Jeg kunne også tenke meg å lese mer om dette, hvis det er noen som vil dele info.
slettet
Slettet
Takk for deling. Den vil jeg ha med meg
Er disse andelene som skal ligge i NTG
NTG-Verdien av Cnano og CondAlign er beregnet til 30 dagers snitt omsatt på NOTC med 15 % rabatt.
Det vil si at til NTG-kurs 12 får man eksponering i disse selskapene med en rimelig grei rabatt.
Nå kjenner jeg glede over å være på OTC enda
Dette er ikke et stunt. Nikfondene var ment å skulle avvikles gjennom salg av porteføljeselskapene etter et på forhånd gitt antall år. Grunnet bl.a. Covid er levetiden for fondene på overtid. Nikfondene avvikles nå ved at de definitivt mest interessante selskapene, derunder CrayoNano, overdras til NTG - som skal noteres på Euronext Growth - . De øvrige selskapene i Nikfondene har mindre verdi og vil bli avhendet hver for seg på best mulig måte.
Avviklingen av Nikfondene har ingen betydning for CrayoNano utover at NikIII AS ca 14 prosent av CrayoNanoaksjene vil bli overtatt av NTG som vil ha finansielle muskler til å delta i CrayoNanos forestående kapitalutvidelse, trolig like over sommeren.
De hadde en presentasjon om NTG sist uke og de kjører emisjon og notering. Kom frem endel der.
Det ble sendt til kunder av Arctic og SB1M . Det er de som er engasjert i kapitalhentingen.
Mye god info om NTG i callen, men ikke så mye CNANO. Jeg sendte spørsmål om hvor mye NTG skulle bruke på å skyte inn i de ulike selskapene det neste året. De sa ingenting spesifikt om CNANO, men de sa at de skal være med på emisjoner, og hadde øremerket til to av de andre selskapene i gruppen.
I det knusktørre markedet vi er inne i tror jeg det vil bli utfordrende å hente mye penger framover. Det beste er selvfølgelig om CNANO melder om ordre som underbygger vekstcaset. Da skal vi ut og fly. Men om de skal hente penger før slike nyheter tror jeg ikke det holder med en 15 %-emi.
Jeg tror selskapet + NTG og en del av NIK-investorene er rimelig trygg på at Cnano kommer til å levere, men markedet er ikke der i det hele tatt. Det kan legge grunnlaget for en emi på lavere kurser, og hvor EIC + partnere og NTG + sfæren rundt tar det meste. Kursen bestemmer de selv.
Det virket umiddelbart veldig oppløftende at GF-fullmakten kun var på 15 %, men jeg ser jo at dette kun er en formalitet – og at det er rimelig lett å kjøre en EGF for å øke dette. Så den 15 % tror jeg kanskje ikke vi skal legge så mye vekt på. Kan like gjerne bruke følgende tabell, som forutsetter henting av NOK 200 mill, og hvilken utvanning det gir på ulike kurser.
Kanskje vi ser mot en 30-35 % emi?
Håpte vi skulle se 24kr i dag osv…
God helg. Vi må vente videre
Jeg vet ikke hvordan det har gått i NTG-emisjonen. Noen andre som vet? Blir det noe av i denne runden?
Her er utdrag fra artikkelen @FED lenket til
Tror rett og slett CrayoNano må få produktene ut i markedet. Man må se at de fungerer så bra som man sier.
Volum og kontrakter så er det vel notering.
Håper noe av dette skjer snart, det er mye forsinkelser, og det kan sikkert komme mer. Så tiden vil vel vise over sommeren om det skjer noe stort i 2022 eller om 2023 er mer realistisk. Tipper aksjen blir billig fremover om de ikke leverer noe i 2022.
så børsklima er bedre enn ventet da kanskje ref at de venter med å notere crayo til bedre klima
Dette er vel ikke crayonano ?
Står litt om det noen poster opp i tråden her.
Men det skaper vel ingen handel i CrayoNano at NTG blir notert?
Det var vel kun snakk om kapital innhenting til NTG