Ligger en kapital-hendelse og venter, så tror ikke noen har hastverk med å komme inn. Verre med de som må ut…
Får da håpe at kursen stiger før denne hendelsen kommer. @HO5
Noe igjen som betyr at det bør fortsatt være en bra tid å komme inn på…?
Ser de legger inn en 15 % emi-fullmakt.
Forsøker en liten enkel beregning her.
Fullmakten gjelder opptil 4 050 000 nye aksjer, pålydende 0,02
De har snakket om at de skal hente 150 mill? (50 på EIC + 50 på EIC-partnere, + 50 på eksterne), eller var det 100 de skulle hente?
Hvis dette skal dekkes av fullmakten snakker vi følgende kurs:
NOK 150 mill / 4 mill aksjer = kurs 37
NOK 100 mill / 4 mill aksjer = kurs 25
NOK 200 mill / 4 mill aksjer = kurs 49
Får vi ut prod.demo, og inn med noen ordrer er det nok kort vei opp til de kursene. Så ja, @tollis, fortsatt en bra tid å komme inn på.
Edit:
Eller de kan kalle inn til EGF - noe jeg tror de ikke har tenkt å gjøre, da de har lagt inn 2 års gyldighet på denne. Hadde de trengt 20 eller 30 % hadde de nok heller valgt å legge det inn her.
Edit 2:
EIC har uttalt at de ikke ønsker forhandling eller pressing av kurs ifm fundingen. Jeg mener det ble sagt, og lagt vekt på, at EIC ønsker en aksjonærvennlig emisjon. Mye tyder på at det er det som kommer til å skje, ihvertfall på kursnivået vi ser nå.
Ser de snakket om 150-200 mill. i sept. 2021. Så da snakker vi kurs 37 og oppover innenfor rammen på 15 %. Bare å være tålmodig her.
Kanon - takk for deling
Må selvfølgelig legge til at det er ingenting i veien for å kjøre en EGF senere for å vanne ut mer enn 15 % til lavere kurs. Vil i så fall være en merkelig måte å gjøre det på, all den tid de allerede vet at emi skal kjøres og hvilke beløp som skal inn.
Edit:
Samt at de har dialog og samtaler om forretningsutviklingen med den som sammen med partnere skal dekke dekke halve emien.
De ber om fullmakt til å utvide aksjekapitalen med NOK 81 000. Pålydende er 0,02 pr aksje. 81 000 / 0,02 gir 4 050 000 nye aksjer.
Beløpene de skal hente har de snakket om ved EIC-tildelingen og på Q. I september '21 ble det uttalt at de skal hente NOK 150-200 mill.
Skal notering og emisjon skje innenfor rammene av den fullmakten de ber om på GF, så blir det minimum disse kursene ved 100, 150 og 200 mill.
Når vi vet at CN har dialog med EIC + partnere - som skal inn med tilsammen 100 mill, burde de ha tilstrekkelig info til å be om en fullmakt som dekker det disse skal inn med på GF.
Good thinking HO5… Jeg er mega bull på Crayonano, Jeg har investert i Crayonano kun pga den teknologien og patenten de sitter på… Personlig tror jeg denne teknologien vil bli en markeds vinner innen hvordan man lager og produserer semiconductors chips i framtiden men da snakker jeg minst 3 år og sikkert 7 år fram i tid… Pr dags dato ettersom jeg forstår de… Klarer ikke disse andre semiconductor produsenter og produserer chips noe mindre eller mere effektiv… Eneste som har oppskrifter på disse next generation semiconductor chips som faktisk fungerer er Crayonano etter ca 15 år forsking av NTNU… Kan bli spennende med Crayonano.
Henter nok 100m hvis det blir en runde med EIC + Lead investor.
Da snakker vi 50m + 50m =100m
Lead er nødvendig for EIC.
Unaturlig å hente mer kapital enn nødvendig nå. Derfor er 150m mindre sannsynlig.
Det viktig i neste runde (på 100m) blir å styrke aksjonærsitsten med EIC + en Lead speisialistinvestor.
Er det emisjon på gang nå?
Det blir mest sannsynlig en Rettet Emisjon mot EIC + en eller to lead investors. I løpet av Q3 kanskje? 2 x 50m som et ‘base case’.
Dette styrker selskapet, spør du meg… å hente kapital fra mer kompentent kapital som kan bidra å dra selskapet til virkelig store høyder…
Da har du mer/annen informasjon enn det de selv har kommunisert.
De har sagt notering på growth 2h, med en kapitalforhøyelse på 150-200 mill.
Hva du legger i “mest sannsynlig” er en mer eller mindre kvalifisert tolkning/mening du har. Mulig du har rett. Hvilken informasjon har du som begrunner denne retningsendringen fra selskapet?
Edit
Jeg har ikke fått med meg at de skal hente i to runder. Uansett gjelder fortsatt 15 % i to år (eller inntil neste gf eller egf)
Det er ingen emisjon på gang nå, nei. Men den kommer. Hvis den skal skje innenfor rammen av gf og hva de har kommunisert, så har du indikative kurser lenger opp i tråden her.
Noen som har link til generalforsamling?
Den er gjennomført allerede. Tok 10 min. Alt ble stemt gjennom uten innvendinger.
Du måtte ha meldt deg på.
Så ikke bare å joine.
Effektiv GF. Unnagjort på 11 minutter.
Og alt godkjent som allerede skrevet.
Man får kysse fingrene for at produkter kommer ut og det begynner å skje noe her.
Ikke lenge til sommerferie, så da er det vel dødt flere steder. Er det sommerferie i Taiwan samme tid som her??
Kanskje de produserer for full kapasitet🫠
De fronter CrayoNano avtalen nå.
De hadde 10x ‘ mer volum i dag og steg 16%. Betyr kanskje ikke noe…?
Ellers er det lite å grave opp
Det skjer spennende ting på eiersiden i CNANO framover.
Ref innlegg tidlig i tråden, så er største eier, NIK III AS, et selskap med en exit- strategi. Denne strategien ble nok justert en del med Covid, forsinkelser og markedsuro. Men nå begynner det å skje noe.
Nordic Technology Group AS ble stiftet i mars 2021. Nå er de ute og henter penger (100-125 mill) for å overta alle NIK-eierskap + litt til. Planen er å ta selskapet på Growth i q3 22.
The Company is a newly established company, established for the sole purpose of serving as the parent company or shareholder of a new technology group of companies, including CrayoNano AS (14%), CondAlign AS (51%), Hammertech AS (88%), Hybrid Energy AS (96%), MossHydro AS (89%) and Wavetrain Systems AS (84%)
Så litt spekulasjon om hva som skjer med CNANO etter dette.
Til høsten kommer emisjonen. EIC skal inn med 50 MNOK, EIC-partnere skal inn med 50 MNOK, i tillegg henter de 50-100 MNOK fra markedet. Dette skal sannsynligvis skje innenfor gjeldende 15 % emisjonsfullmakt vedtatt på sist GF.
Hvis noen spekulerer på emisjonskursen som er antydet lenger opp, tror jeg Rinnan har planen klar for hvordan dette skal gjennomføres, med den innflytelsen han har på NTG AS og andre nøkkelinvestorer knyttet til NIK-selskapene.
Det blir nok laget en egen tråd for NTG AS, men avventer mer info. Det skal være en investorcall i morgen (10.6).
Edit:
Re. 15 % emi-fullmakt, det er null stress å utvide denne ved behov, så kan godt bli både 20 og 30 %.
Det står i prosjektet at flere av selskapene har unicornpotensial. Av de 7 selskapene Som inngår i porteføljen til NTG er CrayoNano opplagt ett av de selskapene det siktes til - basert på de foreløpige estimatene som angis for midterm. Iht info gitt desember 2021 til NIK aksjonærene er planen å hente 200 mill ifm IPO for CrayoNano.