Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Decentraland (MANA) - Blockchain, VR, landområder, gaming

Hehe, det var en spøk :wink: Men morsomt det kom opp dagen etter at jeg tipset @Mr.Bee om den.

Tilfeldig? :smile:

Altså det der er jo helt vilt… 5000-10000 USD for et landområde i et virtuelt land?!

Ja og i følge den andre tweeten er det minst dobbelt så store summer nå :smiley: Blir spennende å se hvordan det utvikler seg de neste dagene.

Når det er sagt så er det jo et fixed antall mana som er meldt inn i auskjonen så kommer vel ikke til å gå helt til skyene heller. Begynner å bli dyrt om man skal ha et sentralt 10x10 område feks :slight_smile:

Sant som du sier. Det som da er interessant er å se hvor mye som spyttes inn i neste auksjon!

Ja. Har de nevnt at det blir flere auksjoner? Vet bare at kjøp åpnes opp for alle etter auksjonen.

Oppdatert kart med status. Snart er alt rundt Genesis Plaza (i midten) bydd på, store områder rundt shopping district og bittrex districtet, en del mer rundt festival land, crypto walley og nedenfor dragon kingdom.

Vil si det er ganske stor aktivitet når man tenker på at hver “pixel” en ser når man zoomer inn, er et landområde det er bydd på… Ikke alt for lenge til det er mer gult enn grått :smiley:

image

Kanskje vi skal søke om å bli managing representatives @Nocturne? :joy:

1 Like

Disse burde vel kanskje vurdere Decentraland på sikt (om de har internasjonale målsetninger):

1 Like

Hvis spillet slår an blir det nok en kjempeinvetsering…!

1 Like

Over 160k NOK for èn blokk :slight_smile:

Her er “live” oversikt over auksjonen:
http://auction.decentraland.fyi/0/0

1 Like

Spennende!

Hva tror dere om prisen på denne når auksjonen er over? Kjøpte et lodd på 0,12 før kursen sank med mulighet om å selge igjen i 0 nå snart ser det ut som. Kortsiktig utvikling kontra mange andre altcoins på vei opp?

Dette er litt interessant:

2 Likes

Interessant!

2 Likes

Om i underkant av 12 timer er MANA tilgjengelig for handel her: https://www.topbtc.com/

Aldri hørt om siden før, men det ser ut som om at brukerne i all hovedsak er fra Kina og Sør-Korea ifølge Alexa (totalt 72% av de besøkende).

1 Like

Hvis noen vil kjøpe noe land så har de nå åpnet opp for alle i auksjonen!

2 Likes

Hm, vet ikke helt hvor mye jeg liker det der:

• Mer penger i auksjonen øker prisen på landområdene, som igjen fører til høyere “burning” av MANA = bra
  • Personer som har støttet prosjektet lenge og vært tidlig ute med å registrere seg, og sånn sett har blitt en eksklusiv gruppe som har hatt mulighet til å kjøpe land, risikerer å miste landene de ligger an til å få, fordi flere personer nå kan by på disse områdene

Løsningen burde vært å lage en ny auksjon etter at den første hadde blitt ferdig.

For min egen del ble jeg litt usikker nå, liker ikke helt at spillereglene underveis endres. På en annen side kan det jo nå være enda flere som kjøper MANA, og sånn sett driver kursen oppover…

1 Like

Her er for øvrig litt stats:
http://decentraland.fyi/

1 Like