Tror dessverre det er rett.
Men det kan vel bare gå opp derfra da…
Synd at det drar ut. For er mange som har sittet en en stund. Og så selv med så gode signal som i dag så selger noen under gårsdagens pris.
Etter å ha sett over presentasjon for CNANO i dag, tok jeg en liten graverunde for å se hvordan det står til.
Deres første produkt som er på vei ut i markedet nå, og skal sendes ut i små volum i første omgang, er en UVC-LED som skal benyttes for å desinfisere vann/luft. Her reklamerer de for 10 x kost-nytte, som forhåpentligvis lar de ta store andeler av markedet over tid.
CNANO tar stadig nye patenter, og ser ut til å forberede seg for å utvikle porteføljen.
Et av patentene som ble godkjent i USA i februar i år (Korea i 2021 og Europa 2020) viser til en teknologi for å detektere lys.
Her presenteres en RCLED (resonant cavity light emitting diode) som i hovedsak skal fungere for UV-Lys.
Slik jeg forstår, at den både kan brukes som en lyskilde, men også som en sensor for å registrere UV-Lys.
Et annet patent, publisert 3. august som er i dokumentasjonsfasen (A1), tar også for seg registrering og emisjon av lys, og omhandler effektivisering av dette ved bruk av grafén. Slik jeg ser det, vil slike løsninger både være mindre i størrelse, men også gi mer effekt enn hva standard halvlederteknologi klarer. Dette på grunn av de spesielle nanostrukturene CNANO jobber med. Nanowires i hexagonale mønster som kan være ned til 1 atom tykt!
Og et siste patent som omhandler utvikling og produksjon av de nevnte nanolegeringene/nano-wires.
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/067700197/publication/EP4000089A1?q=pn%3DEP4000089A1
Mye av dette går over hodet mitt, og det er mye tung teknologiske beskrivelser, men en ting er sikkert er at dette er spennende teknologi.
For fremtiden har jeg tro på at mange sensorer og kretser vil være avhengig av nanostrukturer for å bli bedre.
En gang vil dagens halvlederteknologi stoppe i utvikling, rett og slett fordi fysikkens lover stopper dem. Det vil si at man klarer ikke å produsere mindre halvledere, eller bedre eller raskere. Kan det være at nanostrukturer som CNANO utvikler kan bidra i teknologiskiftet når vi går fra silisium til grafen?
Vi kan bare krysse fingrene!!
ref:
“Det vil si at man klarer ikke å produsere mindre halvledere, eller bedre eller raskere. Kan det være at nanostrukturer som CNANO utvikler kan bidra i teknologiskiftet når vi går fra silisium til grafen?”
Takk for innlegg @Tronderoptimist
til info…
Ser at Dnb sin plattform nå viser dybder som på VPS, ikke sikker på om det er live eller om det er 15 forsinkelse. Uansett lettere å logge inn på Dnb enn VPS
Opp igjen i dag
Det senaroiet du beskriver hær er en av de 2 grunnene til at jeg har kjøpt Crayonano andre er teknologien de sitter på… Jeg tror at denne teknologien blir en ny standard for hvordan man produserer mer eller mindre alt av semiconductor I framtiden… Pga som du beskriver. Størrelse, effekt, kostnader og kvalitet… Men da tror jeg også vi snakker 2025 2026…teknologien må kommersialiseres først… Det Crayonano viser semiconductor verden nu med første chippen I markedet… Viset teknologien funker og det lar seg produsere og soon oppskalering for world wide sales… Det er først da Crayonano kommer til og bli meget spennende…
Slik jeg forsto presentasjonen tidligere, behøver de ikke å gå på EG enda, ettersom de har godt med kapital. Og i markedsperioden som har vært, har det ikke akkurat vært lukrativt å gå på børs med fallende kurser.
Selv tror jeg at å vente på notering til markedet er litt mer bull, kan være godt nytt for oss eksisterende aksjonærer. Så får vi håpe at trenden nedover ikke fortsetter, for da blir det enda vanskeligere å få inn penger senere til en enda lavere kurs.
Hei.
Takk for innlegg @fellini
Enig med flere ting du nevner.
Må vel bare ha tillit til selskapet videre, corona har utsatt ting uten tvil. Det samme med tilgang på råvarer og produksjon vil jeg tro.
Hadde selv tro på en fin vekst i aksjen, med notering i 2021, nå er det en stygg minus i min bok. Men vi hadde ikke vert rikere med en notering på Euronext i disse tider uten produkt i hyllene og 0 inntjening.
Håper alt dette snur snart, og at det begynner å komme mer nyheter enn info om
Utsettelser og bla bla news.
Prikken over i-en er nå om Kina går inn i Taiwan, da blir det ikke mye notering eller gøy på en stund.
Hvis selskapet kommer med gode nyheter og inntekter og lignende før emisjon, så blir det vel bedre kurs.
Skal vel lite volum til for å øke kursen.
Hvis ingen vil betale mer så er det prisen.
TTT….
De holder det hemmelig da
Er masse billige aksjer ute for salg nå… ikke noe kø på kjøps-siden.
Enda mer billige aksjer… 19,10 kr - a 2000 stykk velkommen. Tror det tar tid å manipulere prisen opp ja…
Det var bra!
Ser de har trademark på CrayoLED: CRAYOLED Trademark of CrayoNano AS - Serial Number 79345735 - Alter
Det er bra med påfyll av ansatte nå… se feed linkedin.
https://www.linkedin.com/company/crayonano/posts/?feedView=all
Må se til å få produkter ut i markedet!
Det brennes mye cash med staben de nå har og som tilsynelatende blir større og større for hver måned som går. Jeg er ikke imponert.
De har kunnet skylde på corvid og råvaremangel.
Men det er vel bra på overtid nå, da er jeg mindre opptatt av noteringen, men mer opptatt av produkter og avtaler. Det ene følger det andre.
Emisjonen nærmer seg mer for hver dag, og uten noe gode nyheter, så blir det en dårlig kurs.
Sa de på siste møte at de skulle velge partner i 2H-2022? Pluss notering?
Kan strekke meg til å stryke råvaremangel eller endre til underliggende råvaremangel.
Første notering var midt i 2021. Så de er pt. over et år etter.
Jeg kjøpte mine første aksjer i januar.2021 og da var det snakk om notering 1H samme år, så utsatt til Q4,-21 og videre Q1-2022 osv.
Det har uansett ikke vert en god tid å notere på uten produkter og dårlig børs klima, ikke det at det er bedre nå enn for 1 år siden da.
Den skjønte jeg ikke helt. Kan du utdype ?
Kjøpsordre på aksjer?
Synes aksjen ligger stabilt på rundt 20 kr og det virker som det er greit å få tak i aksjer
Utsetter de notering til verste børsuroen er over kanskje ?