Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Det hadde jo vært særdeles moro, men svaret på det er det vel ingen som har før vi får se aksjonærlister som inkluderer dagens handel. De er tilgjengelig på onsdag i neste uke. Uansett så er det jo først og fremst «innholdet» i selskapet man bør være investert for, ikke «innholdet» i aksjonærlistene. Selv om vi alle selvsagt har sett hvilken påvirkningskraft Der Aktionär har hatt på enkelte aksjer. :wink:

Jeg mener det er Michael Peil som ligger bak den clearstream-posten i aksjonærlisten.
MP var daglig leder en periode, men måtte flytte til Tyskland av familiære årsaker. Han fortsatte med en rolle i selskapet, men hvorvidt han fortsatt er aktiv vet jeg ikke. Eierskapet har han dog beholdt.

Da Michael Peil flyttet tilbake til Tyskland ble aksjonærene orientert om at Michael ville fortsette å arbeide for selskapet som Senior Executive VP med fokus på corporate strategi, market and business development and customer relationship building.

Vi har ikke fått noen info som tilseier at Michael har fratrådte

Det er korrekt at det er Michael Peil som eier de 330.000 aksjene som står under Clearstream Banking på dagens lister. Det har blitt bekreftet tidligere av selskapet. Skulle det dermed dukke opp flere Clearstream-kjøpere så vil vel disse legge seg under samme konto, men på toppen av MP sine aksjer, basert på praksisen i andre aksjonærlister.

Jeg leste spørsmålet til @tollis litt mer hypotetisk, og det kan selvsagt være Clearstream-kunder som startet å investere i CNANO igår og/eller idag, men det blir jo veldig spekulativt, og som sagt så får vi svaret på hvem det er på onsdag.

Det kan ikke være svenskene som har oppdaget OTC. Det har skjedd før
Blir spennende å se…
God helg. ,:grin::grin::grin:

1 Like

For meg er det ikke så nøye hvilken nasjonalitet de har, så lenge de kjøper mer enn de selger.

Jeg er raus sånn. :grin::grin:

God helg i nord!

1 Like

Enig! God helg alle :slight_smile:

Skal ta meg den friheten å spekulere litt igjen, det kom et nytt løft i aksjekursen den siste uken. Flere var store kjøpsordre, vi vet enda ikke hvem og hvorfor akkurat nå. Nylig fikk denne damen stillingen som var utlyst i CrayoNano, hun har gode jobber CVen, samt et stort internasjonalt nettverk. Kanskje denne ansettelsen har tiltrukket seg nye investorer og er svaret på den siste tids kursøkning? Fortsetter det neste uke?

6 Likes

Spennende, takk for deling.

1 Like

Liker starten på denne uken, undres hvordan kursen hadde gått om det kom en oppdatering fra selskapet…

2 Likes

Ikke dårlig, omsatt for opp mot 37,50 tidligere i dag :slight_smile:

2 Likes

Ser at aksjebeholdningen i selskapet er utvidet i dag

Det er vel i forbindelse med utøvelsen av opsjoner i ledelsen ref melding 30.12, tenker jeg.

1 Like

La merke til det samme, kunne sverge på at det var 25.mill noe, så var det 26 mill i dag.

## CNANO: CrayoNano AS Notification of exercise of options ### Company news ### 2020-12-30 13:12:16
Both CrayoNano board members Jan-Eyvin Wang and Torkjell J. Nilsen have notified the company of exercise of their right to acquire shares in CrayoNano under their options agreement from 2018 with expiry date 31.12.2020. The notifications are for 90.000 shares each at a strike price of NOK 12,96 pr share. With this the option agreements for both are fully exercised.

Fristen gikk ut 31.12, så da gav det mening at de ville ha de på 12,96 pr aksje. :slight_smile:

2 Likes

Bra omsetning de siste dagene. Ser Breivik Invest letter seg en del på top 50-lista. Ellers stabilt.

Om noen har den på watch-liste, kan det være greit å legge seg i boka nå. Bra volum på selgerside, og lite på kjøper (5 nivå). Hvis selger vil dumpe nå, kan man få på nedre halvdel av 30-tallet.

Jeg synes det viser styrke om den konsoliderer her, hadde forventet en større gevinstsikring.

2 Likes

Synes ikke det er noe annerledes enn å si at man skulle ønske man kom inn under 100 for å være ærlig

Å dele det at Spetalen kommer inn med Tycoon Industrier i topp 50 føler jeg er noe annet enn at jeg deler Topp50. Så mulig jeg er FOR lite mårragretten og selvsentrert :blush:

Men her kan gjerne @pdx eller en admin rette på meg så fjerner jeg gjerne.

2 Likes

Du må få i deg morrakaffen din Cap.

Snakk om aksjonærlister er ønskelig i trådene, og det har @pdx bekreftet.
Deling av listen er ikke ønskelig.

1 Like

Men innlegget er fjernet og jeg trekker meg sakte bort fra denne tråden ser jeg :blush:

Ikke vær så hårsår da.