Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

I følge CEO skal det være mulig å benytte eksisterende fabrikker og deres produksjonsutstyr, til å iverksette masseproduksjon.
Det er nok ikke så lett mhp nanoskaleringen og grafenlegeringen. De fikk dog et patent i september som kan se ut til å være produksjonsbasert.

Vi får bare vente å se. Selskapet er i en tidlig fase. Jeg velger å sitte i ro frem til det skjer noe mer!

2 Likes

6 stykk ute nå.

1 Like

Det er fint å se at de setter igang med veksten nå. Er spent på å høre mer om noteringsplanene. På investorpresentasjon 30. september var planen:
"Public listing plan target Q4-21 or Q1-22. "

Så innen de neste månedene hører vi nok noe.

Enig med deg.

Det er vel lite trolig nå at det blir utsatt etter det som er kommunisert, så nå er det nedtelling til 31.03.2022

Samt er det jo bare å se denne om og om igjen for å booste troen :slight_smile:

4 Likes

https://register.gotowebinar.com/recording/7797806151467837199

Kjekt å se gjennom presentasjonen fra 30. september også!

Jeg noterte noen stikkord når jeg så klippet i høst:

UVC extremely efficient for purifying air and water
Can be used for cleaning surfaces in school and surfaces

LED UVC efficiency with graphene, single atom thin and transparent to UVC

Highly conductive
Thousands of applications for UVC

We use existing production materials to produce our new product

Goal of Crayonano = healthy and sustainable life for everyone

UV-C Led market is exploding with very strong market demand, limited supply
We have a clear goal to participate in growth of market

Strong balance sheet 95 mill Q4-2021 end

Product release samples Q2-22 Volume Q3 22
Delay because of Covid

Crayonano Taiwan to control industrialization and production
Availability of people, components, equipment and raw materials influences growth plans.

Market is growing, CNANO requires acceleration of Commercialization and Industrialization plans.

Strong interest from customers in a growing market

Product release delay 6-9 months.

Targeting few big players in high quality with a controlled market entry

Qualified 3 enginering partners in Ireland, Austria and Taiwan. 4 Package suppliers in Taiwan and Europe.

Onboarded experts in UV-C LED packages, material and device testing and supplier quality manager.

Started Crayonano Taiwan Acceleration plan

Why Taiwan?
Home to the largest LED foundries in the world. Competency, experience and supply chain is local.
CNANO has operated in Taiwan for 12 months already for assessment and bootstrap operation.
CNANO Taiwan is essential to control industrialization and manufacturing.
CNANO will rent existing foundry + equipment to control all steps of product development. This is key for de-resking product launch.

High volume manufacturing can be done in external foundries.
with technology transfer and quality control.

Our first product:
Water disinfection UVCLED.

Utilizing existing equipment and technology licensing from partners in product development, industrialization and packaging.

Require Industrial clean-room and foundries to complete product development, enabled by CNANO Taiwan.

Customers are ready to design-in products and start qualification.

Public listing plan target Q4-21 or Q1-22.

EIC fund signed EUR 5 mill equity, and Capital increase will be matched by EIC equity EUR 5 mill.

Organization:
Onboarded world-class competency for semiconductor and UVCLED industries.

Completed sales, marketing, engineering and operations and leadership teams.

Covid19 slowed down onboarding employes to Norway until august2021.

30 in Trondheim, 1 in Taiwan. Diversified nationalities and genders. 33% female. Growing. Further growth in Taiwan expected.

Market is exploding and we want to take part of it. Wehave a strong financial position.

2 Likes

Får håpe de får tak i gode ansatte, og at vi får mer informasjon om børsnotering snart.

7 stillingsannonser ute per nå, veksten er i gang hvertfall!

Edit: Det er sikkert noe vesentlig forskjell på effekten og hva de faktisk kan ta knekken på med lysene.

Søkte litt etter uv led. Kom over denne:
https://www.osram.com/os/applications/uv-c/

De hadde allerede noen produkter man kunne kjøpe. Trodde delvis at CrayoNano var først ute.
Men aner ikke hva forskjellen er her.

De ulike produktene var jo godt illustrert:

Er det bare å sette noen sånne her ut på kontorene så er det vekk med covid? :slight_smile:

Ser ut som Osram sin er på lager. Pen pris.

Vet ikke hvordan Cnano sin skal prestere i forhold til denne, og hva prisen blir.

Cnano er ikke først ute med UVC LED, det er måten deres enhet produseres på som er ny. Fordelen med deres patenterte produkt er at den gir mye mer lys/mindre tap, er billigere å produsere og har vesentlig forbedret levetid.

5 Likes

Det blir forklart i videoen her:

CrayoNano - Changing the UV LED industry with nanomaterial technology - Nanowires on Graphene - YouTube

Det finnes mange leverandører av tradisjonell uv-c led, men Crayonano benytter seg av graphene og nanoteknologi. Teorien er at det da skal bli mye billigere og lettere å produsere. I stedet for at led skal koste 300-400 kroner har man sagt at prisen kan komme under 50 kroner. Kompetansen ligger vel også i nanoteknologi, hvor uvc-led er det første bruksområdet

3 Likes

Godt poeng, har sett den videoen seneste før jeg søkte på uv-c led :slight_smile:

Har vert inne i aksjen i over 1 år, og begynner vel bare og bli utålmodig.
Har planer om å bli her en god stund til, men hadde vert moro med litt mer action og mindre corvid forsinkelser.

Hva er kursen nå?

Jeg er også svært utålmodig på denne, var tidlig inne her men står i tap, vært en vanskelig tålmodighetsprøve. Når er neste company update?

28,10

1 Like

Ved investering i unotert så er det nok viktig med ekstra tålmodighet. Når det er sagt så er jo dette et selskap som sier at de skal noteres på EG om kun kort tid. Da er det greit å forvente at de gjør en jobb for å skaffe seg oppmerksomhet, noe de kan virke som at de ikke er så opptatt av.

2 Likes

Mitt nyttårsønske er at de heller noterer ved Nasdaq North enn ved Growth.

1 Like

Det er Stockholm sin børs det?
Hva er grunnen til at du ønsker deg det?

Bare logg deg inn her, der får du live kurser med dybde gratis:
https://investor.vps.no/garm/auth/login

1 Like

Ikke annen grunn enn at OBX/Growth virker vel liten og manipulerbar sammenlignet med f.eks. Nasdaq. I tillegg er det litt mange tro-og-håp noteringer på Growth, og sånn sett kanskje ett bedre klima for ett globalt case som CNANO i en mer habil / nøytral og internasjonal setting.

Sikkert bare meg som har mistet litt troen på OBX som virker på meg som litt for kontroller- og manipulerbar. Bomskudd?..Kanskje…

1 Like