Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Kan vel ikke peke på ett bestemt emne; hadde 5-6 konkrete (og saklige) spørsmål, som i sum dreide seg om manglende informasjon, spesielt tatt i betraktning at de er ute å ber oss spytte inn penger; minnet dem på at vi små er mange, og 15 mill er ikke så mye penger i den store sekken.
Spurte også konkret om det pågående ryktet.

Tusen takk for svar.

Berettigede spørsmål, ja.

Ser seriøst ikke ut som om selskapet har andre planer enn fortsatt drift og vekst:

Da er jeg i så fall veldig usikker på hva som har vært kommunisert fra sensommeren av til nå.

Dette er vel et byrå de bruker som genererer disse

Jeg tror i hvert fall at vi kan gå ut fra at det er rimelig sikkert at om ikke i morgen, årets siste handelsdag, så vil når børsen åpner igjen på nyåret aksjekursen drives videre opp, og om nå finansiering kommer i orden på toppen av det, har jeg tro på at optimisme vil sende kursen ytterligere opp. Jeg mener signalene og tendensen fra 0,03 kr/aksjen til 0,2 kr/aksje, nesten en tiganger opp i kurs på en uke er klare på retningen og at både 0,8 kr/aksje og dernest 2 kr og 4 kr er fullstendig realistisk. 7 kr/aksjen hadde vært utrolig artig, men opp dit kommer nok ikke kursen før selskapet kan melde noe skikkelig stort nytt i tillegg til finansiering, men om det skjer er nok nivået 5 - 7 kr også innen rekkevidde og kjapt nok, dog vil det nok ikke komme noe så stort nytt før i hvert fall etter 15. januar, og kanskje vil det drøye til mye lengre ut i første halvår.

Mener fortsatt kursene handler om enten å selge kjapt til andre gamblere eller et bet på at de mot alle odds skal klare å snu skuta og få de ordinære aksjene i spill igjen. Noen kan ta veddemålet da det koster minimalt å kjøpe en god bunke aksjer til noen få ører og større undre har skjedd før. Kursen på 1 kr pluss har jeg ikke noe tro på. Fundamentalt handler alt om å få inn 15 mill i pref aksje tegning så de kan prøve å selge assets
@Midas hvorfor har du snudd og tydeligvis plutselig tror det blir hot med ordinære aksjer igjen

Det er du som misforstår hva jeg sier: Det dreier seg ikke om hvorvidt jeg selv har tro på selskapet eller ei, det vil si på dets styre og ledelse og drift, men hvordan jeg tolker markedsinteressen for aksjen. Det er to vidt forskjellige ting. Man kan ha tro på både fall og stigning i aksjekursen for et selskap uten å være enig i bakgrunnen for det selv eller i hvordan markedet for øvrig kalkulerer og tar risikoer eller gir etter for frykt.

At jeg nå har tro på stigning i aksjekursen betyr akkurat hva jeg sier: Jeg tror aksjekursen kommer til å stige, hverken mer eller mindre enn akkurat det. Og hittil har den beviselig steget tidoblet seg i løpet av en uke. Det har den gjort uten at mitt syn har påvirket den, for å si det slik, men det faktumet den tigangeren utgjør er jeg ikke blind for og ei heller hva det sannsynligvis sier om kursutviklingen videre; jeg tror med andre ord at vi kun har sett starten på en gjenoppretting av en kurs som markedet pr. nå altså i hvert fall har ment har vært ti ganger for lavt prisen i forhold til verdier og risiko. Jeg kan ikke svare for markedet og hva det baserer sin tro på, men jeg kan mene at vi bare har sett starten på et lengre oppsving i aksjekursen og om man har tro eller ei på selskapet, så er det uansett enormt penger å tjene for dem som satser - for eksempel de som satset for noen børsdager siden og kjøpte til 0,03 kr og nå ser at aksjekursen er 0,20 kr. Det er jo vanvittig avkastning, og de pengene er like reelle uansett om de er basert på et luftslott eller ei. Markedet og aksjekurs, kjøp og salg, er basert på alt annet enn enighet om hva rett kurs er og hva et selskap faktisk er verdt.

100.000 aksjer så er det 19700 i gevinst fra
0,03 til 0,20
Så dette er ikke noe basere noe som helst på. Det vil alltid være noen som driver og spiller
Selskapet er konk hvis de ikke får inn 15 mill og har utsatt fristen to ganger

Igjen og helt enkelt: Uansett hvordan det går med selskapet vil gevinst være gevinst, det må du da forstå. Slik du fremsetter det så tells ikke en gevinst fordi selskapet kan gå konkurs etterpå? :-o 100.000 aksjer kjøpt for 3.000 kr og solgt igjen for 20.000 kr i løpet av samme uken, eller valgt å sitte på lenger for enda bedre avkastning, det ville vært sannsynligvis din aller beste aksjehandel noen gang, også snakker du om det som om det ikke er ekte for den som gjorde slike handler og for dem som helt sikkert også vil gjøre tilsvarende nå fremover? Hva er du i aksjehandel for om ikke å tjene penger raskt?

Prøv 100.000 aksjer kjøpt til 0,03 kr og solgt igjen for 0,80 kr eller for 1,00 kr eller for 2,00 kr eller for 4,00 kr. Hvis du da ikke skjønner at det er andre krefter og potensialer som trekker aksjekursen opp enn hvordan det går med selskapet om et halvt år, så skjønner jeg ikke hva du gjør i aksjemarkedet.

Tror det bare vil handle om småvolum på noen få ører i dagene og ukene fremover også
Altså et spill blant noen få, som stort sett selger kjapt igjen for å tjene noen få tusen kroner

Jeg tror ikke det er noe spill på gang fra noen som helst utover et ønske om eventyrlig gevinst og også en viss tro på det, i hvert fall sett i forhold til investeringen å satse, og mer skal det ikke til før aksjekursen stiger voldsomt, eller potensielt kan gjøre det, det blir som et selvoppfyllende profeti, men papirgevinst og realisert gevinst har likevel samme verdi som om aksjekursen gikk opp på reelle gode nyheter.

Vi har da også fått en veldig god nyhet i disse dager; en som vitner om langsiktighet fra selskapet samt kan være direkte årsak til en eksplosjon av tilsvarende i inn- og utland. Det kan du heller ikke se bort fra.

0,25 next?

Skal prøve å ikke få høydeskrekk😅

Hehe

Kunne like godt tatt 3000 på 0,40.
Kom en på 0,35.

I dette tempoet er vi på 60øre før vi vet ordet av det :relaxed::upside_down_face:

Godt nytt år alle sammen.
Håper 2025 blir bedre enn 2024 :innocent::clock10::partying_face:

Det ble ingen nyttårsrakett i år :joy:
Fra 11,50 til 0,25 på nøyaktig et år :scream:

Det var ikke den utviklingen vi så for oss før sommeren. Alt fremsto klart for at d skulle skje noe bra.

Håper prosjektet deres lykkes og baner vei for mer arbeid i Norge og ut i verden.