Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

4 Likes

Show me the chart and I’ll tell you the news :bear:

5 Likes

Fall mot slutten av handelsdagen med økt volum. Samme som i forrige uke der de røde dagene hadde mer volum enn «rallyet» mot slutten. S&P stanget mot 2960 flere ganger, men falt altså tilbake på økt volum.

I nyhetsbildet virker det som en del investorer selger unna/sikrer litt gevinst rundt om?

4 Likes

Ny tur ned til 666 på OBX de neste 3-4 handledagene da. Desperat rally i går, mange som kommer til å angre i oktober - november…

Sikret meg masse bjørner i går og i dag, og er “fullinvestert” i XACT OBX BEAR med gamblerpotten. Resten i cash fram til høsten, eller, vurderer faktisk å øke innsatsen i bear.

Tålmodighet er en dyd :sweat_smile:

8 Likes
5 Likes

Venter på @Savepig sin kommentar til dette @GyldeN :sweat_smile: #Theranos #Toldyouso :bear:

2 Likes

To ting man ikke bør basere seg på for å investere, følelser og ego. :wink:

5 Likes

Så enig, så enig Mr. Pig. Måtte likevel trekke litt i deg etter at du var så cocky i chatten i morges :kissing_heart:

3 Likes

Både hovedindeksen og EQNR brøyt gjennom den horisontale motstanden i går. Blir spennende å se videre i dag om begge etablerer seg over, eller om det bare var et falskt brudd.

1 Like

Hva har skjedd med Futures og PPT mens vi sov?

Vel, de har prøvd å bøte på skaden som skjedde ved close i går, men uten hell.
Tenkte meg dette fort kunne utvikle seg til bearflag mtp. lengden på candlen ut av HSen.

Nå ser det mer ut som den egentlig faket ut de som ventet på bearflag siden den brøt tilbake over halslinjen til HSen? Så noen fikk kanskje panikk og dekket short. Men bulls klarte ikke å holde seg over halslinjen så den brøt tilbake under.

Nå møter den nok motstand her, og momentum er nedover. Jeg er langt fra sikker på at vi når target for bevegelsen, rett og slett fordi markedet er manipulert og de er for nære 3k til å la dette bare falle fritt. Men i et fritt og rasjonelt marked ville vi dumpet hardt innen nå.

Som Roger Berntsen skriver, vi har bare gitt tilbake 1/4 av bouncen på vaksinenyheten.
En nyhet som viste seg å være en ikke nyhet, på lik linje med forrige vaksinenyhet. Mao. burde vi dumpet like mye ned som vi gikk opp på det som viste seg å være “fake news”.

Jeg blir IKKE forundret om det er noen incentivordninger for disse selskapene å publisere disse premature vaksinenyhetene. Ikke er de peer-reviewed, og ikke er datasettet robust nok til å konkludere med noe som helst :poop:

6 Likes

94% av rommene i de 289 hotellene stod tomme i april, noe annet som er verdt å nevne er at i Sverige som ikke har stengt ned, stod likevel ca 89% av rommene tomme.

Ting virker å være i tråd med det jeg har antatt, folk praktiserer “lockdown” selv om det ikke er påtvunget, og holder seg unna reiser.

Nå kom det også melding i går om at Apollo kansellerer alle charterreiser fram til 20. august. Nå blir det dyrt å være forsikringsselskap framover. For ikke å snakke om reiseselskap.

1 Like




https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-05-19/extreme-behavior-is-on-display-everywhere-in-the-stock-market

The perfect storm?

5 Likes

Usikker på om Sverige holdt noe mer eller mindre åpent når det kommer til hotell og reising? Hytteforbudet var jo særnorsk, men det omfattet ikke overnatting på hotell såvidt jeg vet. Sverige har hatt noe mer åpne grenser mot EU, men de landene har igjen for det meste reiseråd mot å forlate landet, så det er vel bare et mindretall som går mot det, med alle konsekvensene det har i forhold til forsikring osv. Det eneste unntaket var vel at noen rikinger dro på ferie til Sverige for å kunne gå på restaurant og leve mer normalt. Sverige har anbefalt at man ikke skal reise rundt i landet, og det virker som de fleste har fulgt anbefalingen uten at man trengte å ty til lover og bøter.

Sist de lastet opp med kjøpsopsjoner var på ATH :man_facepalming:

1 Like

IMG_20200520_125500

1 Like

FED presidenten i Boston sier at QE programmet involverer å låne ut penger til selskaper som ikke har særlig god drift. Han sa også at vi vil få et problem om samtlige skulle defaulte… :thinking:

3 Likes

Trist å komme tilbake fra levert eksamen og se at futures er tilbake på ~2950 nivåer.

Er dog 2 elementer i chartet jeg ser som positivt.

  1. Det at vi allerede har testet bruddet fra trendlinjen gjør meg tryggere på at den ikke ønsker å komme tilbake til denne linjen hvis vi først får et større move ned. (ref. forrige trendlinjebrudd som ikke ble testet før vi hadde vært innom ~2760)

  2. Denne teorien med at alle gaps “ønsker” å tettes. I S&P (ikke fut.) er det nå et betydelig gap:


    Hvis futures går ned til sub-2860 utenom US-open måtte dette gapet blitt fyllt
    nedenfra og opp men så lenge futures holder seg over ~2922 vil det jo sånn sett føre
    til en nedgang (hvis gappet skal fylles)

2 Likes

Spør Olav Thon

3 Likes

Med det forbehold at næringseiendom, spesielt senterlokaler, er i overvekt.

Men hvorfor skal eiendom være bear fra dags dato.

Man er vel ikke i en bearish posisjon i dag bare i fortiden? Dette med timing

Dette var vel det vi diskuterte @anon57124368