Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Jeg sier at en intern infoblekke i selskapet ikke er et positivt tegn for det viser jo bare at det er en organisasjon som ledes. Men det er heller ikke negativt tegn. Det er vanlig for oss amatørinvestorer å tolke nøytral informasjon positivt fordi vi ønsker å bekrefte at vår investering fortsatt er korrekt. Og med denne blekken opplevde jeg at enkelte gikk i denne bekreftelsesfellen.

Ja, jeg er aksjonær og tror selskapet vil gjøre det bra frem til informasjon tilsier noe annet…

Var internavisen positiv for deg personlig gjennom å stagge din nyskjærrighet, eller positivt for selskapets muligheter for suksess?

Internavisen er ikke egnet til å gi grønt lys. Men det kunne vært ting der som fikk varsellampene til å lyse. Det var det ikke.

Jeg likte tonen i avisa, og den gir ikke inntrykk av intern dårlig stemning - snarere tvert om.

Rosinen i pølsa var selvsagt denne (siden jeg vet at lang-sykkelister er solide folk, og aldri farer med fanteri eller tar snarveier (pun intended)):

Hjelpes. Her sier du rett ut at det bare er å laste opp aksjer for fremtiden basert på infoblekken. Jeg sier jeg er uenig i at en intern infoblekke, som egentlig ikke sier noe nytt, er positivt for selskapet og en grunn for å handle mer aksjer. Ja, det er interessant lesning, men jeg mener man skal være forsiktig med å tolke positivt fordi man vil at det skal være det.

Hvis du mener at meningene dine er privatsaker som skal stå uimotsagt, så er kanskje ikke et diskusjonsforum det rette stedet for deg å offentliggjøre disse.

2 Likes

Føler vi sporer litt av her nå.
Tenker at så lenge vi ikke ser noen “børsmeldinger” her snart, så vil kursen fortsette samme vei.

Mitt perspektiv i aksjen er 5år+ men håpte jeg kunne ta litt gevinst her og bli sittende lenge, håper det fortsatt blir realitet, men etter to år som aksjonær ser jeg at jeg har en dårlig inngang.

1 Like

Har ikke noen spesielt god inngang selv sammenliknet med dagens kurs, men er ikke så bekymret. Anser caset som binært: enten lykkes selskapet med å kommersialisere en revolusjonerende teknologi og blir priset deretter, eller så gjør den ikke det. Nå som de globale forsyningskjedene åpner opp tror jeg også selskapet får bedre forutsetninger for fremgang.

Takk for en god oppsummering, Fellini! Her er det mye interessant lesning… Det blir en usedvanlig spennede Q4-presentasjon den 16. feb!! Regner med vi får en god del oppklaringer da, og forhåpentligvis mange gode spørsmål fra «publikum»…

6 Likes

«Fantastic reception from our customers» hørtes ikke dumt ut😀

9000 til salgs på 15…

1 Like

Synes Jo så piggere ut nå enn ved Q3 Updat’en :slight_smile:

Endelig! Order ikke skjule liket lengre. Cnano vil fly! Og sånn er det med den skaen!

1 Like

Hvem er det som har solgt seg ned i de siste 2 mnd?

2 Likes

Må leses!

1 Like

Hva er din take ?

Emisjon på 200 mill innen utgangen av mars
Står ingenting om notering - avventer?

2023 blir et år for skalering og sørge for at kunder får design-in, slik at når de går fra fab-less til fab-lite (graphene nanowires), så er kundene allerede rigget og klar til å implementere i produktene sine. Vi ser nok 2024 før det skjer. Slik jeg forstår kommer graphene-varianten til å være identisk med H-serien.

Jeg er usikker på tolkningen av kapitalhentingen. Jeg leser at EIC sine 50 mill er en del av de 200. Samme med lånet på 27,5 mill.

Fra disse tre har de altså hentet 27,5 mill

Fra EIC kommer 50 mill
Fra EIC partners antar jeg det også kommer 50 mill

Det betyr at de henter 72,5 (opp mot 122,5 - avhengig av hva EIC partners skal ha)

Alternativ tolkning er at de holder konverterbart lån og EIC utenfor 200 mill rammen, slik at totalen blir ca 280 mill.

Så her blir det ikke noe i nærheten av som vanlig i aksjemarkedet, at emisjonskurs blir satt lavere enn dagens kurs?

I og med de skriver “The full loan amount will be converted …” så bør jo det bety at NTG er med videre som du sier. Ellers burde de jo skrevet can.

Flere til salgs på 15 nå
Rundt 12500 nå. Snakket akkurat med Nordea