Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Tror du har et poeng her. En solid investor som kan bidra i oppstarten med kapital til å utvide og oppskalere vil være viktig. Vi får se hva som skjer før notering, det blir emisjon ved noteringen. Opp mot 100-150 mill.

Her kommer nok ikke bjellesauer inn, såppass tror jeg på selskapet og ledelsen. Dette er ikke en typisk folkeaksje som NAS/FLYR hvor folkemengdene kaster seg på; hvor bjellesauene kan selge ut kjappe 10 % gevinst etter emisjonen. Dette er en vekst-aksje som vil ta tid før kommersialiseres i stor grad, men som på lang sikt kan bli en key player. Dette vil langsiktige investorer se.

2 Likes

Ikke det at det tok helt av, men synes det var hyggelig med ordrer i dag, ser litt lovende ut :slight_smile:

Når er det planer om at denne går på growth?

Dette ble sagt på investorpresentasjon i høst:
"Public listing plan target Q4-21 or Q1-22. "

Så jeg vil anta at det skjer noe i løpet av Q1 da !

Ok flott. Kom meg endelig inn i aksjen Idag, etter lang tid på sidelinjen:)

1 Like

Bra inngang, jeg er fortsatt litt i minus etter over et år (eller der omkring).

Får håpe våren gjør det verdt det, da!
Har sittet på denne i nesten et år, og har i prinsipp stått i ro siden da. Det har vært noen små-rallyer, men ikke mye som har skjedd. Det ble nok litt uro på grunn av utsatt produkt launch, men nå er det planlagt for Q2(release)/Q3(mass production)

Ja vi lever i håpet, tipper vi alle hadde gjort det bedre om vi kjørte indeksfond istedet siste år :wink: Men har man troa har man troa!

Det er ikke sagt hvilken børs det vil noteres ved.

Er det ikke mest nærliggende å tro at det er på Growth det noteres på?

Jeg er ikke overbevist om at de vil velge Growth. Det er en del som taler mot Growth da den for tiden vel er mer non-Growth. Sekundært er selskapet tjent med å noteres ved en større børs enn OBX, som f.eks. Nasdaq North (SE) med påfølgende listing i US, eller Frankfurt (DE)

Har også sittet inne i ca 1 år nå, ble litt revet med når Spetalen gikk inn, så kjøpte litt mer, men skulle jo solgt å ventet.

Men at det skulle gå 10k+1k @26kr nå det hadde jeg aldri trodd så nært listingen.

Blir spennende og se hva som skjer. Er enig med @LarsErik64 at det er god sjanse for at man kan komme på andre en OBX, men kan ikke huske at styreleder sa noe om hvor, bare at de skal holde plan og noteres mellom 01.10.2021-31.03.2022.

Ja, blir faktisk skuffet om de går for en notering ved Growth. Det vil ikke stå i stil med den internasjonale ambisjonen, samt fokusere på tilgjengelighet i ett habilt, stort og mindre påvirkelig børsmiljø.
Når det er sagt så er det styret som legger lista, ikke jeg :slight_smile:

I presentasjonen fra september sier de at det er Euronext Growth de skal på (fra 16 minutter). Står ikke på sliden, men Rune sier det.

1 Like

Har sendt en mail med forespørsel om dette er eneste alternativ.

Det er ganske åpenbart at CrayoNano skal på Growth, spør du meg… Såvidt meg bekjent har det aldri vært snakk om noe annet.

Styreleder Rune Rinnan varsler ganske umiddelbar OTC-notering av selskapet, mens børsnotering på Merkur Market skyves til fjerde kvartal neste år.

1 Like

Ja, tiden vil vise.

Jeg er helt enig i at notering på Euronext Growth ikke er fornuftig. I hvertfall ikke nå når de ikke har noe produkt å selge. Vi har sett veldig mange vekstselskaper gå på trynet det siste året. Kan ikke se hvorfor det skal gå noe bedre for CNANO. Notering er en milepel der mange aksjonærer ønsker å selge. Hvis det ikke er kjøpere så går det som beskrevet her:

Katastrofal avkastning på Euronext Growth | Finansavisen

2 Likes

Ser masse prat om Euronext Growth. Det å forvente en notering i løpet av Q1, samtidig som dette skal være (eksempelvis) Nasdaq First North i Stockholm er totalt urealistisk. Notering med emisjon tar rundt 4-6 måneder å få i stand, ergo notering i Q1 kan dere glemme dersom dette skal være ved First North.

EG er fordelaktig ettersom dette øker likviditeten i aksjen samtidig som opptaksprosessen krever vesentlig mindre tid, penger og arbeid.

Jeg synes personlig det er tullete å sitte her og kjase om at Stockholm er eneste alternativ. Stockholm skjer ikke! Glem det! Da får du heller selge aksjene dine. En prosess med notering i Sverige vil kreve en lengre prosess med markedsføring mot svenske investorer, det er unaturlig å notere direkte uten å gjøre caset kjent først. Se på Resqunit: De noterte uten å markedsføre i Sverige i det hele tatt i forkant - og se hva det har gjort med noteringen! En total fiasko og synliggjøring av ledelsens uerfarenhet.

Gjengen som sitter i CNANO har jeg mer lit til, og skulle de mot formodning beslutte å notere aksjen et annet sted kommer de til å markedsføre dette lokalt.

Jeg skriver ikke dette for å instigere en krangel, men det skal være måte på… :sweat_smile:

6 Likes

Det er jo ingenting å lure på. Rinnan sier i oppdateringen fra september at de skal på euronext growth sent q4 eller tidlig Q1.

1 Like