Time will show!
Det er bare å sitte stille i båten og vente på fasit.
Håper 2023 blir bedre enn 2021-2022 :=)
Jess men ikke noe nyheter akkurat😅
Les artikkelen om CNANO i magasinet Nanotechnology World Association. Her kommer dette fram. Linken til artikkelen ble publisert på denne tråden i November.
Virker som flere her inne begynner å få litt kalde føtter. Personlig er jeg bull på sikt å sitter tålmodig på denne posten. Virker som ting går sakte men sikkert i riktig retning. Selskapet ansetter i et forrykende tempo, dette sier sitt. Tror selskapet vill skinne i media når den tid er inne. Roma ble heller ikke bygget på en dag, å husk; det er det «uopplagte» man tjener penger på;)
Kunne ikke sagt det bedre:slightly_smiling_face:
Sa jeg ikke det:)
Noe på LinkedIn
Fin oppsummering
Nei, kun det at jeg så du stilte spørsmålstegn rundt teknologien CNANO’s nye UV-C LED er basert på. Artikkelen er gjennomgående om CNANO’s UV-C LED basert på graphene-teknologi, og hvordan denne teknologien ikke bare kan utkonkurrere dagens teknologi da den er mere skalerbar, men også potensiale den har utover dette. Som du sier, dette er kjent stoff. Personlig er jeg ikke veldig dypdykket i selskapet, og følger for det meste kun med på high-lights. Uansett synes jeg det ville vært rart om teknologien i deres nye UV-C LED skulle vært basert på noe annet en graphene-teknologien, det er jo tross alt denne teknologien, med mere, som er selve årsaken til at selskapet ble opprettet i første omgang.
Godt observert! Deler naturligvis dine spørsmål og bekymring rundt dette.
Kan jo spørre de salgsfolka til crayonano på LinkedIn
Utklipp fra CNANO’s produktdatablad side 7 under. Så vidt jeg er kjent, er dette materialer som brukes for å produsere UV-C LED med “eksisterende” teknologi. Det kan altså se ut til at deres første produkt IKKE er basert på nanowires /graphene. Stemmer dette, er min oppfatning at dette ikke har blitt kommunisert/tydeliggjort av selskapet selv, og at de da bevisst har unnlatt å gjøre et poeng ut av dette. Det at de lanserer et slikt produktet basert på “dagens teknologi”, er ikke rart i seg selv, de ønsker jo tross alt å etablere seg som aktør i denne industrien. Men stikkordet har hele tiden vært deres unike og banebrytende teknologi, og da er det rart at de velger å underkommunisere dette. Dog tviler jeg ikke på at de etterhvert lanserer et produkt basert på deres nye teknologi, uansett, hvis dette er tilfellet, stiller jeg meg undrende til hvorfor de velger å holde tilbake denne informasjonen som er høyst relevant.
Jeg har ikke kontaktet selskapet om dette selv, men jeg fikk med meg at Jo Uthus kommenterte at han svarte gjerne henvendelser, men han ville ha fult navn, og ikke “nick names” .
Ser frem til å høre fasit på denne diskusjonen, den var ikke positiv i mine øyne.
Leser man nøye og mellom linjene i artikkelen, kan man forstå at det første produktet ikke består av den revolusjonerende teknologien (", although the company’s debut product, which has been developed in cooperation with key customers, doesn’t break any records, it is a strong allrounder with an impressive performance on many fronts."). Det fremgår også at nanowire/graphene-teknologien foreløpig holdes skjult, og at mere info kommer i 2023. I det store bildet endrer ikke denne situasjonen (hvis den stemmer) mitt syn på CrayoNano’s potensiale. Det ligger nokk en strategisk plan bak enhver handling de foretar seg. Uansett, dette er veldig underkommunisert fra selskapet sin side (ikke at det har vært kommunisert så veldig mye annet heller). Kanskje har de unnlatt å gjøre et poeng ut av dette nettopp fordi dette alltid(?) har vært en del av strategien deres for en trygg entring av markedet + de er trygge på egen teknologi/strategi, og ikke ønsker å så potensiell usikkerhet rundt teknologien og fremgangen av kommersialiseringen.
Helt enig, produktlansering var en milestone mange ventet på. Så det er spesielt at dette ikke har kommet tydelig fram i selskapets operational updates, som for eksempel en "bevisst " strategisk handling i sin tilnærming mot kommersialisering og markedet.
Snakket med Jo Uthus. På Q4 update vil de ha fokus på teknologi, supply chain, produkt Roadmap Osv
Ja. Jeg prøvde bare kort å gi uttrykk for at det hadde dukket opp spørsmål rundt lansering, hvilket produkt først , om de hadde gjort noen endringer osv. Han sa det hadde de ikke. På Q4 presentasjonen vil de tydeligvis forklare mer hvordan alt henger sammen.
Med hensyn til produktlansering
Jeg hadde ikke altfor innviklet dialog med han
Prøvde bare å gi et kort bilde av diskusjonen som har vært her.
Nå virket det ihvertfall som de skal tegne og forklare på Q4 presentasjonen
Er trygg på at de holder progresjonen som indikert, ikke minst sett i forhold til det som er flagget overfor investorer / EU.
Når det gjelder potensialet i teknologi så husker jeg noen her inne meldte rykter om at det allerede for noen år siden var bud fra kinesisk side på oppkjøp av CNANO. De bød mcap, men trodde denne var i USD
Jeg har inntrykk av at selskapet holder kortene til brystet, og støtter de på det i den fasen de er i nå.
Holder / vekter opp i denne frem mot mars / april. Hva gjelder emisjon så tror jeg denne kommer parallelt med IPO (før sommeren), og jeg ser for min del for meg en emi-kurs mellom 30 - 40 NOK.