Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Er en epostadresse der

Good. Da har jeg invitasjon :+1:
Modig de som tømmer på 15kr i dag også. Om ikke de vet mer enn oss da :slight_smile:

Ja, det spørs hvem som er smart, kjøper eller selger. Det får vi vite de nærmeste dagene/ukene…

Kan være noen som trenger pengene og bare må selge

Ingen tegn til at flere vil inn etter dagens presentasjon ?

Det jeg synes virker lovende var kommende reguleringer innen EU, som igjen vil øke etterspørsel etter produktene.

Litt skuffet over hvor langt frem det er til ny teknolog ifht. Gen2/3 produktene. Det kan også bety at det er lengre frem enn antatt, det er estimater.

Videre liker jeg at de beskytter sine produkter med å ta noe av produksjon selv, om jeg forstod det rett.

Cash positiv 2024 svarte de vel i spørsmåls runden, og det står 2025 i presentasjon, det i seg selv et vel ikke noe å klage på.

Ellers så jobbet jeg i paralell mer å høre på… så har ikke tatt inn alt. Var vel endel repetisjon.

Nå er det snart Q4 gjennomgang. Ser ikke for meg at vi får vite så mye nytt, utenom å se Taiwan fabrikken.

Så var det vel EG som var børsen de går mot, fikk ikke følelsen av at de har lykkes i å hente 200 mill helt enda, men hadde vert tøft med en heftig overtegning til høyere pris enn dagens kurs.

Samt var det henvisning til megler for spørsmål om kurs/størrelse på post…

Andre som har noen synspunkt?

1 Like

Synes det var en solid presentasjon. Alle spørsmål som kom inn ble besvart, og det var ingen tegn til å ro ut på viddene.

Mener han sa det var '25 de skulle bli cash positive., og at finansieringen de henter nå skulle rekke hele veien.

Det som har vært et rødt flagg for min del er en tilsynelatende endring av strategi. At de skulle komme med H-serien som et fullverdig produkt, og som ikke bygger på den patenterte IP kom overaskende på meg, da jeg ikke har oppfattet at det skulle være en del av produktlinjen. I verste fall så jeg for meg at H-serien nå var det nye store, fordi nanowire-IP ikke lot seg skalere elns.

Svaret på dette har @fellini allerede redegjort for her. Strategien er i og for seg er justert, men denne beslutningen er kommunisert et års tid tilbake. Som vi ser i denne meldingen fra februar i fjor

Markedet for Cnano-produkter er det vel ingen her som stiller spørsmåltegn ved. Det ble også greit underbygget som en del av presentasjonen. Men cnanos plass i dette markedet ble på ingen måte hypet som eneste saliggjørende for UVC-led-industrien.

De anslår alså selv å kunne ha produkter som dekker omtrent 73 % av UVC-led-markedet, og Cnano sin andel av dette anslås til 10-13 % i 2025. Mange av kundene har fått øynene opp for sårbarhet i leverandørkjeden. Det gjør at Cnano ikke vil bli valgt som eneleverandør til noen av de store kundene, men det betyr også at Cnano vil bli valgt av flere kunder - som en av flere leverandører.

Slide 27 og 28 viser hvordan dette materialiserer seg. Hos en typisk kunde med behov for > 1 mill pærer forventer de å lever rundet 50-100k stk.

Denne pengehentingen på 200Mnok er allerede dekket med ca NOK 75-80 mill, så de ønsker å få inn ca NOK 120 mill. Kan hende de får med noen cornerstone til å ta 20-30 mill.

Som sagt var dette en solid gjennomgang, men uroen knytter seg mer til finansmarkedet for tiden. Jeg håper for all del at ikke enkeltaktørers nedsalg den siste tiden vil legge føring for emi-kurs. Om de som deltok i forrige emisjon opplever å bli vannet ut vil jeg tenke meg godt om før jeg blir med på neste tidligfase finansiering. Å komme inn på tidlig finansiering innebærer en stor risiko. Nå er risikoen betydelig redusert, og det bør gjenspeiles i prisingen. Jeg er spent på meglernes kommende analyse og verdsettelse av selskapet.

(Edits av skrivefeil)

8 Likes

Takk igjen for flott oppsummering og tanker. Samt dine spørsmål i presentasjonen. @HO5

Gode betraktninger.

Uansett hvor kjekt det er med en opptur på kort sikt så ser det jo veldig bra ut på lang sikt selv bare på 2-3 års perpektiv. :star_struck::star_struck::star_struck:

2 Likes

Er det noen her som skal på den fysiske presentasjonen i morgen?
Kunne vært interessant med en TekInvestor scout og bitteliten stemningsrapport (evt om det dukker opp noen interessante spørsmål der).

1 Like

Meglerne vil komme med analyse og verdsettelse når tegningen starter. Da får vi også vite om de får med noen anker (disse ankerne har jo i mange tilfeller vist seg å være det motsatte, altså flippere som er med for gratis penger)/ garantister for deler av provenyet.

Kurs kan være en satt kurs, men kan også settes i en bokbyggeprosess. Vi får se. Kommer nok mer info etter morgendagens seanse.

Jeg tenkte faktisk på akkurat dette i går, siden de kjørte presentasjonen på norsk. Hvem de adresserer med disse presentasjonene. Derfor jeg er litt nysgjerrig på morgendagen også. Det er for meg naturlig å tro at de legger opp til 1-1 gjennomganger med «anker-investorer» også via tilretteleggere. Men uansett et tankekors.
Var fint å se deltagerlisten i går, vil gjerne se morgendagens også.

Noen som tok et spontan kjøp i møtet i dag? :slight_smile: på 18 kr

Noen som deltok på fysisk møte?

At kursen blir over 15? Sign? Eller?

Enig :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

Minker på billige aksjer nå… :slight_smile:

3 Likes

Lukter 17,5 eller 16 kr i dag da.
Om ikke noen begynner å tømme salgs siden. Er kort vei opp til 23 i det minste, men er vel lite sannsynlig før man vet noe mer.

1 Like

Done :+1:

Er det noen her som har kontakt med noen av tilretteleggerne (DNB eller SB1M)?
Bare interessant å vite om det er «bevegelser» etter forrige ukes «speed-dates». :blush: