Kult, kanskje det gir et par ekstra millioner inn i emisjonen til 15.01.
Lite bevegelse på handelen selv om den meldingen kom.
Dette var vel ganske heftig og overraskende👍🏻 Kult!
Relativt god ide å finne på noe i Norge.
Hvor mye har vi kastet bort på batterier i nord og i sør.
Dette kan jo faktisk bli et norsk industrieventyr og vi mangler bare 150 mill
Har de helt glemt å pushe på her til lands opp igjennom ?? Er det et prosjekt som burde få støtte så er det jo dette
Norsk universitetsoppfinnelse som kan gjøre enorme forskjeller i verden for en brøkdel av det staten har kastet etter spinnville grønne luftslott
Enig, kun et stort problem, 170-180 mill av selskapets verdi er lovet bort, om ikke hadde kursen gått opp X antall ganger idag tipper jeg. Vi får se neste uke.
Du tror ikke de store som sitter på masse ordinære aksjer har lyst til å tjene penger på de
Du tror de foretrekker å selge selskapet billig kjapt ?? Ta en tur inn på listen og se hvor mye bla NTG har satset, og en haug med andre store
Jeg tror ikke det dessverre nei, tror all fokus er på pref.aksjer.
Hva er rasjonale ditt her ? Jeg tror også kanskje dessverre det ender med det, men tror du ikke alle egentlig ønsker at de ordinære aksjene kommer i spill igjen?
Hvis vi kun forholder oss til de preferanseaksjene som alt er utstedt kan jeg ikke se at noen som helst med preferanseaksjer har noe å tjene på ikke også å tjene på sine ordinære aksjer, men jeg KAN fint se at mange av dem vil mene at veien er kortere til avkastning og gevinst gjennom et raskt salg av selskapet enn gjennom langsiktig drift.
Husk at preferanseaksjene ikke får inn et øre utenom ved utbytteutbetaling eller ved konkurs eller ved salg, og om ingenting av de tingene inntreffer, så er de altså avhengige igjen av en aksjekurs på 14 kr for å få igjen hva de ga for dem (mener det var 14 kr).
BTW: er det noen som vet om det i det hele tatt er solgt og kjøpt noen preferanseaksjer disse siste månedene? Og til hvilken kurs?
Ser man på!
Man kan jo undres over at de ikke har fått til noe i Norge tidligere, ikke minst gjennom norske hjelpeorganisasjoner hvo pengene ofte henger løst.
dette er jo både hyggelig og en aldri så liten endring i kommunikasjons-strategi!
Egentlig en total kuvending, nå gir de fulle navn på samarbeidspartnere og prosjekt, dog er det litt uklart hvem som er oppdragsgiver(e), og prosjektverdi sies det heller intet om.
Men et usedvanlig langt skritt på vei mot litt mer åpenhet.
Selvfølgelig kan man spørre seg om det i det hele tatt har vært inngått bindende avtaler og ditto omsetning tidligere, for slikt er jo ethvert ungt selskap sin beste reklame (om korrekt!), og da er det mer enn underlig med det hemmelighetskremmeriet som har vært.
At de skulle ha lyttet til noen av oss som har skrevet til dem og bedt om mer åpenhet og at de bør utvise større respekt overfor minoritetsaksjonærene (husk vi er mange, og 15 mill er jo strengt tatt ikke mye i sum for de mange!), det er vel naivt å tro?
Jeg har pløyd igjennom både Rambøll sine sider og Glitrevanns ditto, men finner ingenting om dette prosjektet.
Og da tror du det egentlig ikke er et prosjekt ?
Kan ikke regne med at de kaster seg rundt sånn
De spenner over masse
Hvis de har skrevet under i dag eller i de siste dager, så kan det ta noen dager før de oppdaterer sin hjemmeside med denne info. De er jo ikke pliktig til å informere markedet på samme måte.
Denne avtalen er veldig liten for dem, mens har stor verdi for cnano (muligens mest pr messig)
Alle ønsker det nok, men ikke veldig sannsynlig at de oppnår en verdi over 170mill på noen år og nesten umulig med den aksjefordelingen som selskapet har idag… Jeg har bare ordinære aksjer, så jeg og håper jo såklart på at ordinære aksjer skal få en økt verdi, men jeg tror ikke det ligger i kortene. Håper jeg tar feil. Et innsidekjøp av ordinære aksjer med et stort volum hadde nok hjulpet, men det virker ikke som det ligger i kortene… Hva skjer når det blir flere emisjoner, mer preferanseaksjer i fremtiden evnt? De ordinære aksjene i Crayonano er i min verden nullet ut.
Det ufattelige er at/hvis det ikke finnes støtteordninger som kan bære dette prosjektet i 3 år for 150-200 mill så oppfinnelsen kan bli virkelighet. Da snakker vi et norsk industrieventyr som kan utgjøre enorme forskjeller i verden.
Norske stat har kastet titalls milliarder ut av vinduet på batterier. Luftslott.
Verden er sprø
Har Crayonano sovet i timen her?
Slapp av Bingo; jeg prøvde å finne litt mer kjøtt på beinet om prosjektet, men fant ingenting.
Glitrevann har en relativt omfattende oversikt over sine planlagte prosjekter og tilhørende budsjetter de neste par årene, men altså ingenting om dette.
Prosjektet som omtales virker troverdig, men det kan f eks høre inn under en beredskapshatt eller lignende, og som sådan med annen oppdragsgiver; det gis jo statsstøtte her!
Anbefaler alle å lese hele meldingen. Spennende greier.
The findings will help determine if commercially available UV-C LED systems are suitable for full-scale use in Norwegian water treatment facilities.
Tror ikke preferanse aksjer kan selges.