Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Datainnsamling av historisk intraday kurser

Hei,

Hvordan ville dere gått frem med å samle inn historisk granulær prisdata (helst på minuttbasis) for enkeltaksjer? På Oslo Børs sine nettsider får man daglig historsik data, men bare siste observerte pris den dagen, i tillegg til høy og lav. Jeg har noe erfaring med å scrape data, men har ikke funnet en god side som kan scrapes.

Det trenger bare å være en aksje (f.eks DNB eller Equinor), og jeg ønsker helst at det er en norsk aksje som handles på Oslo Børs. Om det er lettere å få tak i data på aksjer som handles i utlandet kan det også være av interesse :smiley:

Mha Python (blandet med Selenium, Beautifull Soup og Pandas) script og et årvåkent .NET program (home cooked) får man en 15 min. forsinket ordrebok. Skravert er vektet kurs for kjøper og selger. Nederst k/s fordelingen, komplett med kryss for overvekt. Har også fått til en 10-level live ordrebok, helt gratis. Kan dessverre ikke oppgi kilde(ne).
Scraping is fun!
bok!PHO

Brukte Yahoo, men de har dessverre bare daglige kurser. Ser for meg for meg at det kreves mye for sider å lagre data på minuttbasis for alle aksjene. Må isåfall være noen som tar seg betalt.

https://finance.yahoo.com/quote/EQNR/history?p=EQNR

Ser at det går an å kjøpe intradag data på norwegian-algodata.shop for de som er interessert.