Ntg er mer som et fond som gir indirekte eksponering mot cnano.
Ingen av selskapene i ntg-porteføljen er notert, men cnano og condalign er de mest nærliggende.
Ntg er mer som et fond som gir indirekte eksponering mot cnano.
Ingen av selskapene i ntg-porteføljen er notert, men cnano og condalign er de mest nærliggende.
Det er dette som et tema lenger opp i tråden. NTG skal ta over nik sin post.
Nik III hadde før avtalen med NTG noe i overkant av 5 mill aksjer, tilsvarende ca 18 % av aksjene i CrayoNano. Nik iii har nå overført de aksjene som NTG skal motta, ca 14 %. De resterende 4 % - noe i overkant av 1 mill aksjer i CrayoNano blir fordelt mellom 2 større aksjonærer i Nik iii, som ikke ønsket å konvertere sine Nik- aksjer til Ntg-aksjer , deriblant NTNU teknologi. Disse 2 større og ikke helt uvesentlige aksjonærerne hadde mao større tro på CrayoNano enn på NTG, noe vi som CrayonanoAksjonærer må ta som et positivt tegn
Håpe at det komme noe spennende nyheter snart og at aksjonærene har is i magen og lar være å dumpe aksjer på 20kr.
Tross makrosituasjonen har Cnano holdt seg fint i alle fall. Andre tech-aksjer ned 40-50 %, mens Cnano har vært ganske stabil. Dessverre har makro-fallene gjort meg mindre likvid da jeg ikke ønsker å selge andre aksjer, så jeg får ikke fylt på særlig på disse nivåene.
Får se ved neste lønning, men jeg har troa på en spennende høst/nyttår som Cnano-aksjonær.
Kanskje dette gir litt eksponering… + artikkel
Oi, det var såppass ja! Dette har jeg ikke fått med meg. Takk for deling.
Slike ansettelsesprossesser tar ofte tid, og CEO presiserte at dette var vanskelig under covid-pandemien. De ansetter høyt og lavt fra både Norge og utlandet, og jeg tror fagpersonell er vanskelig å få tak i ettersom det er en ganske smal bransje.
Spennende å se at de satser såppass hardt, det skal vokses her.
Da er det mulig å trade med eksponering mot cnano på growth. Må si første handledag i ntg ikke akkurat oser av “løp og kjøp”. Jeg ble ikke med i ntg selv, men har den under oppsikt. Om noen er med - lag gjerne en egen tråd på den. Cnano er jo ikke hovedposten til ntg.
Aksjonærmassen i NTG består av de som tegnet seg i emisjonen umiddelbart forut for listingen på Euronext Growth samt av aksjonærene i de 3 Nikfondene som konverterte sine Nikaksjer til NTGaksjer. Problemet er bare at Nikaksjonærene så langt jeg kjenner til PR nå hverken har fått noen oppgave over antall NTGaksjer de vil bli tildelt eller langt mindre fått disponible NTG aksjer på sine VPSkonti som de kan benytte i handel.
Så slik sett ikke til å undres at antall handler i NTGakjsen i dag var svært lav.
Jeg venter selv på å få tildelt NTGaksjer på VPS konto, men har ingen intensjon om å selge. Minst 3 av selskapene er i en unik posisjon. Tror nok det kan ta noe tid før de store tallene renner inn, men har vanskelig for å se at ikke CrayoNano, Wavetrain, Hammertech og også Condalign skal lykkes.
Da ser det ikke så bra ut. Når denne aksjen dumpes med så lav volum. Hva vil skje når du og alle andre som venter på sine aksjer får det tilgjengelig for handel?
Har vel ikke helt sammenheng med CrayoNano. Så at den faller på lavt volum bryr jeg meg mindre om.
Men mer overrasket over at det gikk 91.000 askjer på 20.25
Helt enig. Det ble nevnt lenger oppe i denne gruppen at et par aksjonærer ikke ville bli med i NTG. Da skulle de få overført aksjer. Muligens det er den transaksjonen som vises.
Noen som vet om det stemmer?
Var det ikke nesten 1.000.000 aksjer?
Den overføringen kommer ikke til å vises som en handel
Mitt tips er at det er LKP AS som lemper ut.
Det er neppe noen sammenheng her. Konverteringen fra NIKaksjer til NTGakjser er et rent aksjebytte, hvor Nikaksjonærene mottar sin forholdsmessige andel av NTGaksjer uten Noe kontantoppgjør. Begge de 2 NIK aksjonærene vil motta flere hundre tusen aksjer hver, den ene dog vesentlig mer enn den annen.
Det er påregnelig at i alle fall noen av de tidligere NIKakjsonærene- som har hatt sine midler låst i de respektive NIKfondene gjennom flere år - vil benytte etableringen av NTG og den påfølgende noteringen til å realisere sine eierandeler til cash. Det kan dermed oppstå et visst salgsprosess i aksjen frem til NTG kunngjør sin forespeilede Nyhetsflom relatert til de enkelte porteføljeselskap
Om ikke kursen er på vei opp, så øker nå kjøps siden da.
Som nevnt flere ganger før, kursen vil nok få et løft så snart noen klarer knipe igjen salg av aksjer
Ikke LKP AS, nei.