Enig med deg etter mer sjekk av hele avtalen.
Dette var jeg ikke forberedt på, trodde virkelig at de skulle hente 15 mill.
Sykt at dette endte slik
Enig med deg etter mer sjekk av hele avtalen.
Dette var jeg ikke forberedt på, trodde virkelig at de skulle hente 15 mill.
Sykt at dette endte slik
Jeg er også spent på hva insolvensen bygger på, hvem er kreditorene og hvor stor er gjelden?
Slik det fremstilles, så er det ikke kreditorer som begjærer selskapet konkurs, men styret som har gjort en slik vurdering og selv begjærer konkursen!
Dette vil kreve en solid redegjørelse!
Det står i lånebetingelsene hva lånet skal/skulle brukes til, (se nedenfor):
The net proceeds from the Convertible Loan will accordingly not serve the purpose of financing the Company’s business plan, but be used for general corporate purposes and to finance expected costs to facilitate continued strategic discussions.
Disse aktivitetene blir nå ikke gjennomført(og ingen andre aktiviteter heller), og lånet bør derfor tilbakebetales i sin helhet med en gang.
Selskapet er ikke juridisk konkurs ennå, og lånepengene kan derfor ikke være sperret ennå.
Vet ikke om denne var delt allerede.
Man forstår jo godt at de ikke kunne «trykke på børsknappen» med de løgnhistoriene de har presentert. Alt virker å være en scam.
Håper kreditor har vett nok til å inndrive lånet som Crayonano ga til Uthus i når han kjøpte aksjer.
Fantasi hadde vært et bedre ord på overskriften enn eventyr.
"* CrayoNano, en teknologioppstart med fokus på UV-lysdesinfeksjon, går konkurs etter å ha tapt 250 millioner kroner og mislyktes i å skaffe nødvendig kortsiktig finansiering.
Fikk følgende svar fra Jo Uthus på mitt begrunnede krav om at lånet ikke var gyldig:
Korrekt. Vi møtte ikke minstetegningskriteriet og kunne ikke gjennomføre låneopptaket.
-Jo
Best regards,
Jo Uthus
“Røde tall har det imidlertid vært i fleng: Samlede underskudd siden starten i 2012 er på 250 millioner kroner. Da er ikke eventuelle underskudd 2024 og 2025 tatt med.”
250 millioner kroner er jo ingenting mot hva som faktisk er tapt, merkelig vinkling. Hvorfor ikke få med seg alt? Det er jo bare å legge sammen alt som er kommet inn ved alle emisjonene.
Men ikke så galt at det ikke er godt for noe: Det er i dag mulig å få billige aksjer i selskapet for den som ønsker å få snittet sitt ned - GOOD
Too soon?
Tenker du på pref aksje emisjonen før sommeren ? De pengene er vel brukt opp
De som har tegnet seg for aksjer i forsøket nå har jo ikke overført noe penger
Investorer har satset over 300 millioner på Trondheim-selskapet. Nå er det slutt.
“Rinnan anslår at et gjennombrudd ville tatt to-tre år.”.
eh… ikke helt i tråd med hva som ble kommunisert for like mange år siden. Eller for å si det slik: Akkurat det samme, her skyver han bare tidslinjen foran seg.
“– Weman kunne ha satset på å vinne nobelprisen. Men det var veldig heldig for oss at han heller ville bygge industri med store verdier, sa Rinnan.”.
Ja, veldig heldig! Jeg føler meg ekstremt heldig!
Hvorfor gikk de ikke ut til alle aksjonærer og evt nye miljøer for å hente disse skarve 15 millionene
Virker som de ønsket å gå konkurs her
Det vil nå bli oppnevnt en bostyrer, og om noen av forumdeltagerne har tid eller spesiell tilgang i det daglige arbeid bør en nå følge med på prosessen knyttet til:
Det vil være mulig å hente ut informasjon fra bostyrer på hvilke aktører som er aktive / kjøper opp verdiene, og til hvilke beløp.
Ser ikke hvordan noen av oss skal kunne påvirke dette
Det er jo enkelt, komme andre i forkjøpet om man har penger til det, eventuelt ved å gå sammen med andre.
Har man ikke penger, kan man gå til media og rope ut om svindel, og kanskje sørge for at pengene i hvert fall ikke ender hos dem man mener har rundlurt seg.
Ifølge artikkel gjengitt over er gjelden ca 20 mill. Tingretten kan ikke åpne konkurs dersom salgsverdien av selskapets eiendeler må antas å være høyere enn gjelden. I så fall foreligger ikke insolvens. Når styret har besluttet oppbud, betyr det at styret må mene at salgsverdien av patenter, varebeholdning mv er mindre enn 20 mill.
Snakker ikke om å påvirke, Bingo, men kunnskap. Kunnskap kan være greit å ha avhengig av hva som skjer.