Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Altså… bostyrer kan gjøre og forsvare sine handlinger, så spørs det jo om du gidder og kan bevis at det var så dumt at det er straffbart. Og hva er egentlig straffbart? En bostyrer skal ha lønn han også, å holde på lenge for å prøve å få inn mer for noe enn hva som alt er tilbudt kan i mange tilfeller ende med at vinningen går bort i spinningen.

Bostyrer har en voldsom myndighet til å gjøre sine individuelle vurderinger, og jeg kommer ikke på ett eneste tilfelle hvor jeg har hørt at en bostyrer har blitt anmeldt og straffet grunnet sin avgjørelse og beslutning.

Ja, det stemmer nok. Takk for oppklaring!

Så da kan han holde dialogen med en og lande en avtale og bare droppe å respondere på alle andre henvendelser…hmm

Det aner meg at du aldri kommer til å slå deg til ro med hvordan ting fungerer eller ikke fungerer eller burde fungere eller skal fungere.

Se på handelen på Oslo Børs og hvordan meglerne og meglerhusene fikser og trikser og lurer og påvirker kursen - meglerhusene blir ikke kalt svindlerhusene for ingenting blant mange. Er det de driver med lovlig og slik det burde være?

Det er en tøff verden der ute og penger og makt får frem det verste i de fleste. Griskhet. Å få mest for minst. Helt enkelt. Darwins lov gjelder og ellers er det ikke snakk om lover og regler eller ulov og straff, men hva man kan slippe unna med, hvilket er hva som ikke kan bevises selv om alle vet at det er slik.

Du har ment at mye har vært galt i CrayoNano, du har tapt alle pengene dine, men hva har du gjort med det underveis? Hva hadde du KUNNET gjøre med det underveis? Det er det samme som skjer nå på et vis. Du er tilskuer mens verdiene dine tas.

Hvis han spør deg hvor mye du er villig til å by, hva sier du da, da?

CrayoNano’s nettsted er da fjernet.

For bedre pris på verdiene ved salg, kunne “opphørssalget” blitt annonsert der + i selskapets alle sosiale media kontoer.

Da svarer jeg at det må jeg komme tilbake til, men først må jeg forstå prosessen.

Bra formulert svar; det fremtvinger en forklarende gjennomgang!

Men hvis han ikke responderer må det bety at han er i prosess allerede med en budgiver…
Kan fort være et kinesisk selskap kanskje ? Eller noen av de tidligere aksjonærene

…at det er avtalt spill og at andre bud ikke er ønskelig.

Dere skal ikke la bostyrer få mer enn et par dager da? Første oppgave er vel å skaffe oversikt over verdiene som ligger i boet. Selskapet er ikke solgt på mandag.

Er vel strengt tatt et poeng å varsle at man vil betraktes som en interessent, før man brått kan si at det er for sent - det Bingo123 gjør nå er å vanskeliggjøre det for bostyrer å vri seg unna med noe slik. Tidlig, ja, for tidlig, nei, å bli notert ned og bekreftet som registrert interessent.

Bare ikke legg beslag på tiden hans, Bingo123, hverken i telefon eller pr. E-post; bostyrerens lønn trekkes fra konkursboet og advokater fakturerer noen tusenlapper i timen + ekstra for å skrive en E-post f.eks! Det blir mindre på aksjonærene å fordele hvis han må svare deg på spørsmål.

Er du faktisk IKKE interessert eller det faktisk er UREALISTISK for deg å legge inn bud og å kjøpe selskapet, men bare leker med idéen eller ønsker å være oppdatert, så la være å ta kontakt i det hele tatt.

Det gjelder ALLE!

Finn roen nå, Midas. Tror du seriøst at det vil være igjen noe til aksjonærene når alt er gjort opp? Det vil jeg i beste fall kalle naivt. Bingo123 og andre får gjøre akkurat som dem vil. Dette er ikke Nord-Korea og du er ikke i posisjon til å diktere hva andre (ikke) skal gjøre.

Det var morsomt så lenge det varte - synd det gikk som det gikk.

Lykke til med andre investeringer folkens!

For det første vet ingen av oss hva som blir eller ikke blir å fordele, så å kalle andre naive er vel ikke akkurat helt innenfor.

For det andre… “roen”?

Jeg har ikke hatt annet enn ro, jeg bare påpeker hvem som betaler for gildet ved å bry en advokat / bostyrer i tide og utide i tilfelle det ikke er innlysende for alle - noen kunne jo f.eks. tro at det er det offentlige. Og advarer derfor mot å bruke tiden hans og pengene våre på unødvendigheter hvis man ikke mener alvor eller at flere hundre eller tusen aksjonærer hver for seg skriver og spør om det samme individuelt, også kalt MAS. Han vil nok helt sikker være mer enn villig til å bruke god tid på alle sammen til flere tusen kroner timen.

Om du selv ikke forventer å få noe ved et oppgjør, så foreslår jeg at du forlater forumet nå da det i så fall er over for din del, heller enn å gå etter aksjonærer her inne som fortsatt lever i håpet om at kanskje… - nettopp fordi vi ingenting vet.

Snakk om gjøk!

Ser lite konstruktive bidrag fra deg eller deltagelse annet enn når du stikker hodet frem og går løs på en eller annen person her inne.

@Midas Du driver og skraper på et bunnivå nå slik jeg ser det. Det er ikke feil å gå i dialog med advokaten om man ønsker det. Det er for å sondere terrenget og vurdere litt ut i fra hva han sier

Pust med magen nå, Midas! Jeg sier bare at folk må få gjøre som de vil. Du må ikke være bekymra for at bobestyrer får høyt blodtrykk/hjerteinfarkt av eventuelt MAS (som du velger å kalle det) fra aksjonærer som har spørsmål.

Bingo123:

Jeg skrev: “Er du faktisk IKKE interessert eller det faktisk er UREALISTISK for deg å legge inn bud og å kjøpe selskapet, men bare leker med idéen eller ønsker å være oppdatert, så la være å ta kontakt i det hele tatt.”.

Det betyr OGSÅ at om du ER interessert OG det faktisk ER realistisk for deg å legge inn bud og å kjøpe selskapet, og IKKE bare leker med idéen eller gjør det fordi du BARE ønsker å være oppdatert, så skal du selvsagt ta kontakt med ham.

Skjønner ikke hvorfor grammatikk og setningsforståelse er så vanskelig for noen,

Hehe… nei, ikke bekymret for ham i det hele tatt, eller i hvert fall ikke for at han får høyt blodtrykk/hjerteinfarkt av eventuelt massehenvendelser fra aksjonærer, det er mer bekymring for hvor fet lommeboken hans blir av det på vår bekostning.

Det sies at man bare kan tape 100% som i dette tilfellet. Men i praksis taper man jo bare 62,16% :smiley: