Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Meget bra gjennomgang, @anon50125742!

Ørliten korrigering
I update fra selskapet i desember orienterer de om covid-relatert forsinkelse av produktdemonstratoren. Samtidig opprettholder de guiding mtp lansering H2 '21. Om covid fortsetter å stikke kjepper i hjulene er vel det bare en bekreftelse på behovet for produktet.

1 Like

Takk, det har du helt rett i @HO5 :ok_hand:

Takk for all info du har funnet frem @HO5, det har hjulpet meg i min beslutning om kjøp! I tillegg syns jeg det er veldig spennende med bruk av grafén.

2 Likes

Jeg mener å huske at det var en henvendelse om mulig kjøp av 50 % av aksjene som kom fra den asiatiske aktøren, men det morsomme med henvendelsen var at styreleder på spørsmål om verdi på selskapet oppga pris i NOK, mens asiaten trodde han oppga pris i USD, uten at asiaten hadde problem med å akseptere beløpet. Nigangen mao.

3 Likes

Er det nylig dette skjedde Lomax ? Virker jo i favør å kjøpe mer eller å bli sittende LONG.

Et lite tips: Ikke kjøp her om du ikke har mage til å sitte long gjennom en dip. Plutselig er det en storfisk som finner ut at det er noe annet som trenger likviditet, og må selge unna en storpost. Da er det ikke sikkert det finnes kjøpere nok i boka til å ta unna. Dette er NOTC. Be aware!

1 Like

Takk for advarselen. Var inne og kikket på aksjen og vurderte kjøp men slo det nå fra meg :slight_smile:

Det husker jeg ikke konkret. Det er « En god stund siden». Hvis jeg skal tippe - et par år.

:joy:
DU vet bedre…

1 Like

Spøk til revolver, skumleste tråden og vil takke for at folk bumper tråder med noen “skjulte” perler som får lite oppmerksomhet ellers. Spennende selskap og ikke hårreisende mcap. Det eneste jeg ikke likte var følgende i sist pressemelding:

Planned product launch
Travel restrictions caused by the second wave of the spread of covid-19 virus in parts of the world have temporarily halted distribution of spare-parts for laboratory equipment and impose challenges on uptime in the supply-chain. CrayoNano has worked extensively to mitigate these risks for our internal laboratories and is happy to report that no employees or contractors have been infected by the covid-19 virus and that the labs are in full operation. CrayoNano has throughout Q4/20 learned that our visibility into uptime in our supply-chain is limited and we see a continued risk into 2021.

As part of the downtime in the R&D supply-chain, CrayoNano has experienced significant reduction of availability and access to equipment and resources. The company has therefore not taped-out the product demonstrator of our UVC LED chip to strategic customers in December 2020 as previously planned. Despite the challenges that the pandemic is causing, the company is focusing on enabling the supply-chain and re-confirms the plan of product release for the second half of 2021. This is as communicated to the market earlier this year.

CrayoNano expects the availability and implementation of the covid-19 vaccine programs globally to take effect early 2021 and impact positively CrayoNano’s supply-chain shorter-term issues.

Tolker jeg dette riktig dersom de legger hele sin “mitigating actions” over på vaksinen?
Jeg håper inderlig de har tatt noen andre grep enn å bero på faktorer de ikke styrer over… :slight_smile:

1 Like

Det er et godt poeng, jeg var med Quantafuel fra OTC og håper det samme skjer her…
Men ja OTC skal man ikke kjimse av.

Takk for god oppsummering Capaz.

Her er en meget god mulighet for å komme inn omtrent på bunn i noe som kan bli et fantastisk selskap. Er det risiko? Helt klart, men mye blir nok derisket her i løpet av året når produktet kommer i salg. Jeg ligger på kjøp, tar gjerne mer under 20. Omsetningen tørker inn, Tvenge er ferdig med salget sitt kanskje.

2 Likes

Må bumpe denne for at den ikke skal gå i glemmeboka.

Ser ut som selgersida tømmes på vei oppover nå. Jeg trodde kanskje den skulle sige enda mer tilbake i en nyhetstørketid, men det ser ut som flere har den på watchlista si.

Fine poster gått på 25, jobber seg opp mot 26 nå

2 Likes

Hadde tenkt til å kjøpe mer der nede, men plutselig ble det utvikling her

1 Like

Min plan var lik

Ser det var noen som var veldig ivrige på å komme inn her i dag. Enkeltstående transaksjon registrert på 1.25 mNOK.

Første gang jeg handler på OTC, og tørr ikke gå inn med like mye der. Samtidig ser jeg gigantisk potensiale og mulighet for mange gangeren. Får la foreløpig gevinst finansiere risikoen med å gå inn med litt til:)

1 Like

Går nok bra dette, skal du se. Bare ikke ha så mye fokus på kurs fra dag til dag. Mulig det kommer en dag noen skal lempe ut 50k aksjer, og så var det kanskje ingen kunder i butikken den dagen…

Flere pene poster nord for 25 som omsettes her nå.

For der som ikke har satt dere inn i virksomheten anbefaler jeg å ta en titt på @anon50125742 sin presentasjon som jeg svarer på her.

Triggere framover:
Most soon: Produkt demonstrator ut til utvalgte kunder. Skulle være klar i desember, men fikk korona-problemer med leverandører.

Forøvrig ligger disse og venter:
April '21: Prøver tilgjengelig for design-in
Juli '21: Volumproduksjon settes i gang
H2 '21: Komersiell utrulling
H2 '21: Notering på Euronext Growth
2023: Åpne High-Volume market
Positiv cash-flow fra 2023

Har ikke sett noen oppdatering med justering av tidsestimat på disse punktene.

4 Likes

Jeg er ganske ny inne her, og har lyst å kjøpe litt mer aksjer.

Men vurderer at det på kort sikt, Feb-Mars kan komme en “støkk” i markedet, slik som sist uke da denne var nedom 19,5-20kr og hentet seg pent inn siste to dagene.

Selv om Nordnet ikke viser ny kurs hos meg enda, de burde skamme seg på sin OTC plattfrom.

Takk for deling av datoer H5ekkis, men jeg tenker avvente 2-6 uker med å foreta meg så mye på noe som helst.

Hva tenker andre?