Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

En diskusjon jeg ikke orker å ta, og det er ikke den store kampen for meg å ta :wink: Spetalen er inne, spennende!

Synes ikke du trenger forlate tråden, og om du sletter innlegget nå eller ikke har vel strengt tatt ikke så mye å si. Jeg mener det er en prinsipiell greie, slike ting kan deles i chatten inntil insidere har fått mulighet til å reagere på nyheten. Ser at @HO5 også er uenig med meg, så kanskje er jeg på villspor her. Men slik er i hvert fall insider-kulturen blant flere her inne. Jeg tar gladelig imot en korreksjon fra @pdx eller moderatorer, dersom jeg opptrer i overkant som insider-politi her.

Blir for dumt å kritisere at det blir lagt ut, eller sensurere vekk selskapsinformasjon som er offentlig tilgjengelig.

Jeg rakk iallefall å lese at ØSS (Tycoon) har kjøpt seg inn med 100k aksjer.

Det er jo hele poenget: Det er ikke offentlig tilgjengelig, som i “gratis” offentlig informasjon. Det er informasjon man må kjøpe tilgang til. Derfor betaler vi for insider-medlemskap slik at @pdx kan kjøpe lister.

Jeg har ingen ambisjoner om å sensurere noe her nå, men jeg synes ikke informasjon som vi insidere betaler for, skal deles i en “offentlig” tilgjengelig tråd innen man har fått mulighet til å reagere på informasjonen selv. Det er mitt poeng.

EDIT: Ja, @HO5, jeg er kjent med den, men jeg mener det er forskjell på å diskutere listene og å være førstemann ut før børsåpning med informasjon fra listene som rett og slett kan vise seg å ha betydning på dagens kursutvikling. Det handler kanskje mer om kultur enn om regler.

EDIT2: Takk for bekreftelsen, @pdx

2 Likes

Det er min feil at dette ikke er kommunisert tydeligere, selvfølgelig er det fordelaktig om Insidere får innsikten først :slight_smile: Enten i chat eller i Insider-tråder :slight_smile:

2 Likes

Lagde en egen tråd her: https://tekinvestor.no/t/bjellesau-tips-traden/26442

1 Like

Jeg antar at alle som er villige til å betale for det kan få tilgang til informasjonen om eierandeler fra VPS, (ikke den ferdig utarbeidede listen til tekinvestor), derav er det etter min mening offentlig tilgjengelig informasjon. Feks antar jeg alle meglerhus har tilgang til samme informasjon.

Hvis informasjonen hadde vært unik for tekinvestor sine innsidere tror jeg det er innside informasjon som det er ulovlig å handle på.

Topp 50 listene er slik jeg forstår utarbeidet av pdx på bakgrunn av innsamlede data om eierandeler, og har forståelse for at de ikke deles i sin hehet.

OK, så det holdt ikke å lese kommentaren fra pdx over?
Les den én gang til, så skjønner du kanskje poenget.

Haha artigere å påpeke feil enn å skjønne kontekst :wink::sweat_smile:

Se på oss innsidere som de som betaler fagforenings kontingent vs de som ikke gjør d. Skal være samme rettigheter, men det skal være kjekt/noen fordeler å betale kontingent også.

1 Like

Dette var et svar til deg hvor jeg argumenterer for hvorfor jeg mener det er offentlig informasjon som det må være greit å dele. Slik jeg forstår deg mener du Tycoon sine eierandeler ikke er offentlig informasjon, det er en vesentlig forskjell som det er fornuftig å avklare.

Noen BETALER for å få denne informasjonen. Du og en del andre BETALER IKKE for å få denne informasjonen.

Da mener jeg at de som BETALER for informasjonen skal ha en FORDEL av å betale for informasjonen.

EDIT: Og da har jeg sagt mitt i denne diskusjonen, jeg tror de fleste vil kunne forstå poenget.

4 Likes

Så du mener denne ikke skal korrigeres nedover igjen? Som sagt tidligere er jeg interessert i Crayonano, men klarer du å forsvare den store verdiøkningen?

Jeg kan ikke garantere for noe, men jeg har ingen problemer med å forsvare reprisingen som er i ferd med å skje.

Mcap på kurs 36,5 er tett oppunder 1 mrd - fortsatt billig!

Produktet de lager, og som skal ut på markedet i løpet av året er en gamechanger i det etablerte UV-lys-markedet, samt åpner opp for nye markeder. Markedspotensialet er USD 2,5 mrd pr år, og det er å forvente at Cnano spiller en betydelig rolle her.

At Spettet er inne har jeg blandede følelser for. Håpet han kunne vente til noteringen til høsten, men regner med det er Tvenge som har fått han inn. At han kommer inn nå betyr nok mer at han ser vekst-casen her, og ikke bare en kortsiktig trade (minst til notering). Til det er Notc for risky.

Det var vel denne handlen som fikk Spettet inn
image

Vil vel vise seg ganske fort om han kun er inne for en kjappis.

3 Likes

Mener jeg drar kjensel på han ene der… Screenshot_20210210_210240_com.chrome.beta

Edit:
(tenker på han oppe til venstre ja. Han til høyre kan godt få være med, så lenge han ikke skitner til badevannet)

3 Likes

Jeg tipset FA, DN og E24 i ettermiddag. Ser ut som det har gitt litt effekt! :wink:

(det er helt sikkert flere som har gjort det også, men jeg tar min del av æren) :laughing:

4 Likes

Syntes Crayonano virker som et utrolig spennende selskap basert på deres teknologi. Det jeg syntes er vanskelig er prisingen av denne type selskaper. Ser siste “kjøper” på NOTC.no nå er kr. 43,00. Ettersom de planlegger å gå på Euronext Growth ila 4. kvartal kan man selvfølgelig se svingninger, men på en annen side kan dette også bare være starten på en god kursoppgang frem til 4.kvartal. Hva tenker dere om en inngang på 43+?

1 Like

følger

Hvordan kursen går fra dag til dag her er virkelig ikke mulig å forutse. Når Spettet i tillegg har kommet inn forventer jeg at det blir litt berg-og dalbane framover. Med han inne så er jo sirkuset i gang.

Med mer enn dobling på få dager er det vel naturlig at vi faller tilbake på tekniske signaler. Jeg synes det er fint at det kommer noen slike pustepauser, så den kan bygge litt støtte på vei oppover. Jeg så ikke for meg en så kjapp tur opp på 40-tallet, så det er spennende å se hvor den finner støtte nå.

For øyeblikket ser det ut som salgssiden er større enn kjøpersiden, men det endrer jo seg hele tiden. Mitt tips er å legge seg et stykke ned i boka, for å plukke det som evt dumpes videre fra Tvenge og fond. Ser ikke ut som han har gitt seg ennå. Om noen dager får man se om det finnes noen støttenivåer nedover 30-tallet.

I 2022 tror jeg nok uansett du vil se tilbake på tiden den kunne handles på 40-tallet enten med glede - fordi du handlet, eller med bitterhet - fordi du lot være.

Takk H5ekkis for fint svar. Skal prøve å legge inn en ordre på 30-tallet. :slight_smile: