Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Sikkert usikkerhet rundt emi, er vel ikke så overraskende at folk vil ut da? Kortsiktighet preger alle aksjer

Takk for deling.

Jeg må være skrudd litt annerledes enn responsen på otc. Jeg synes dette var veldig positivt.

Men så er jeg all inn, så all info er jeg sikkert veldig positivt til… :star_struck::star_struck:

Jaja. Kort sikt kanskje ikke så spennende. Men lang sikt må bære bra.

2 Likes

Aksjene som ligger ute for salg nå er kun verdt rundt 2 millioner NOK. I det store bildet er dette lite ifht tot ant aksjer/verdi. De som selger er mest sannsynlig kortsiktige, eller har behov for likviditet. Uansett, tror jeg tolmodighet de neste årene tilslutt vill betale seg. CNANO er et unikt selskap med en ledelse som først og fremst fokuserer på å bygge substans, heller enn «å koke suppe på en spiker» for kortsiktig opphausing av aksjekurs, slik vi så mange selskaper gjorde på Euronext i 2020. Hvor mange ganger dukker et slikt selskap opp i Norge? I hvertfall ikke ofte nok til at jeg dropper min posisjon iallefall, CNANO har enhjørningpotensiale.

4 Likes

Word! :fist_right::sparkles::fist_left: Blir nok heeelt king kong ettervært :rocket::rocket:

3 Likes

Beste kjøper 12 kr…for et nervepapir dette er nå
Fundamentalt har jeg også ståltro

3 Likes

Har ikke vært omsatt siden 7 så er vel det en kan kalle illikvid.

1 Like

Fristende å kjøpe de som ligger ute til 20, men har mer enn jeg hadde tenkt så lar andre få muligheten😀

1 Like

Beste er å sitte stille i båten, bare vente til motoren starter opp :slight_smile:

2 Likes

Til hvilken kurs?

20/20,5kr

Det er live tall på VPS om du logger inn der

Aktivitet:

og hin dagen:

Bra for CrayoNano ?

Totally

Tror de tidligere har guidet en ASP PÅ rundt USD 5,- per LED unit, men har ikke sett noe oppdaterte tall på det seneste tiden. .

1 Like

Ja svært liten omsetning. Ang. pressemeldinger og oppslag i media, så kan ikke jeg se helt nyhetsinteressen idag, ettersom det ikke er kommet stort nytt på banen siden sist de kjørte på. Vi må nok komme lengre i prosessen her for at det skal være interesse fra media å skrive om Cnano.

Det gikk fra og være store ord om å bare trykke på «børsknappen» til å vente på bedre tider.

Selv om Q3 virket bra ifht hva som er sagt på Q2 så går det sakte.

Hvis man ser vekk fra inntekter, noen som har oversikt over hvor lenge de kan brenne penger før det er tomt?

Jeg er i grunn litt skuffet over at dette er dradd så langt ut på tid og at det ikke er noe konkret plan for notering. De var så vage på spørsmål om notering. I grunn på spørsmål om konkurrentene sine produkter.

Jeg er dessverre ikke like Bull nå som for 1 år siden.

1 Like

For meg handler det ene og alene om det fundamentale. Hvis produktet er verdens beste by far og en revolusjon så blir det bra til slutt. Men kjipt hvis papirverdien nesten smuldrer bort en stund nå fremover mens vi venter…men skulle ønske jeg var sikrere på det fundamentale😀 Kunne satt meg mer inn i det, men det er kompliserte greier hvis man skal vurdere konkurransebildet etc. Noen her som kan si noe om det?

Hvis de har beste produkt så må fortsatt det markedsføres.
Hemmeligheter blir ikke suksess….

Vi får se. Virker som flere har disruptiv teknologi.
Men alle patentene må da betyr at andre ikke har d samme.

De har vel en plan for dette regner jeg med. Smører meg med tålmodighet og stoler på at de vet hva de driver med.

Jeg er ikke umiddelbart enig med deg i analysen du gjør. Jeg ser ikke på Euronext Growth (EG) som en skadeskutt markedsplass. Mange av selskapene der er riktig nok skadeskutt, men det er noe de selv må ta ansvar for. Om man noteres på lovnad og forventning om gull og grønne skoger må man også levere gull og grønne skoger. Klarer man ikke det fortjener man en verdsettelse som reflekterer det man er i stand til å levere. Der har jeg inntrykk av at markedet har vært rimelig ryddig mot de selskapene som er notert der, uten at jeg har full oversikt.

Samtidig er det en markedsplass for vekst-selskaper, og dette er en av nøklene for verdsettelsen selskapene oppnår. At de er notert på EG betyr at en del investorer holder seg unna til «level up», men de som er åpne for investering på EG er påpasselig med risikohåndteringen. Se for eksempel COOL comp, DVD, Noram, Otovo, everfuel m.fl. Disse har vært gjennom en reise fra notering fram til i dag som har bestått av opp (og noen nedturer), men for de som var med fra start har det vært en hyggelig reise. De som har sittet langsiktig i disse har blitt belønnet. Og de som har kommet seg ut på toppen av noen av disse (bl. a everfuel og otovo) har til dels hatt eventyrlig gevinst. Jeg anser nettopp EG som en riktig markedsplass for CNANO – de er et vekstselskap som ennå ikke har levert varen. EG er en markedsplass for høy risiko, og så lenge CNANO fortsatt er i startgropa er det der de hører hjemme.

Jeg har ingen inntrykk av at NTG skal ut med sin andel. Snarere tvert imot – jeg tenker de skal delta i emisjonen ved å forsvare sin andel, og sitte langsiktig. Det var NIK som skulle ut. Eierne av NIK har fått aksjer i NTG, og har sånn sett muligheten til å selge sine andeler nå. Men NTG skal ikke ut av CNANO.

At de skal noteres på EG betyr heller ikke at de blir pushet for at noen skal ha exit. Det kan likeså godt være at man ønsker det for å synliggjøre underliggende verdier, få en bedre verdsettelse, vekte seg ytterligere opp, vekte ned, få inn noen institusjonelle, få bedre utbredelse, som et springbrett til notering på hovedlisten +++.

Mulig jeg tar feil mtp NTG-strategi. Har du noen kilde på at de skal ut? Jeg mener bestemt at presentasjonen av NTG inneholdt en langsiktg posisjon i CNANO – som den med det største potensialet.

1 Like