Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dellia Group (DELIA) 🥭 🍫 🚀

Absolutt. Kan ikke forstå annet enn at med vekst i Norden, UK og Europa så vil marginene til Kirirom bli fantastisk bra. Da kapasiteten som tidligere har gått til større kjeder / kunder vil enten bli brukt til egen vekst eller presse prisene opp til eksterne kunder.

Et mulig strategisk gullegg

2 Likes

Syns Google og AI ikke alltid er pålitelige, men får noen søk hvor det ser ut som Avec selger Sunshine Delight. Avec er da butikker, kiosker under Valora som primært er Sveits, men også utvider i Tyskland nå i 2026.

Tenker jo vekst i UK og Europa er mer bull enn moderat vekst i Norden mtp befolkning og marked.

1 Like

Er kjøpet av Kirirom endelig bekreftet, transaksjonen sluttført?

Det er ikke børsmeldingen på det. Så jeg vil gjerne ha den closet - da det eliminerer en risikofaktor og kanskje kan løfte aksjen litt inn mot Q2-Q3 og i sammenheng med Pareto sin strategiske vurdering

Hvis jeg husker riktig ble det i samme transaksjon kjøpt 39 hektar med land for evt utvidelse senere. Det er i så fall enormt område hvis man skulle finne partner / ny eier som ønsker å akselerere produksjonen eller bruke den til andre produkter etc.

Jeg klarer ikke finne noen børsmelding som bekrefter at aksjedelen av oppkjøpet er blitt gjennomført. Hvor fant du dette?

Som jeg skrev over har jeg ikke sett noen børsmelding selv for endelig oppgjør. Skrev basert på hva jeg fant av info i børsmeldingen vedr transaksjon i newsweb.

Har redigert presiseringen, beklager upresist. Har for øvrig etterlyst børsmelding flere ganger her ang det oppkjøpet (som inkl oppgjør til selger etc.)

Ingen deal er i boks før det meldes. Min referanse var til dette avsnittet av melding 09.12.25

«The Purchase Price shall be settled by Dellia to the Seller on closing of the Acquisition as follows: (1) USD 13 million in cash and (2) issuance of 387,104 shares in Dellia at a subscription price of NOK 339 per share (the “Consideration Shares”). The 387,104 Consideration Shares to be received by the Seller will be subject to a lock-up agreement until 27 March 2027 on customary terms.«

Hvis det er onsdagens omsetning vi ser på listene nå, så ser jeg ingen større aktører som skiller seg ut til å forklare over 7% fall den dagen. En del mindre som solgte helt ut, men hvem sin algo / iceberg ordre klarer jeg ikke se.

Jeg satser (og håper) markedet kan legge inn litt forventninger i aksjekursen rundt UK, Europa og kanskje Kirirom closing mtp Q2 presentasjon fredag til uken. Det er nok litt tidlig for fasit på Pareto og konklusjon vedr. strategisk vurderinger, men kan potensielt komme litt forventninger der og etter hvert

Mangler litt retning og omsetning i dag… Er selskapet litt sene med å legge ut innkalling til Q2 presentasjon? Har ikke sett noe info enda

Flere fra Stordalen sfæren som handler:

https://www.dn.no/marked/jakob-stordalen/strawberry-capital/petter-stordalen/den-siste-uken-har-jakob-stordalen-29-handlet-aksjer-for-nar-40-mill/2-1-2032769

Ja, var den samme børsmeldingen jeg også fant som omtalte dette. Utover det, fant jeg ikke noe mer detaljer om gjennomføring. Jeg tror derfor dette ikke er gjennomført ennå. Om det stemmer, er min tolkning at det må utstedes flere aksjer nå som aksjekursen har falt siden dette ble avtalt. Kom frem til ca. 16 % utvanning. De har kontanter til kjøpet, så skal bare være dd og formaliteter før dette kan annonseres. Vi får se. 3. kvartal er langt fra ferdig. Jeg har dog litt vanskelig for å se hva som skal ta så langt tid…

Ja, ville helt klart vært betryggende og potensielt kursdrivende med en melding om ferdigstilt transaksjon av Kirirom oppkjøpet. Mulig det er litt mer kronglete med byråkrati i Kambodsja og ting tar mer tid enn ønskelig…
men ja - what’s the hold up?

Det ville kanskje gjort prosessen til Pareto enklere også, med Kirirom transaksjonen tallfestet og avklart. Vi får se om det dukker opp noe info på fredag eller noe i newsweb i nær fremtid…

Man blir vel aldri helt objektiv når man eier aksjene selv, men Dippies og Sweet strawberry er jo fantastisk gode. Men det gir jo ikke nødvendigvis vekst og marginer, mwn underbygger jo merkevaren. Min mening og ikke nødvendigvis andre.

Jeg har også fått dilla på produktene. Kjøper de ofte og promoterer så godt jeg kan til kompiser :slight_smile: :slight_smile:

Listene viser fortsatt ingen store utslag, men volumet har ikke vært særlig høyt heller. Torsdag var det omsatt 75-80k aksjer men listene viser kun 40-50 netto, så noen algoer styrer showet.

Antar lavere oljepris er fint for distribusjon og logistikk prisene. Men usikker på om aksjen korrelerer mot oljeprisen?

Venter på invitasjon til Q2 (ikke sett), Kirirom closing og vi bør vel kanskje kunne forvente en del innsidekjøp etter presentasjonen fredag? Ble handlet i juni på 27.50 aksjen (!) 12.06.

Ref Kirirom transaksjonen, så antar man med aksjekurs og lavere guiding at vilkårene må justeres etc. men samtidig kjører Pareto en strategisk prosess. Så det er flere faktorer som kjører parallelt her.

På den andre siden vil en opprettholdelse av vilkårene for Kirirom på 38kr være et sterkt positivt signal om fremtidig verdsettelse. Markedet liker vel generelt ikke usikkerhet, så ønskelig med avklaringer. Håper vi kan få noe bedre info før eller på fredag. Vil jo si vi er på vei inn i «late Q3» nå som vi straks entrer september

Er det noen som har noen forventninger til fredag? Vi kjenner jo til guidingen, men tenker mer om selskapet kan overraske komme med noe positivt? Tanker om marginer?

Selv forventer jeg oppdatering vedr Kirirom (om ingen melding / nyhet før).
Spent på om Norden er såpass modent nå at man må ser noe svakere vekst foran seg.
Forventer vel god vekst og full utrulling Europa, spesielt UK, Tyskland og kanskje Sveits. Håper på oppløftende tall der. Evt status Frankrike.
Bør vel se innsidekjøp fra flere. Kanskje IR vil snitte ned sine aksjer kjøpt på ~50kr (404kr gammel kurs).

Statusfra Kirirom kapasitet, marginer, hvor de nå ligger på utnyttelse. Og på transportsiden håpes det på mindre fly og noen gode transport kontrakter inngått i juni / juli for høstens leveringer når oljeprisen var lavere. For øvrig kraftig ned nå oljeprisen.

Kun to børsdager igjen!

Øyhatt AS (Er det J. Hatteland?) øker litt på listen, ellers ingen utslag på listene som jeg kan se. Har vel heller ikke vært volum eller news til store endringer

Ikke mye kjøpere / algo som trekker oppover i forbindelse med fredagen. Det forventes vel ikke stort… Selskapet kunne sendt ut invitasjon til presentasjon da :relaxed:

Bare han her for to uker siden som har tro på en god fredag kanskje;