Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Kastet meg inn på 25,50,- i dag, øker litt utover om den skulle dippe :pray:t4:

Hvor haren hopper (dagskursen), det vet ingen.
Makro har mye å si for akjekurser, men mindre for notc-selskaper. Duppen under 20 kom vel i forkant av de rødeste dagene, og på de rødeste dagene lå denne flatt.

Jeg tror ikke de (fleste) som er inne her bryr seg så mye om dag-til-dag-utvikling. Jeg ser på denne som en hedge mot urolig makro.

Topp 50 sitter på 85 %

Nå har det gått post på 50 k i løpet av uka, så blir artig å se listene framover. For å komme på topp 50 må man bikke 90 k nå.

Edit: Oppdaterte kurser finner du her

1 Like

Planen er fortsatt å noteres på Merkur i slutten av 2021?

Ja, planen er Q4 2021.

Forøvrig enig med @HO5, det er en mindre direkte link mellom OTC-selskapene og makrobildet. Så man kan kanskje på en måte slappe litt mer av, samtidig som svingningene pga enkeltaktører har større påvirkning i disse småselskapene. Så litt opp og ned må man være forberedt på uansett. :wink:

2 Likes

Dette er sikkert dumme spørsmål😅
Men er det vanlig å kjøre en emisjon ved børsnotering?
Og er det større sjanse for å få bli med på en emisjon ved børsnotering hvis man eier aksjer fra før?

Vurderte denne når den lå på 14,-kr, men siden jeg ikke har kjøpt unoterte aksjer så suste den opp før jeg fikk ut fingeren😂

CrayoNano kjørte en emisjon i forkant av notering på OTC i fjor høst, så de har i hvert fall finansene på plass inntil videre. Om det blir en emisjon i forkant av Merkur-notering i Q4, så tipper jeg det blir på høyere kurser enn dagens.

Det er også mulig at vi vil se en splitt 1:10

Akt er mulig. Men hva begrunner du den påstanden med?

Hvis det er meg du spør, så begrunner jeg min forventing om høyere kurser i Q4-21 med at selskapet da skal ha sitt første produkt ute i markedet og de vil med andre ord ha kommet et viktig steg videre i kommersialiseringsprossessen. Da tror jeg også flere investorer vil ha fattet interesse for selskapet, samtidig som risikoen (både mtp teknologi og kommersialisering) har blitt lavere og på den måten presses kursen oppover.

En splitting av aksjen kan skje dersom kursen går veldig høyt i løpet av året, men det er i mine øyne en uviktig sak i seg selv om aksjen splittes. Det man må holde fokus på er markedsverdien til selskapet, som nå ligger på ca. 660mill. Med det potensialet CrayoNano har, så synes jeg fortsatt dette er meget rimelig.

1 Like

Er det noen som vet om et sted med live kurser for OTC?
I 2019 hadde vel parato tror jeg åpen side med dette, som kom og gikk litt.

Eneste jeg har er via dnb pr nå, men med 15 min forsinkelse.
Ikke sjekket om de selger sanntidskurser…

Tror ikke du finner noe mer oppdatert enn DNB, nei. Dette er jo et manuelt marked, så tror ikke noen tilbyr “live” kurser på samme måte som på Børsen og Merkur

EDIT: @kristianEE, du har rett. Den var mer oppdatert enn DNB. Foreløpig har det ikke kommet opp hverken kurs eller handler i DNB, men når jeg ser på mine aksjer, så ser jeg at den er ganget opp med 26,- altså kursen nå.

Men på Euronext VPS står det både kurs og volum.

Takk for info!

Logg inn på Euronext VPS

Som muligens har samme «live» som dnb

2 Likes

Takk for tips!

Ser jo dybder og at vi allerede er i 26 kr der nå :slight_smile:

Og ingen selgere etter kr26, det liker vi. :wink:

EDIT: Nå kom det ca. 20k på kjøpssiden på 27,50kr :ok_hand: Tydelig at vi er klare for et nytt rykk oppover nå.

Føles bedre å ha litt mer info en DNB sine 15 min med kun kjøp selg…
Mange takk igjen for tips til hvor live kurs står :slight_smile:

Jeg er langt fra noen ekspert på dette, men har sett at det i forbindelse med børsnotering gjerne kjøres en Initial Public Offering (emisjon). Det er da gjerne tilretteleggere/meglerhus som bistår med dette og vil sette en verdi basert på markedsanalyser osv.
Nå har Crayonano som nevnt i forum her kjørt en emisjon i høst som ble sagt dekke 3 år videre, men det finnes også krav til minste antall aksjonærer for børsnotering, uten at jeg vet hvor mange som kreves på Merkur/Euronext Growth.
Tror ikke det er alle IPO som rettes mot mannen i gaten, opplevde på en annen at det var fulltegnet IPO før jeg i hele tatt fikk det med meg. Så antar det er større sjanse å få delta som eksisterende aksjonær.

1 Like

Må komme med en liten frustrasjonsutblåsning her. Jeg har forsøkt å legge ordre på denne siden fredag formiddag (forrige uke). Klin hakka umulig å komme igjennom hos Nordnet. Har forsøkt jevnlig uten hell. Alt fra 45min i kø (uten svar) til at linjen er tatt ned. Forsøkte å sende dem ordren min via innlogget side på web, men fikk da bare svar om at det ikke var måten å gjøre det på. I dag fikk jeg autosvar om at pågangen er for stor og at de derfor ikke en gang har kø å stå i. Synes dette er latterlig håpløst av Nordnet, samt at det blir ekstra frustrerende når man ser kursutviklingen i perioden. Jeg er fortsatt ikke CrayoNano-aksjonær og aner ikke når jeg blir det :frowning:

Jeg handler på NOTC listen gjennom Paretosec konto med webtrader Infront. Det fungerer utmerket, som å kjøpe og selge vanlige aksjer. Der står det at kursene er 2 min forsinket, gjør det på alle mine NOTC poster.

Dem sa til meg at du kommer på kundesevice, dvs du venter mye lengre om du ringer inn med “Telia” dekning, da fungerer ikke “sett over” rett.

Satt selv i 33 minutt for å så bli satt over, da tok det 1,5 minutt. Så ring fra en telefon ikke tilknyttet Telia… dessverre…

Arctic er også veldig behjelpelig med kjøpsordrer. Bare å ringe inn ordrer, og oppgi VPS aksjen skal til, samt ha nok kroner på kontoen de skal belaste selvfølgelig :slight_smile: