Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crowdfunding - Unoterte, nystartede selskaper

Podcast der både Ceo av Inseaenergy og Ceo av Havkraft blir intervjuet. (Du ser hele intervjuet nederst på siden)

Er det noen her som var med i emisjonen til ‘‘Time2Staff’’ (T2S)?
Ønsker gjerne å drøfte mailene som nylig er sendt fra ledelsen…

Gjerne post mailene her.

Jeg ville tatt en telefon til både styreleder og ceo, for å høre deres versjoner. En styreleder har påtatt seg et ansvar, uansett om hen ikke får noen kompensasjon.

Til dere som ikke rakk å bli med forrige gang, nå kjører Inseaenergy en ny emmisjon. Personlig er det en aksje jeg ønsker å ha i flere år(Tiår)

1 Like

Noen som kan forsikring? De som lykkes blir vel solgt for mange hundre mill. Folkeinvest

Forsikring er kanskje ikke så enkelt. Tillit forsikring hadde emisjon via folkeinvest for halvannet år siden. Nå kjemper de for å overleve.

1 Like

Ja forsikring kan som alt annet gå bra eller dårlig men har lest at flere små forsikringselskaper blir kjøpt opp av trygg, gjensidige osv. når de kommer opp i en viss størrelse. Tenker at man kan tjene 10 gangeren men selvklart kan man tape pengene også

Formulerte litt feil. Mente egentlig at alle startup selskaper har risiko. Forsikring er ikke noe garanti for å få 10 gangeren. 10 gangeren kan enkelt oppnås hvis du treffer en crowdfunding suksess.

Hei. Noen som har vurdert Norsep? Folkeinvest

Skjerneset har investert betydelig kapital for å bli Norges ledende oppdretter av berggyltyngel - Dealflow - en digital koblingsboks for gode idéer, kapital og kompetanse

3dg igjen til offentlig emisjon:)

Siste 24t for tegning av en potensielt markedsledende oppdrett av berggylt yngel for bekjempelse av lakselus. Nærmer oss 31 Mill nok investert som er over minimum.

Vet ikke om dette blir riktig tråd, men jeg prøver meg.

Jeg kjøpte for en stund siden aksjer i Insulife AS via folkeinvest mener jeg det var. Jeg måtte her oppgi vps konto og for enkelhetsskyld valgte jeg bare en konto jeg hadde hos nordnet.

Jeg ser nå at nordnet skal ha 125kr i kvartalet for å “oppbevare” unoterte aksjer, som raskt vil spise opp verdien av det lille loddet jeg tok.

Er det noe sted jeg kan flytte dette, hvor det ikke vil koste penger bare å eie akjsene? F.eks opprett en ny konto direkte hos vps?

Takk for tips

Pareto tar ikke betalt for å oppbevare unoterte såvidt meg bekjent.

1 Like

Jeg har Cemasys hos DNB (kjøpte via dealflow). Har ikke betalt noe hittil. Kjøpte for ca et år siden. Det stemmer at Nordnet tar betalt for oppbevaring av unoterte som er ikke er på otc listen.

1 Like

Danskebank tar heller ikke noe for det.

1 Like

Takk for gode svar :slight_smile:

Muligens feil tråd fra min side også, men tenker spørsmålet gjelder flere her inne.

Angående formuesverdi på unoterte aksjer, så verdsettes de ett år tilbake (Skattemeldingen 2022 bruker verdsettelse fra 31.12.2021). Hvordan gjør dere det når dere skal levere skattemeldingen? Sender dere mail til alle dere er investert i for å få opplyst formuesverdien?

Flere melder ikke i fra til eierne, eller så kommer mailen veldig sent (etter man gjerne har levert). Hvordan løser dere andre dette ifbm. innlevering av skattemelding?

Så vidt jeg vet, så et skatteetaten fornøyd bare det blir oppdatert innen rimelig tid. Bruker å ta en runde med de selskapene som ikke allerede har opplyst om det utpå sensommeren, og deretter oppdatere skattemeldingen.

Er vel ca dobling av kursen fra forrige emisjon, så her går det unna. Havner de på børs kan det bli riktig morro.

1 Like