

1 Like

Du kan få jobb som julenisse, du Tollis!
I alla fall for oss mørbankede CNANO-aksjonærer :sweat_smile:

Hadde jeg vert julenissen, så skulle jeg gitt gave til alle med et salg av selskapet til en fin nyttårsfeiring :smiley: Måtte gitt en til meg selv også

Tenkte på om den sluttet på 20 øre i dag, virket som folk har stoppet å kaste ut aksjer… men det har nå skjedd før at det endres til neste dag.

Hva er grunnen til at folk plutselig skal få troen på å kjøpe ordinære aksjer på kr 3 mener du?
Virker som du driver med et spill her inne

1 Like

Han der Midas er merkelig ja …meget …god jul

God jul til aksjonærene også :sweat_smile::imp::cry:

1 Like

Jeg uttaler meg bare om hva jeg ser ut av ordrebildet; jeg selv har hverken mer eller mindre tro på selskapet enn tidligere men muligens mer tro på at aksjekursen kan komme seg betraktelig.

Du må snart lære deg å være i stand til å skille mellom aksjekurs og selskap, hvilket jeg har observert når jeg har lest gjennom gamle innlegg at du gjentatte ganger over all din tid her inne har hatt vanskelig for. Det hender faktisk at kursen ikke gjenspeiler selskapets verdi og potensiale eller mangel på sådant og at kursen lever sitt eget liv, det er dessuten enorm forskjell på kalkulering av risiko og sjansespill ved å satse på kursutvikling om man daytrader eller i det minste er meget kortsiktig eller om man investerer i et langt perspektiv. og mye av det er hva som utgjør dynamikken i aksjehandel og kurssvingninger. Noen kjøper når andre selger og omvendt, det er hva som gjør at det ikke er fastpris på aksjer.

For your information: Aksjekursen har i snitt nærmest doblet seg for hver dag som har gått nå, trinnvis og sikkert fra 0,03 kr til 0,10 kr og skal man ha noen i dag må man opp til 0,15 kr, dernest ligger det aksjer ute til 0,20 kr så 0,80 kr så 4,00 kr så 10,00 kr. Og med høy interesse på kjøpssiden som har sørget for kursoppgangen til nå.

Så ja, i øyeblikket har jeg sterk tro på en positiv kursutvikling i aksjen for CrayoNano, uten at det er min tro eller mangel på det som driver aksjekursen. Jeg kan ikke svare for andres vurdering som får aksjekursen til å stige så voldsomt, likevel tillater jeg meg å uttale meg om hvordan jeg leser ordrebildet og ser signalene. Oppfattet?

1 Like

Rimelig spes og ikke inkludere investorene sine ja… Nok er tillitsvekkende signal fra ledelsen…

Sikkert furtne fordi vi ikke vil danse etter selskapets pipe og kjøpe de nyopptrykkede aksjene deres :rofl:

Det kan vel også oppfattes slik at vi aksjonærer er en del av selskapet, og som sådan med på å sende denne hilsenen

1 Like

Aksjonærene er de som feks satset 1 mill som nå har blitt til 10.000-20.000
God jul