Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dead by Daylight salg

Dag 6 189

Reelt salg ca 210

Ca like mange spiller DbD og PD2

2 Likes

Noen skrev at DbD hadde “stjålet” spillere fra Payday 2. Det tror jeg ikke noe på, for da hadde spillertallet i Payday 2 vært unaturlig høyt uten DbD. Vi kan vel konkludere med at både det nye spillet og det som straks er 3 år gammelt gjør det ekstremt bra. :smile:

2 Likes

1 uke på topp 3 er vel godkjent :slight_smile:

3 Likes

PD2 er begyndt at stige lidt på steam top sellers:
http://tools.garry.tv/steamchart/?show=218620&range=180

DBD har iøvrigt sat en højere peak CCU i dag end i lørdags og de andre hverdage i sidste uge, bortset fra release-dagen. Lad os håbe trenden holder :slight_smile:

Førsteplass på bestselgerlisten på Steam i en uke gir ca 3,78musd. Førsteplass i et helt år gir da 196musd. Jeg synes det høres veldig lavt ut? Eller er det bare en dødperiode nå, med unntak av DbD?

Tror det er veldig varierende, husk at topp 1 kan være opp til uendelig, så det er ikke mulig å lage en regel for dette.

Tror det enkleste er å si at tallene ligger 1 dag bak ved måletidspunktet fra dag 3 og fremover siden det er et snitt av de siste tre dagene. Men jeg lurer også på om snittet er vektet så den nyeste målingen veier mer (spekulasjon, men kan virke sånn på tallene).

Tipper det er solgt ca 250 nå, og det er ikke dårlig etter en uke.

1 Like

Der er nok meget store spikes ved store releases og steam summer/holiday sales. Lige nu tror jeg ikke der skal så meget til for at ligge nr. 1, eftersom CSGO ligger nr. 3

2 Likes

Dag 7 215

Reelt salg ca 240

over 270 k solgte.

1 Like

Da var jeg litt konservativ med 240!

Vi har også vært konservative med break-even, pga delux versjon?

2 Likes

På et tidspunkt tippet du 250k solgte…

1 Like

vi kan nå regne med 7.4 usd til Star per eier (41% av salgssummen)

Tror dere Steam tar mindre enn 30%?

Det er så deilig med et selskap som bare leverer!

Dagens nyhed bekræfter mig helt klart i at Starbreeze ikke betaler royalties til Behaviour førend deres initielle investering på 2 mUSD er tjent hjem.

2 Likes

kan det hende at Behaviour Digital Inc. fikk ingenting frem til break even og at de etterpå deler likt?

edit: som megetgod skrev

1 Like

Da får vi regne med 3.7 usd videre, eller 4.1 uten rabatt (edit:4.35 dersom vi tar med rabatten til PD2 eiere).

Ifølge steamspy ejer ca. halvdelen af DBD owners også PD2, så i gennemsnit bliver DBD nok købt med ca. 15 % rabat.

3 Likes

Mitt utgangspunkt har vært at det i perioder med jevnt salg så skal estimatet lage 1 dag fra måletidspunktet. En mulighet kan være at det samples hele dagen og derfor blir det 1.5 dag lag. I så fall stemmer steamspy tallene greit