Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Jeg lurer på hva emisjonskurs blir, og om eksisterende aksjonærer får en egen rabatt mot noteringsemisjon.

Kursen går nok ned mot emisjonskurs i ettertid. Det spørs hvordan markedet tar imot cnano og hva de har oppnådd/vil oppnå frem mot lanseringen.

Med frykt for krakk og et volatilt marked er ikke perioden her den beste for å noteres.

1 Like

Helt enig, tidspunktet kunne vært bedre men markedene følger hverandre så veldig mye har det ikke å si. Tvert imot selv med solid nedtur kommer det solid opptur :wink:

Emisjonen som kommer blir antakelig på 100-150 mill.
50 av disse skal til EIC, og investorer knyttet til EIC skulle få anledning til å gå inn tilsvarende. Sannsynligvis skal ingen av disse flipper aksjer med et par kroner i gevinst. Disse er langsiktige.

Resterende skal vel meglerhuset fordele på intresserte, og det er nok en saklig blanding av flippere og langsiktige.

Men de aller fleste som tegner seg for en mill (minimum) og tar en titt på kommende milepæler vil nok se at oppsiden er betydelig, og at det ligger triggere i overskuelig framtid.

Men hvem vet? Ved full tildeling (lite etterspørsel) og urolig marked er nok mange tvunget til å lempe ut, så da ser vi fort omsetning til emi-kurs.

Håpet er at noen internasjonale investorer plukker den opp, og med EIC på laget skal vi ikke se bort ifra at det skjer.

3 Likes

Hørte akkurat gjennom presentasjonen som var i september og der nevnte Jo at 150-200 mill ville være naturlig for de. Med 200 mill vil det da komme ca 30% flere aksjer.

Til dere som har fulgt selskapet en stund; har det vært sagt noe om eksisterende aksjonærer får noen for for fortrinnsrett i tegning ved IPO? Eller kan man som småaksjonær regne med å se de store gutta hente inn store poster og kaste de i fanget vårt etter notering?

Usikkerheten her går på hvilken verdsettelse EIC + Co-investor vil kreve. Du får ikke med disse investorene på å øke verdsettelsen før ytterligere ‘de-risk’ er gjennomført. Det vil egentlig si mer konkret kommersiell interesse før ‘first customers’.
Men, det vil være super-bra med gode og langsiktige internasjonale investorer.

Amy Wilson Miller/Crayonano Amy Wilson Miller - Norge | Professional profil | LinkedIn holder foredrag i morgen på Photonics west i San Fransico. Ser ikke ut som at de blir castet dessverre.

Graphene and AlGaN nanowire hybrids based UV-C LEDs for disinfection applications | SPIE Photonics West

2 Likes

Hva tanker gjør dere andre dere om at kursen sakte men sikkert faller lavere og lavere?

Har selv sittet i aksjen i litt mer enn 1 år, er noen kroner i minus på snittet.
Men skulle tro det var lys i tunellen?

Opplever at selskapet er litt vel stille, men dem har åpenbart ikke så mye å si heller da?
9 Feb er det Års rapport 2021 + Q1 2022, kanskje de sier noe der om IPO og marked?

Er litt overrasket over at man hopper av toget, eller prøver komme seg av toget.
Det er generelt sett lite volum på OTC, og uro i det globale markedet .

Hva tenker dere andre?

Har bare en mindre sum(30-40k) inne på 32 trur eg så trenger en skikkelig oppsving om eg skal selge. Planen har uansett alltid vært å sitte til 2024/25 så lar den her ligge.

1 Like

Ganske likt her. Ca 2500 aksjer på ca snitt 32. Sitter i båten og tenker vi må se framover. Trenger ikke pengene så ønsker gjerne oppkjøp og 100x avkastning :sweat_smile:

Mye av forklaringen ligger i at nesten all omsetning på NOTC er borte.

Rekrutteringsprogrammet til selskapet, bl a synliggjort gjennom de nylig annonserte stillinger, er fremdeles i en fase hvor fokus er på det som definitivt må kalles nøkkelpersonell.
Jeg hadde vel kanskje håpet at de var kommet noe lenger i den fasen av oppbygging, spesielt med tanke på snarlig notering.
Men, for all del; denne heftige rekrutteringen viser at de er forbi “eksperimentstadiet” og at de nå rigger seg mot kommersialisering og full markedsfokus; d v s nå er det “alvor”!
I den fasen de nå går inn i (notering , partnere/avtaler, mv) vil kreve at de er forberedt på å bli grundig gransket av sine fremtidige partnere/kunder, altså full pakke Due Diligence, og da må mye av dette nøkkelpersonellet være på plass og oppe å går.
Noen som vet litt mer om status på rekrutteringen?

3 Likes

Helt enig, for min del har Growth lite å si, heller interessert i utenlandsk kapital og growth.

Jeg er med for hva fremtiden kan bringe. Har selv sittet snart ett år med GAV 27.

Growth er ikke så viktig for meg annet enn at det blir lettere å handle, og kan feks bruke IKZ.

Det er nok veldig mye å gjøre med den generelle børsuroen. Store fall i andre aksjer har tilogmed fristet meg til å selge ut herfra for å kunne handle mer omsatte verdipapirer.

Per nå er jeg bevisst på at denne får ligge i ro en stund, og forhåpentligvis vil 2022 være mer spennende enn 2021.

På LinkedIn har det i dag blitt delt flere innlegg fra Cnano med velkomst til nyansatte. Og med de mange stillingsannonsene ute, tyder det hvertfall på at ting er i ferd med å skje.

1 Like

Kjekt at det er “litt volum” men det var da voldsomt så folk ville ut før det endelig skal skje noe.
Undres om det var noen som gikk inn i denne aksjen for så og ville ut igjen før de gikk på “børs” og hadde noen kunder på listen.
JaJa jeg er vel bare sur for jeg har gav på nesten 31 etter at jeg ble ivrig på 40-tallet :slight_smile:

Når jeg gikk inn for 1 års+ siden gikk aksjene for ca 25-28kr med bra volum. Men da skulle dem på børs 2-Halvår 2021. Og det var ikke så mye forsinkelser.

På tide vi får ristet av oss dem som ikke vil bli med videre på eventyret. Det er ikke mye som har endret seg etter jeg gikk inn, annet enn at vi teller ned til notering og noen børsmeldinger fra selskapet. (skulle putte denne aksjen i skuffen - men liker følge med)

1 Like

Nå begynner kjøpsordrene å bli veldig lave! Er det noe som tilsier at det blir dårlig nytt på torsdag? Eller blir det som vanlig ikke så mye info?

Utålmodighet, lite informasjon og generell markedsuro. Spesielt for unoterte selskap som ligger en god stund unna å tjene mye penger.

2 Likes

Enig med deg.
Lite hjelp å hente fra uroen generelt sett, samt svært lav omsetning på OTC generelt.

Tenker det er bra og komme seg ut av OTC jo før jo heller, så det blir litt enklere tilgang på aksjene.
Men hadde vert fint med noe nye børsmeldinger også.

Hva skjer på torsdag?

Rapportering av 4 kvartal og årsresultat.

1 Like

De legger ut en oversikt ala dette på hjemmesiden:
18ee55c69915e501fc63fcdcca6e28d16dc825a3.pdf (sanity.io)

1 Like