Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Decentraland (MANA) - Blockchain, VR, landområder, gaming

Ser jo litt stilig ut men tror jeg holder meg til mana inntil videre.

Jeg fulgt med litt i natt, og jeg vet ikke helt om man kan kalle det en flopp. Med det sagt la jeg meg med en tanke om at verdien på all MANA’en min kanskje kunne være verdt en del mindre når jeg våknet opp - det er heldigvis ikke tilfellet…

Ja, de hadde tekniske problemer, men mange har fortsatt fått lagt bud. Faktisk er det lagt bud på hele 30.000 MANA for enkelte områder ifølge DCL på Twitter, og når auksjonen startet var det MANA for $18,5M USD som var meldt inn. De som klager mest og kaller det en flopp er personer som ikke fikk lagt bud først, som videre mener at toget har gått…

For min egen del ville jeg kalt det en flopp om auksjonen kun varte et par timer, men ettersom det varer en uke vil alle i utgangspunktet få mulighet til å by på områdene de ønsker - selvfølgelig så fremt det tekniske løses, noe jeg har inntrykk av at det jobbes på for.

Tekniske problemer på noe så «enkelt» som en auksjon sier kanskje litt om etterspørselen.

1 Like

Hva er poenget med å legge inn bud først? Gir det noe fordel?

Ikke annet enn at du kanskje får fordelen vet at ingen andre byr…

Ok ja er vel muligens noe i det. Forhåpentligvis så roer det seg ned etter den første skuffelsen har lagt seg og så byr de på noe annet :slight_smile:

Er det 1000 som er minstebudet? Har ikke hatt til til å lese all infoen ennå.

Ja, det starter på 1000, og neste bud må da være på minst 1250. Usikker på hva neste bud etter det må være.

Her ser man for øvrig en status og forklaring på fargene.

image

1 Like

Legger til flere bilder her fortløpende som jeg kommer over mer. Interessant å se skjermdumpene til folk, spesielt om de er litt mer inn-zoomet enn bildet over!

1 Like

Dette KAN bli veldig stort og bra, for tidlig å si, men… tenk deg SIMS blandet med Blade Runner i VR. Du går rundt i Decentraland og kan gjøre forskjellige ting - og må betale med Mana for å delta i aktiviteter i de ulike områdene. Jeg har sykt lyst å kjøpe meg et stykke land der, bare for å ha. Skal ikke kimse av at folk faktisk har lagt $18.5mill på bordet for et stykke digitalt land!

1 Like

Dette ble linka til på reddit for litt siden. Bra utvikling :slight_smile:

1 Like

Wow, mtp at alt det gule er aktivt i budrunden til nå, så ser jo dette ganske bra ut spør du meg! Samenlign bare med det ene bildet jeg postet er forskjellen meget stor!

Ja jeg synes dette ser veldig spennende ut. Var vel over 150 millioner kroner (18.5 MUSD) som ble meldt inn til auksjonen! Det er rimelig sprøtt for virtuelt land :smiley:

Her finner man mer info om de ulike distriktene som har blitt foreslått. Ved å ta en titt får man en god pekepinn på hva man kan forvente å oppleve i Decentraland: https://github.com/decentraland/districts/issues

Fluffy DC: distrikt for crypto kitties
Eco Games: flere mini-games
The Battleground: PvP, RPG and RTS Gaming
Crypto Valley: sted for innovasjon, typ Silicon valley
DecentRadio: egen radiokanal
Decentraland Motorsports Park: VR-racing
Yoga Center: VR-yoga
Travel District: sted for å vise frem reiser, destinasjoner, for reisesselskap og flyselskap
Decentramon: typ pokemon, bare nye monstere
University: sier vel seg selv, men på sikt kan det tilbys faktiske utdanninger / kurs
Fashion Street: shopping (klær)

1 Like
1 Like

Altså det er jo litt vilt. Personen(e) har vel kjøpt MANA på et tidligere tidspunkt, men med dagens verdi på MANA tilsvarer jo det der nesten 50.000 kr - det er ganske mye for et virtuelt landområde…

Jeg lurer på hvem som blir først med Red Light District. Hva sier du @Mr.Bee ? :smile:

Hehe, let’s see @Nocturne :sweat_smile:

1 Like
1 Like

Yeeha! Kjekt å se at vår Red Light District endelig kom på kartet. Gikk sammen med 6 stk. for å kjøpe det området :smile:

1 Like

Kult! Hørtes dyrt ut? :grinning:

1 Like