Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Masse fint i oppdatert presentasjon.

Ser så strålende ut at jeg vurderer dagens kurs som altfor lav. Hvis nye og eksisterende investorer må lokkes med rabatt på forrige kurs/emisjon på 16 kroner så har mye endret seg siden den gang.

Presentasjonen var kanskje noe optimistisk vs hva forventninger det er til ny emisjonskurs.

Men listing innen 12 mnd. Den så jeg ikke komme…
Da blir det spennende å se hvor langt ned kursen skal om vi skal henge på OTC inntil 1 år til med lite info og nyheter.

Lockup for management/styre er det fra listing eller etter emisjonen?

image

3 Likes

Noen her som var med på in-person presentasjonen i Oslo?
Isåfall; var det noe nytt å melde?

mulig denne vil virke for presentasjonen nå kl 15. Trenger ikke påmelding

Noen som deltar?
Tar gjerne en oppdatering.

Ellers lurer jeg på videre fremgang her. Kursen har holdt seg rundt 15 de siste månedene.
Det er dog også kun 9000 aksjer som har byttet hender den siste måneden.
En ting positivt: Det er få som selger vekk.
Men på den andre siden, det er også få som kjøper.

Selgersiden ligger med 10k på 15 kr/stk og neste post på 10k til 24 kr/stk.
Kun en liten kjøpspost på 2k til 12 kr/stk…

Jeg skal se presentasjonen senere hvis det blir mulig, og vurdere om jeg skal sitte på videre eller selge ut med noe tap. Har andre plasser jeg ønsker å plassere penger også.

Ja!
Må ha ca 22 mnok til da…
Bra presentasjon idag.
Bra hold i caset - men jeg lurer på om det er de siste 22 mnok som setter prisen i denne emisjonen…

Takk. Den funket den.

Solid presentasjon!

De har vel ikke for mye å gjøre for tiden. 🫣
Hørt på podcasten «tid er penger» og det ble vel nevnt der at noen av disse analytikerene snart må søke seg over i offentlige stillinger…

1 Like

Se der ja - 25.000 aksjer ut på siste timen. Noen som fikk godfølelsen fra presentasjonen? :slight_smile:

1 Like

Flott. Spent på kursen.

1 Like

Å si at boken er dekket uten å si prisen, er jo basically 0% informasjon. Det kan i teorien være én aktør som har sagt at han kan ta alt på 1kr. (Jeg understreker: I teorien)

Ingen som har vært i kontakt med DNB eller SBM1 og fått noe indikasjon på pris?

1 Like

Er litt spent på denne;

The Board emphasizes that by structuring the equity raise as a private placement, the Company is expected to raise equity efficiently, with a lower discount to the last registered trading price on NOTC, at a lower cost and with a significantly reduced completion risk compared to a rights issue. The Company may, subject to completion of the Private Placement and certain other conditions, consider a subsequent repair offering of new shares at the same subscription price as the Private Placement and otherwise in line with market practice.

Slik jeg leser det så vil da pris være lavere enn dagens pris på OTC. Men kanskje jeg leser dette feil…

Vil tro worst case er langt lavere enn 13 i dagens marked…

2 Likes

Ser ut til at 15,- er ønsket “norm” nå i prosess, og at emi lander der. Det er for tiden en klar vilje til salg på 15,- senest 27 500 nye aksjer ute i dag.

Greit prisnivå for nå, det er kursen frem i tid som er interessant :slight_smile:

Ser det nå. Klarer ikke forstå hvorfor det stadig legges ut flere og flere på 15 kr

Det er nok de innleide tilretteleggerene som styrer “dansen” for tiden. Helt greit at de har definert et gulv for emisjonen på 15,- all den tid det jo er det lange kursbildet en bør fokusere på i denne aksjen.

Selskapet er allerede slik jeg ser det en benchmark for sitt marked, og vil bli priset deretter. Dette er en aksje for skrivebordskuffen, og der bør den ligge i 3 - 5 år. Jeg forventer en god utvikling i den perioden.

Hvis man regner med å få kjøpt i emisjonen på under 15kr, så vil det jo være naturlig å selge det man kan på 15kr.

At denne emisjonen skal settes høyere enn dagens kurs er jo en utopi. Det har jo tatt dem en evighet bare å få satt emisjonen. Alt over 12kr vil jeg si er en suksess.

2 Likes

Godt oppsummert.

Kursen har historisk både vært langt over dagens kurs, og langt under (har selv GAV godt uder 10,-), og potensialet i selskapet / inngåtte kontrakter, mengden av forespørsler, behovet for teknologien, og betalingsvilje i markedet kjenner de investorene som nå er på vei inn godt til.

Jeg vet hva jeg forventer kursen skal være om 3 - 5 år, emisjonskurs er kun ett tall på veien dit :slight_smile:

1 Like

Ønsker å kjøpe flere aksjer, men synes det er vanskelig å vite om det er lurt å kjøpe nå på 15 eller om det er bedre å vente i tilfelle emi kurs blir lavere og kursen da også synker ned dit

For min del haster ikke børsnoteringen da jeg gjerne vil se en notering etter at omsetningstall og utviklingen der har materialisert seg tydelig. Solide tall gir tilsvarende notering, så er det bare å håpe på tilsvarende utbytteutvikling frem i tid.

1 Like