Hvor er dette hentet fra?
Meldinger i dag:
Average Selling price og Cost of goods sold:
Ganske bra pris, og solid vekst i den volum-kurven.
Godt å se at de holder seg ift sist guiding. Ved Q2 i fjor var de forsinket, men det som kommer nå samstemmer med det som ble sagt i høst. Restriksjonene åpner opp og de får ansatt flere og flere internasjonale talenter. Taiwan-lokalene er oppe, de skal ut med pilotprodukt og planlegger volum i Q3.
I morgen 15:00 er det investorpresentasjon for de som ikke har fått med seg det:
https://applauncher.gotowebinar.com/#notStarted/1076411309442148621/en_US
Vet ikke om linken funker for dere, men jeg har hvertfall fått registrert meg der.
Det er jo ganske greit å regne på dette her. Dersom 8.4 millioner enheter per år, slår til innen slik som presentasjonen sier, 3 dollar per enhet så skal de prises vesentlig høyere enn de gjør i dag.
Jeg regner 122 millioner på bunnlinjen i 2024. Jeg ønsker ikke å hause, så skal ikke komme med hva denne kan bli verdt, men man må huske på at LED lys ikke er hovedfokusområdet, men ett eksempel på hvor teknologien kan brukes og ble benyttet da det ble sett på som relativt enkelt.
Så sånn sett så tror jeg at dette kan bli en meget fin investering om alt klaffer, både på kort og lang sikt.
Ang led-lys ikke er hovedfokus -det ser ut til at ledysproduksjonen er godt på vei med gode marginer. Med led-lys som et solid gulv kan crayonano fortsette utvikling av flere produkter i et bra tempo! Dette er stas å være en del av!
Sett noen tydelige signaler på hvem som ligger med skjult post på 24kr?
Vet ikke, men klarte å kjøpe den siste posten på 24 på vei til barnehagen med to småunger på slep. Var verdt det!
Ingen kjøp eller salg på dagens liste heller. NOTC er nok litt avvikende fra T+2 kan det se ut som.
Dersom tallene fra den gang fremdeles er representative, kan en regne med en bruttomargin på rundt 2 dollar per enhet. La oss heller si bruttomarginen kommer inn på 1 dollar per enhet. Makter CNANO å produsere 4 mill enheter neste år gir dette en bruttofortjeneste på USD 4m. Da prises CNANO nå til 20x dette.
Jeg vet at ASP for de større UV-C enhetene ligger på 15-20 dollar i dag, men for å åpne opp de nye anvendelsesområdene til produktene må ASP ned. Slik det vises i illustrasjonen fra sist kapitalinnhenting.
En stolt og ganske ambisiøs CEO som prater i dag. Dette var fint å se. Ting tar tid, som investor er man nok alltid litt for utålmodig.
Men Jo virker veldig sikker på at de skal TA markedet. Ikke bare få deler av det.
UVC-LED blir grunnsteinen selskapet skal bygge videre på, før de med R&D kan satse på andre markedsområder senere.
Han svarte ganske åpent om andre bruksområder, men at de per nå satser fullt ut på UVC LED.
Jeg har vært med over ett år nå, og er fornøyd med presentasjonen. Dette kan bli et stort norskt tech-eventyr i årene som kommer.
Bra å høre. Ser aksjekursen holder seg rolig, men noe annet var kanskje ikke å forvente, her tar ting tid.
På sikt får denne en fin stigning! Veldig fornøyd med en jordnær og meget kompetent CEO!
Meget solid presentasjon. Tror vi har mye godt i vente utover våren.
Jeg ble beroliget av at de ikke presset på for notering i q1, men har god dialog med rådgivere, og ser an markedet. De vil nok få levert produktdemonstratoren innen notering, og mulig vi får se en ordre også. De sikter på H1 for noteringen, så blir nok før sommeren.
Ellers ser det ut som det er Lucellum som selger seg ned. Må vente å se noen dager til, men de har tappet litt av beholdningen i det siste. Ikke noe å uroe seg over.
Ikke Lucellum, men en eller annen med en Nordea-konto som solgte seg ned med 40-50k aksjer. Har igjen ca 150k, så kan fortsatt komme mer.
Får ikke opp noe i VPS enda, men kan se vi er i 24 kr igjen.
Så de fortsetter der de slapp.
Skjønner ikke at folk vil selge den nå for 24 men de er vel i nøden for penger.
Bare å sitte stille å vente på god nyheter fremover.
Vil man inn må man kjøpe på 25,5kr. Derfra er det ganske små posisjoner opp til 33kr. Vi går inn i en spennende tid der crayonano vil utvikle seg. Produkter ruller snart ut på samlebåndet og vi ser snart kontrakter og nye produkter bli utviklet. Ja, markedet er litt ullent for tiden, men jeg føler investeringene mine her er de tryggeste i porteføljen min!
Høyeste på kjøp er nå 17 kr🤫
Lavere enn det har jeg aldri sett
Noen som vet hvor man kan finne presentasjonen fra tirsdag?