Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

De kan selges privat. I så tilfelle blir det kun eierbytte som registreres. Prisen forblir mellom selger og kjøper (hvis ikke partene offentliggjør det selv).

Ja, som Macken_123 skriver kan de selvsagt bytte eier privat, slik også vanlige ordinære aksjer i CrayoNano kan dersom selskapet avlistes på NOTC. Tenkte at noen her kanskje visste om noen hadde byttet hender den siste tiden og i så fall for hva. Er jo så klart av høy interesse å vite både det ene og det andre; sammenligne verdifallet på dem med verdifallet av de ordinære aksjene.

Aha. Takk for info. Trodde ikke de kunne selges

Tenker dette kan åpne noen dører. :door:
Kanskje det dukker opp et par til, Ramboll er vel en stor aktør, så lykkes dette så er veien kort til flere prosjekter.

Hadde trodd dette var mer relevant utenfor Norge, men alle må vel rense vannet uansett. Sånn sett er det grunnen til at markedet ventes å vokse mye. Det er masse utdaterte løsninger som skal byttes ut? Og mer og mer fokus, hvis EU presser på grønne prosjekt så kan jo det dryppe subsidier også….

Krysser fingrene for at det løsner og at tonen her inne blir mer lystig.

Fra meldingen:
Setervannet, a reserve water source, allows for a controlled study without impacting the regular water supply. This site was chosen for its comparable water quality to many of Norway’s raw water sources. This initiative marks a significant advancement in ensuring the safety and stability of drinking water using UV-C LED technology.

Ettersom det kom en glad nyhet med pilot prosjekt for Glitrevannverk og Ramboll, er det flere som vurdere bli med på en runde til, eller hva tenker dere?
Noen som allerede har tegnet seg for preferanse aksjer?

:raised_hand:allerede tegnet

Velger å ikke øke da jeg gjerne skulle sett endringer i styret / ledelsen først.

1 Like

Helt ny CEO jo😅

Ser at du ikke forstår hva jeg mente. Dobbertin og den neste er åpenbare endringer, men det endrer ikke historikken. Om du ikke forstår hva jeg mener så er det også greit :slight_smile:

Forstår hva du mener. Veien er valgt her. NTG styrer mye. Med mindre noe helt spesielt skjer så er det pref aksjene det handler om. Drømmen er at ordinære kommer i spill igjen

1 Like

Har man tro på at selskapet vil overleve, må man da også innse at det vil være mye mer lønnsomt å kjøpe ordinære aksjer enn preferanseaksjer. Sjekk ut mengden av ordinære aksjer man får til samme pris som for bare èn preferanseaksje. Kursmessig, hvis dette i det hele tatt går bra, vil jo oppnåelig gevinst i antall ganger innsatsen / investerte midler være vanvittig mye høyere for ordinære aksjer enn det noen gang vil bli for preferanseaksjer. Fordelen med preferanseaksjer er kun hvis det IKKE går bra så kan man begrense tapet sitt eller kanskje gå break even, men gjør det altså det, går bra med selskapet altså, ja selv bare en overlevelse, vil det være kursoppgangen i de ordinære aksjene som vil kunne gjøre en enormt rik. Jeg mener fokuset de fleste har har blitt feil fordi man har kommet litt skjevt ut i tankegangen her.

Jeg tror flere bør sette seg ned å regne på det selv, og så gjøre en helt annen vurdering enn den man har nå. Man investerer da normalt sett for å stikke av med store gevinster og å bli rik, ikke for håpet om kanskje å få igjen noe av det man satser eller være fornøyd med break even?

1 Like

Er vel en handelsdag igjen, så om det er noen som vil kaste kortene for skatt etc så kanskje det blir mulighet for de store ordrene på helt bunnnivå…

Vi får se. Eller om den på 20 øre ryker i stedet :partying_face:

Med tanke på det mer å regne på ordinære vs preferanse aksjer. 1000kr i preferanse aksjer gir vel mulighet for 8200kr? Hvis jeg har skjønt det rett?

To handelsdager igjen. Fredag og mandag

Stort hopp fra 20 øre til 80 øre på salgs siden.

Hadde vert utrolig kult om de annonserte enda en god nyhet på tampen av året.

Og 20 øre på både salgs- og kjøpsside. Treg matching på NOTC :drooling_face:

Hadde vært utrolig dumt; 4 x formuesverdi å betale skatt av.

1 Like

Tror ikke det blir så store hopp at det blir et reelt formue problem😅

Går nok opp i opp med en KW strøm eller no’

Noe må de da være opptatt med, for de svarer i hvert fall ikke på skriftlige henvendelser

Kan jeg spørre deg om emnet du spør dem om som står ubesvart?