Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Der ser det ut som selgeren på 25,70 er tom. Da er det bare å gjøre seg klar for å se 30-tallet i løpet av neste uke, tenker jeg.

(Ja, jeg vet at man ikke bør sitte å stirre på kursbildet på OTC-aksjer man ikke skal selge. Men så er det jo gøy å følge med også… :wink: )

1 Like

Prøvde kjøpe via Nordnet… har enda ikke kommet gjennom, men nå er det jo ikke aksjer igjen…

Kunne Meglerbordet til Arctic legge inn order for andre sine VPS konto?

Arctic kjøper aksjer for deg om du oppgir din VPS, og det kontonummer kjøpet av aksjene skal belastes.

Ønsker ikke en tråd med for mye kurs-fokus her, men enkelte milepæler kan vel feires litt?

De som kom seg inn på 14 for 1,5 mnd siden kan i dag feire 100 %, om de ikke har feiget ut på veien opp.

1 Like

28kr nå, skal vi se 30-tallet før helga allerede? :star_struck::rocket:

Jeg feirer 100%, og er helt enig i at det ikke trengs å snakke om kurs hver eneste dag og hver eneste post. Det blir for dumt med det fokuset. Alle er glade for at det stiger og følger med, man trenger ikke få det inn med teskje her.

2 Likes

Tydelig at interessen har økt rundt CrayoNano. Nå gikk det nettopp en post på 100.000 aksjer på 28,50kr. :ok_hand:

Oppe i 32,- på sterkt volum og få selgere

2 Likes

Nå er det enda mer frustrerende at jeg ikke kom gjennom til nordnet i går…
Takke seg til å bruke andre enn de på OTC…

Skjønner godt at det er frustrende.

Jeg bruker Nordnet til alt annet enn OTC, der har jeg DNB. Litt styr å flytte penger frem og tilbake til tider, men DNB er normalt raske på OTC-handlene. Ellers er Pareto også bra, har jeg erfart.

Det hadde vært interessant å se hvor mange aksjer vi representerer her på forumet. Kanskje en poll kan gi oss en indikasjon?

Denne er anonym, så don’t f**k it up

Hvor mange aksjer har du?
  • 1 - 2 000
  • 2001 - 5000
  • 5001 - 10 000
  • 10 001 - 20 000
  • 20 001 - 30 000
  • 30 001 - 40 000
  • 40 001 - 50 000
  • Mer enn 50 000

0 stemmegivere

1 Like

Fulgt denne siden 14kr, angrer jo selvfølgelig nå. (F… nordnet som har meglerkø ut døra) Eksplosjonen i pris de siste dagene, hva skyldes det? Ingen nyheter fra Crayonano og prisen går i taket? Er dette et gunstig nivå å tegne seg på, eller vil vi se prisen synke tilbake til “normale” nivåer`?

Vanskelig å si hva som er det normale nivået på kursen. Det er en reprising som foregår, og den kommer til å fortsette. Ingen nyheter siste ukene, men jeg antar flere har fått øynene opp for denne uslepne juvelen.

Mulig vi skal ned på 20-tallet igjen, men kan like så godt bli 40-tallet ut fra kjøps-og salgsviljen i boka for øyeblikket.

I 2023 tror jeg mange drømmer om den gangen man kunne komme seg inn på 30-tallet.

2 Likes

I 2023 tror jeg mange skulle ønske de kom inn under 100kr… :sunglasses:
God helg! :partying_face:

2 Likes

Sluttet på 31,50 i dag. Sjukt bra økning på en uke. Jeg har dessverre gått glipp av MYE penger på at jeg ikke kom inn forrige fredag. Sto 50min i tlf kø hos Nordnet i dag (også). Uten hell. Tror jeg må finne meg en ny plattform. Noen som har tips?

PS! Hva tenker dere om kursen nå og det å gå inn over 30-tallet? Hva er neste trigger på nyhetsfronten?

Nordea/Pareto

Handler digitalt hos DNB!

Som sagt, kan fort at 20-tallet igjen. Eller ikke😉. Om et år osv…

Ikke var det bare kursen som avsluttet pent. Omsetningen var den nest høyeste siden noteringsuken. Post på 100 k vil sikkert vise seg på aksjonærlisten til uka, både selgeren og kjøperen.

Er det Clearstream som har begynt å kjøpe poster på 100.000?

Jeg ble aksjonær i CrayoNano gjennom emisjonen i desember 2015 og tegnet meg også i den etterfølgende kapitalforhøyelsen i 2017. Selskapet markedsførte at det hadde patent på disruptiv teknologi, som ville generere store verdier gitt at teknologiutviklingen lyktes.

PR desember 2015 - og fortsatt i 2017 - var dette på ingen måte gitt. CrayoNano ble omtalt som et høyteknologi tidligfaseselskap med tilsvarende høy risiko ( og oppside) for en investor.

CrayoNano har imidlertid levert. Selskapet har i forhold til teknologiutviklingen arbeidet ut fra en tidsplan med delmål, som kontinuerlig er blitt oppfylt, og slik at selskapet kom endelig i mål ikke på, men tidligere enn det planen tilsa.

Dette er så meget desto mer beundringsverdig ettersom en nyansatt teknisk sjef valgte å si opp sin stilling i selskapet i 2017 etter kun om lag 3 måneders virke, visstnok fordi han ikke hadde noen tro på at selskapet kunne lykkes teknologisk.

I stedet ble Ida Marie - PHDstudent - som allerede var tilknyttet CrayoNano - ansatt som ny teknisk sjef hvor hun samarbeidet med gründeren, professor Helge Wehmann.

De 2 sørget sammen med det øvrige tekniske teamet for den teknologiske måloppnåelse som nå ligger til grunn for at selskapet pt forbereder sin kommersialiseringsfase.

Hvor dette ender er ikke godt å vite, men det har til nå være mer enn spennende å følge utviklingen i selskapet fra sidelinjen som aksjonær samtidig som verdiutviklingen på aksjen definitivt gjør den til min mest lønnsomme investering.

5 Likes