Det er du som ikke er informert og bare skriver ting her for å påvirke i ulike retninger
De sa på oppdateringen at next gen er ca 3 år og 150 mill unna
Jeg tror du har nok med å feie for egen dør; jeg vet at du har solgt mer enn halvparten av aksjene dine nå før nyåret og nå da du ser at aksjekursen igjen stiger ønsker du å prate den ned for å kjøpe dem tilbake og slippe å betale mer for dem enn hva du solgte dem til, for nå aner du plutselig håp igjen. Det er helt klassisk og gjennomskuelig.
Og det er greit for meg, men forhold deg til fakta og reelle tall, det skulle være nok av ille ting å nevne om du ikke skal ljuge om enda mer.
Vi er begge enige om at selskapet i hvert fall i nesten hele 2024 ble vanstyret i beste tilfelle, og i verste tilfelle ble offer for ulovligheter, og at føringene fra selskapet / styret / CEO var fullstendig villedende i flere år og at det uhyrlige pengeforbruket spesielt i 3/4 av 2024 ikke kan redegjøres for.
Men dine innlegg her både i går og i dag er, som jeg har påpekt nå flere ganger, bare fylt med tulletall du selv bare bestemmer deg for å bruke.
Nei det ble besvart av en annen her
Er det ikke opp til 170 mill bare pref aksjer får betalt
Jeg har vært helt ærlig på alt her. Har tapt mye penger på Crayonano.
Hadde ca 120.000 aksjer. Solgte 60.000 for å få tilbake penger på skatten
Kjøpte tilbake ca 40.000 nå på noen få øre, det var irrasjonelt, men kostet såpass lite at det ikke gjør noe, og det kan jo skje et under
Nei, ingen har svart på det spørsmålet jeg stilte deg og forventer svar fra deg på.
At 170.000.000 kr er hva som må til for at preferanseaksjene skal få sitt er på ingen måte ensbetydende med at det er prisen selskapet vil få for selskapet eller priser det til, slik du fremstiller det!
Det du sier i den ene setningen er er at:
Selskapet har besluttet å selge selskapet (“gi bort”), det vet du ikke.
Videre at avtalt sum er 170.000.000 kr, det vet du heller ikke.
Videre at kjøperen er et kinesisk selskap.
Ingenting av disse tre tingene du presenterer som fakta er jo det. Det er elleville spekulasjoner du ikke har anstendighet eller vett nok til å pakke inn som hva det er: Dine personlige spekulasjoner og antagelser og absolutt ingenting annet!
Du følger ikke med. I meldingen står det at de skal engasjere en agent som er ekspert på Kina-vesten oppkjøp osv
Og opp til 170 mill er det bare til pref aksjer
Så det er bare sannsynlighetsberegning. Altså at evt kjøper vil gi det som er nødvendig, ikke mer
Igjen hva i all verden har hvor mye preferanseaksjene kan få før ordinære aksjer får noe ved et salg å gjøre for din påstand om at selskapet satser på å gi bort selskapet for 170 millioner?
Fatter og begriper du ikke forskjellen og hvor på villspor du er med din konklusjon her? Du presenterer tall og antagelser som om de var fakta, og det får følger for mange andre. Du må lære deg å presentere ting som dem er.
Start setningene dine med “jeg tror” eller “jeg ser for meg” eller “jeg tipper” eller “i mitt hode” eller “skulle jeg gjette” eller noe, så vi vet at kilden er fullstendig upålitelig!
Selv maser du på andre og krever kilder til alt og selv da stoler du jo ikke på hva folk skriver her inne, seriøse skribenter, men selv tillater du deg å slenge om deg med hva som helst og enda stå på det når det påpekes at det er oppspinn. Det vitner om dumskap eller om frekkhet.
Skulle alle gjøre som deg aner jeg ikke hva vi til slutt hadde sittet og diskutert her inne, i hvert fall ikke reelle fakta og reelle tall og reelle tidsperspektiver for ett og samme selskap.
Tenk deg om før du skriver i forumet! Sørg for at hver opplysning har sannferdig kilde og referer til den og ikke bare skriv i vei som du lyster og føler for enten du den dagen er optimist eller den dagen er pessimist. Innleggene dine her på forumet utgjør forferdelig mye støy og feilopplysninger og alt er basert enten på din overoptimisme eller dine dommedagsprofetier og ditt handlemønster i aksjer gjenspeiler jo nettopp at du nærmest er schizofren slik du kjøper og selger om hverandre hele tiden uten annen innvirkning eller påvirkning enn hva som river og sliter i deg selv og i dine nerver.
no offence, du må få handle som du vil, bare ikke spre tulletall og tullepåstander her inne som var de fakta *
Dette blir for dumt. Du har jo sparka som en høne i alle retninger her i flere måneder, men nå har du plutselig blitt super bull for ordinære aksjer? Enig med Bingo her, ingenting som tyder på at dette caset er endret pga den ene meldingen dessverre og at selskapet enten går konkurs i 2025, evnt overlever og selges for 50-200 mill til et kinesisk selskap om jeg skal gjette. Gamblingen på ordinære aksjer er ekstrem risiko her, men mirakler kan så klart skje.
Vi er alle, eller de fleste av oss, du (Apple) og jeg og Bingo i hvert fall, alle enige om hva som har vært, jamfør mitt innlegg:
Og kan sikkert være like enige om eventuelt håp og risiko som ligger foran oss i fremtiden, men det må skje og baseres på et tallgrunnlag som er fakta og ikke uttalelser som konkret sier at selskapet har inngått avtale om å selge selskapet til kineserne for 170.000.000 kr, hvilket er hva nettopp denne setningen til Bingo gjør:
“I stedet satser de på å gi det bort for 170 mill så et kinesisk selskap heller får gleden av å skape industrieventyr basert på norsk oppfinnelse.”.
Jeg har ikke sagt hverken at en eventuell salgssum vil være mer eller mindre enn dette, jeg har kun påpekt at Bingo123 farer med påstander det ikke finnes hold i.
Vi må da alle være enige i at det er et meningsløst grunnlag for diskusjon om ingen av oss forholder seg til virkeligheten med ilegger et selskap inngåtte avtaler til inngåtte summer til fiktive kjøpere.
Er det for mye forlangt å mene at ting oppstått i ens eget hode ikke presenteres som fakta men at slike setningene bør startes med “jeg tror” eller “jeg ser for meg” eller “jeg tipper” eller “i mitt hode” eller “skulle jeg gjette” eller noe, så vi vet at kilden er fullstendig upålitelig?
Enig det, men ikke noe vits å bli så hissig eller arrogant. Vi sitter alle i samme båt, bondefanget av disse bilselgerne som tror de er Wolfs of Wall Street… Ingen vet noe, annet at det er fullstendig krise i selskapet og at ingen stoler på ledelsen. ALT vi sier her er spekulasjoner eller rykter. Mye av det du og jeg har kommet med og. Nå er det nyttårsaften her. Godt nytt år!
Vil selskapets fremtid bli avklart den 15. januar? Det er usikkert om de vil klare å sikre 15 millioner kroner som kreves for driften de kommende månedene. Per nå er det begrenset aktivitet i markedet, med få kjøpere og selgere. Selskapet ser ut til å forsøke å skape en form for «fear of missing out» gjennom sine innlegg, noe som kan bidra til at enkelte investorer, potensielt preferanseaksjonærer, fyller på med kapital.
Ideelt sett kunne en løsning innebære en restrukturering der alle aksjer konverteres til ordinære aksjer basert på en rettferdig fordeling. Med en ny ledelse, en tydelig strategi for langsiktig drift og en solid kapitalinnhenting, kunne selskapet ha potensial til å gå på børs. En slik utvikling ville øke investeringsattraktiviteten betydelig, og det ville også være aktuelt å vurdere å øke min egen investering i selskapet.
Dessverre så tror jeg NTG styrer showet her og de satser på et raskt salg av assets
Det er jo også banket igjennom på gf
Handler i stor grad om å redde stumpene og også gjøre noe med likviditetskrisen NTG står i.
Virker som de mangler helt tro på å bygge cnano videre. Antakelig er de helt ute av spor på next gen, der må det ha gått helt galt. Pengene er brukt opp på masse ansatte, satsning på h serien og next gen i lab (der har vi så og si null info, bare tidl guiding)
Da er ordinære aksjer virkelig null verdt etter all sannsynlighet vel? Det øker vel og om de klarer hente inn penger nå med enda flere preferanseaksjer? Hva blir den endelige summen forbeholdt preferanseaksjer om de klarer hente 15mill til nå? Er det 4X? Altså 60 mill til? 230mill?
Det må noen andre svare på.
Det er ihvertfall ingen tvil om at det med pref aksjer er Rinnans verk. Akkurat samme opplegg i Condalign
Begge steder frister han med salg av selskapet og at de som går inn får 3 gangern på pref aksjer
Jeg ble advart kraftig pga Rinnan for noen år siden, men var så blendet av teknologipotensialet at jeg ignorerte det. Angrer ganske kraftig på det idag merker jeg…
Vi har på èn side hadde en fantastisk og uslåelig teknologi og det er den vi har investert i, på den annen side hadde vi mange store navn som ytterligere styrket vår tro. Nå har det vist seg at at disse siste har forvaltet og ivaretatt utgangspunktet noe helt elendig. Jeg mener at selskapet har akkurat samme potensiale for både suksess og aksjekurs-comeback til gamle kursnivåer og enda mye høyere, like høyt som vi før drømte om, men da må enten styre / ledelse / CEO / CFO gå samtidig og byttes fullstendig ut eller selskapet få de nødvendige finanser til at disse gamle kan sløse seg videre frem til en suksess ut i det blå (det går nok det også), og da hadde ikke en børsnotering vært dumt, men i forkant av en slik kreves litt penger mer penger i kassa, noe det jo har vært snakk om i mange år nå å få til.
Svar til Apple: Ja, som deg sitter jeg kun på ordinære aksjer.
Hei og godt nytt år allesammen!
Jeg merker meg at ingen av dere lenger snakker om utro tjenere eller andre kapitale hendelser slik ryktene (som skulle være fra så solide kilder) sa.
Har muligens noen av dere fått opplysninger som avkrefter/modererer dette (fra like solide kilder)?
Den eneste som har påstått å få svar fra ledelsen på sin henvendelse, er vår alles venn Supertechinfo, og hen sa at ledelsen benektet disse ryktene.
Underlig at hen skulle få så prompte og klart svar, mens ingen andre blir estimert nok til i det hele tatt å få sine henvendelser besvart.
Har noen av dere andre allikevel fått svar?