Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Fremstår som det er noen som stresser litt med å komme seg ut. Når det hopper opp og ned i pris.
Blir mest spennende å se hva som skjer når den posten på 15 kr er ute av verden.

Da får vi se om det blir 18kr eller noe under som neste…

Ny post på LinkedIn. Er vel kanskje samme info som før som kommer ut på nytt?
De er bikket 3000 timer, så om 125 dager får vi svaret på 6000 timer.

2 Likes

Da er roadshow ifm emi i gang.

For de som tenker seg inn med minst en mill vil det sannsynligvis bli gode muligheter her. For å få muligheten må man være registrert hos DnB eller Sb1m, men det er ikke så mye hokus pokus. Trenger ikke være kunde for å være registrert.

2 Likes

Mangler bare 1 million da til å henge meg på :star_struck::moneybag::moneybag:

1 Like

Er det siste post på 15,- som gikk nå?

Hadde smakt med en god start på helgen

1 Like

Fremgår det noe sted at 1 mill er minimumstegning?

Vanligvis er minstetegning på 1 mill. Men ved interesse utover 200 mill vil de som tegner få tildelt mindre. Mange emisjoner man tegner for 1 mill, så ender man opp med mye mindre.

Men når man tegner vet man ikke om interessen er slik eller sånn, så risken er at man får full pott - og da gjelder det å ha finansieringen på plass.

Forrige gang de kjørte emi var også minstetegning 1 mill. Der endte man opp med å få tildelt for 840k.

Jeg regner med at de vil komme med god info i forkant/på roadshow som ihvertfall vil gi publisitet.
Jeg antar det vil komme prognoser på salg, budsjett, info om usikkerhet og farer som lurer i gresset. I tillegg får vi nok mer info om kunder, hvilke tilbakemeldinger de har fått og kanskje noe om ordrer?

Jeg synes det er naturlig å ta en del av de kritiske spørsmålene med dem i en Q&A, og vi kan godt lage en spørsmålsliste her.

Et naturlig spørsmål vil være knyttet til endring av strategi - om H-serien er avvik fra plan, bakgrunnen for endring/manglende kommunikasjon rundt dette.

Er H-serien kun en interimsmodell, eller skal denne leve side om side med next gen?

Info om presentasjonene kom på mail til de på mailinglista hos DnB og Sb1m.

Hvor fant dere informasjonen om presentasjonene hhv 25. og 27. dm.

700 på kjøp på15
Litt over 7000 til salgs på 17. neste på 20
kun omsatt 2000 aksjer i dag

Yey!

image

opp og ned på små volum, men det er veldig lavt selgervolum med store sprang i salgskurs. Konklusjonen min blir da at det vil kunne bli et press i salgskurs ved notering. Da er veien kort til gamle høyder.

1 Like

Absolutt :slight_smile:
Enig med deg LarsE!

1 Like

Ser ut til at noen flytter postene sine oppover på pris - spennende å se om de som er villig å hoppe av på 15,- er ferdig eller ikke

Jeg tror 2. Invitasjonen er så vidt jeg forstår kun sendt til personer som står på mailinglisten til DNB og SRbank. Jeg har som aksjonær ikke fått invitasjon eller opplysning om denne presentasjonen. Jeg tror det er slik at DnB og Sr bank fortsatt har dialog med større investorer, men at man ikke er helt i mål og at man av den grunn inviterer investorer på egen mailingliste til å delta i emisjonen.

Jeg trodde bestemt at pengehenting skulle skje med notering på EG. Nå kan det virke som kommunikasjonen er endret, så det blir veldig spennende å høre i morgen.

Uavhengig av 1 eller 2 er det et poeng mtp notering nå eller senere å ha en bredest mulig aksjonærbase.

Som en relativt liten aksjonær kan man tenke seg å være med på emisjonen, men sannsynligheten for full tildeling (1 mill) øker hvis de holder en lav profil. Så høy risiko er mange ikke villig til å ta.

Bedre med 1000 aksjonærer som får 100 000 hver, enn 100 som får 1 mill. I det første vil mange fortsatt være sulten på mer, i det siste vil man få en del dumping fordi eksponering ble for høy. Man vil alltids få med noen tradere som skal dumpe uansett, men andelen av disse blir nok større ved en notering

De kjørte også tilsvarende presentasjon ved forrige emi, og da var de ikke engang notert på notc. Jeg har ingen bestemt oppfatning om hva som er uvanlig, men mener dette er innenfor vanlig både for 1 og 2. Jeg har vært med på flere.

Hva var kursen og beløp ved forrige emisjon egentlig? Når var det ca? Hva tror vi emisjonskursen blir denne omgangen?

Håper vi ser emi oppe på 20-tallet en plass

1 Like

Sorry, hva mener du?

Var det noe link vi kunne registrere oss på for å få med oss møtet i morgen.

Så bare bilde av invitasjon