Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Crowdfunding - Unoterte, nystartede selskaper

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Oppdatering fra Solgt.no

solgt.pdf (231,8 KB)

@Dollamasoss så ut som at det likevel var noe interesse fot Knitandnote emisjon.
Men for min del så er verdivurderingen fortsatt latterlig høgt😅

Ja, ser dette her. Noen har tydeligvis fått litt høyere balanse på bankkontoen enn de er komfortable med i løpet av pandemien. Således er dette et meget bra case :rofl::joy:

1 Like

Ja, veldig interessant å høre noen fancy ord fra investore som antakeligvis gikk inn for 1/100 av dagens prising. Om selskapet fortsatt er verdt 30 mill om 10 år, så har de fortsatt gått 100 gangen :sweat_smile:

2 Likes

Er det bare meg, eller sliter dere også med å finne Kapitalforhøyelser/emisjoner gjort via Brønnøysundsregisteret.
Har sjekket opp flere Unoterte aksjer i Brønnøysundsregisteret, deretter gått inn under “Kunngjøringer”
Videre ser jeg at t det står registrert “Endring av kapital”. Datoene stemmer greit, men beløpet ser ut til å være en brøkdels av kapitalen som egentlig ble hentet.
Vet ikke om jeg leter på riktig sted, eller om den informasjonen er tilgjengelig i det hele tatt.

Regner med det du ser i Brønnøysundsregisteret er aksjekapital. Som regel gjøres emisjoner med en liten andel aksjekapital og resten overkurs. Om du ser på GF protokollen vil du se at det er en tegningskurs som er høyere enn pålydende.

• Økning i aksjekapital: Pålydende ganger antall nye aksjer
  • Økning i overkurs: (tegningskurs minus pålydende) ganger antall nye aksjer
1 Like

@winjard
Takk for svar :heart_eyes::ok_hand:
Finner man generalforsamling protokollen i Brønnøysundregisteret?

Nei dessverre, men om du har deltatt i en emisjon så bør tegningskurs og pålydende fremkomme av dokumentasjonen du er blitt gitt.

Noen som har kikket på dette selskapet? Det har ikke jeg, ei heller prøvd appen, men kombinasjonen kosthold+økonomi er dynamitt trur jeg.

Liker også at gründeren nektet å høre på det hun mente var for høy vurdering forrige runde og kuttet prisingen med 20 mill :slight_smile:

Ifølge artikkelen tar de 19kr/mnd for premiumversjonen, og antar 43mill i omsetning i 2025. Det tilsvarer ca 180000 helårs-abonnenter. Det virker mye for en app som ikke har 100000 nedlastinger enda (play store sier 10k+), og en brukergruppe som jeg tipper i stor grad går for gratisversjonen med reklame. Har de planlagt en annen måte å tjene penger på?

1 Like

Er ikke omsetningen inkl reklameinntrktene?

Tror du reklamene betaler mer enn 19kr/mnd per bruker? Jeg regnet gjorde et enkelt overslag for antall premiummedlemmer de trenger for å oppnå 43 mill med den antakelse at det var konservativt og at nødvendig antall gratisbrukere ville være høyere. Men jeg gjetter bare, for alt jeg vet kan gratisbrukerne være mer lukrative.

Edit: samboeren informerte meg om at insta-kontoen har produktplassering fra Rema1000, da tipper jeg den slags også gir merinntekt for premiummedlemmene.

2 Likes

Produktplassering vil nok gi endel både på nettsiden de nå kommer med og andre plattformer.

Adsense betaler typisk 1-3kr/klikk av og til mer. Det blir fort endel klikk men da må de jo selvsagt klare å lomme seg høyt i søk noe jg ser de spesifikt nevner som et mål.

Jg tar et lodd her men ikke stort, spennende prosjekt og hun har vist at hun er flink til å treffe brukerne men det er selvsagt mye som skal klaffe.

2 Likes

Noen som investerte i Inseaenergy tidligere i år via folkeinnvest?
De annonserte for 2 dager siden sin første kommersielle orderen😍 Vår første kommersielle leveranse – Gadus Group satser på bærekraftig solenergi fra Inseanergy – Inseanergy

Jepp, tok et lodd i denne. Spennende case, godt team og perfekt timing👍🏻

1 Like

Sammenlignet OSUN, så bør vel inseanergy ha gått minst 10x siden emi i januar.

1 Like

Tja, de har så vidt begynt å selge, men de traff markedet perfekt.
Verdsettelse før emmisjon var på 15 mill. + 30 mill som de hentet i Emisjonen.
La oss si at verdsettelsen ligger på 45 Mill etter emisjonen.
Om du tenker 10gangen fra 15 mill, vil det kanskje vært reelt. Med 45 mill er vi nærmere 3gangen, noe jeg likevel ikke vil klage på😀

Nei, jeg mente etter cash, og var basert på en enkel tilnærming, nemlig hva OSUN har av cash og er verdsatt til, samt at OSUN ikke får til noen ting. Inseanergy har jo kommet lengre enn OSUN allerede…

*jeg vet at selskapene ikke er helt sammenlignbare

2 Likes

Aha Nice :ok_hand:
Blir spennede å følge med dem. Gikk inn tungt inn i denne, og angrer ikke et sekund.
De valgte også å prise seg alltfor lavt før emmisjonen, men tror det var for at dem skulle med stor sikkerhet skulle garantere seg en fulltegnet emmisjon.
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2021/12/27/7794974/solgruender-skal-tjene-125-mill.-i-aret-prises-til-15-mill.
Satser på en Børsnotering i 2023