Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CrayoNano AS

Spennende i det hele tatt å se om flere legger seg på kjøp/salg. De fleste er nok avventende, kanskje noen bare vil ut pga usikkerhet. Og enkelte vil inn for og evt ikke gå glipp av noen plutselige spennende nyheter som kan komme i kjølvannet av det som hendte i dag.
Nå har faktisk OTC listen blitt oppdatert ganske umiddelbart etter hver handel så det går an å følge

Meldingen kom tre timer før børsen stengte, uten nevneverdig endring i aksjekurs. Men de fleste fikk sikkert ikke med seg dette før på ettermiddagen.

Jeg ser ikke noen dramatikk i dette, og kan ikke skjønne at det skal påvirke investeringstesen nevneverdig, og om noe - så er det i positiv retning, da dette er et steg fram i framdriften mot børsnotering.

Generelt kan man si at når selskap nærmer seg børsnotering, kan det være behov for å styrke ledelsen for å imøtekomme kravene fra offentlige markedet. Dette kan inkludere å ansette en erfaren CEO, CFO og andre nøkkelroller som kan håndtere regulatoriske krav og investorrelasjoner.

Hadde dette vært som følge av endret strategi, manglende resultater eller konflikt hadde vi ikke hatt med Uthus videre på noen måte, og meldingen hadde vært helt annerledes.

CrayoNano, the industry’s only European fab-lite UV-C LED component supplier for disinfection and sterilization systems has experienced significant customer interest from hundreds of customers in the past 6 months and the market growth and demand for water, air and surface disinfection solutions utilizing highly efficient, highly robust UV-C LED components from CrayoNano has exceeded the company expectations.

2 Likes

Kanskje greit også å nevne at det faktisk kun er 29K aksjer av ca. 37 M aksjer som er på “billigsalg”

Mcap er ca 300 MNOK, men ved første kurs over laveste ask så er mcap 900 MNOK. Marginale greier med andre ord :slight_smile:

1 Like

Hvor er dette hentet fra?

Står i selskapsmeldingen.

1 Like

Kjøpte de 5000 som lå til 8 nå😎
Edit Banken ringte og sa jeg bare fikk 4280
Men nå ser det ut som det igjen ligger 5000 til salgs på 8…er det skjulte ordre ?

Jeg har (på et annet forum) tidligere gitt uttrykk for at jeg synes selskapet har for defensive ambisjoner og lavt tempo i sin utvikling mot å oppnå produksjonsnivåer som kan dekke det som virker som et umettelig marked.
Nå synes jeg å ane at sterke aktører markedet mener det samme, og at noen vil inn og akselerere utviklingen; kanskje gjennom en eller annen variant i kjeden oppkjøp/partnerskap/EMI.
Kanskje også, som noen ovenfor antyder; direkte notering på en internasjonal børs.
Enig med flertallet skribenter om at det er lite som tyder negativt, men blir selvsagt litt utrygg når slike nyheter plutselig dumper inn.

Teknisk feil hos en megler som viser 5 000 aksjer a 8 kr. De har ingen flere aksjer. Så neste er nå 14 000 aksjer til kr 8,50

1 Like

Det ligger vel skjult på 8,00? Jeg tok også 5k på 8,00 (før Bingo
meldte)

Ja, og jeg prøvde å kjøpe via Nordnet. De ringte opp megleren, og fikk beskjed om at de 5 000 aksjer som vises er feil. De jobber med å fikse feilen. Alle aksjene som var til salgs er solgt

Flott, da var det nok jeg som fikk de siste. Fikk 5k like før de 4280

Det er jo kødd hos OTC hver gang det er lott fart med noe info. Faen så irriterende

Alle på 8,50 er også borte. Siste handel gjennomført er på 9.4

Ny børsmelding ute - partnerskap med Audax Electronics

4 Likes

Helt utrolig med disse lave kursene som har vært nå. Tror det bare er lagt ut av folk som ikke er inni casen i det hele tatt

1 Like

Audax has rigorously tested and validated the CrayoLED™ and will now be integrated into their UV-C LED module product portfolio, available for purchase directly or through their distribution channels; allowing customers to access top-quality modules for streamlined product design, prototyping, and implementation.

1 Like

vel, Audax er helt en grei partner med ca 60 MNOK i tot.omsetning (2022)

https://www.zoominfo.com/c/audax-electronics/372699712

Er det for hele konsernet?
image

Er nok ikke store organisasjonen dette, nei. Men en liten bekk her, og en der…
Interessant at det kommer en som dekker et marked i en helt annen kant av verden.