Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Det er lenge siden!:grinning:

synes å huske at denne var til salgs før på finn.no,-men da uten båten,tror jeg… :thinking:

var ikke så helt galen pris heller,-hvis en ønsker oppmersomhet :sweat_smile:

:star_struck:

ukens søndagsbil :smiley:

1 Like

Yay or nay? :red_car:

Likte den. Ikke helt pug 205 gti, men bedre enn de siste variantene.

“…Ellingsen har derimot malt hele bilen med modellbilmaling.”

:sweat_smile:

Onkelen til moren min drev et lite gartneri og hadde en slik, det var den tiden når en kjente folk igjen på bilen…
Jeg hadde en 1980 modell av etterfølgeren, med nymotens grill med fire firkanta lykter.
Jeg antar det var en av de aller siste med luftkjølt motor. De luftkjølt motorene har jo skjold rundt motoren både for å kjøle motor, men også for å gi varme til varmeapparat. Det var bare en bitteliten hake: støtstengene til ventilene går i rør på utsiden av sylindrene, tettet med en O-ring i hver ende, disse begynner etterhvert å lekke olje, som igjen fører til at en får deilig varm oljekamp i kupeen😊.
Bortsett fra det var bilen kul, den var campinginnredet med Reimo produkter, samt den hadde vanlig soltak bak over sittegruppe, et svært ett, omtrent 1x1 meter, var nok ikke fullt så stort, men det var stort. Ble nesten cabriolet.
Men jeg savner den ikke: 2 liter luftavkjølt bensin med automat: 1,5-2 liter per mil og oljekamp på kjøpet😂

4 Likes
1 Like

din bil til salgs?

1 Like

En av 3 på vei ut nå :slight_smile:

jøss,stor familie…eller har du “en ekstra” sånn i tilfelle om den “ene” skulle bryte sammen?

:sweat_smile:

Teknisk sett så har jeg 4 biler.

1x Caravelle 8 seter
1x Transporter som avbildet
1x 911 Turbo
1x 944 - prosjektbil

hehe,når jeg var yngre så var jeg helt frelst i disse porche-stylete Boblene…de finnes av og til å se på finn.no enda.

men jeg sikter til å eie meg en slik en Chevrolet Camaro før jeg dauer…en fra 1968/first generation.

med Manuell gir og helst 350 HK.

hadde en “billig” variant av en Mazda fra `76,og fikk mersmak av veranbiler etterpå jeg solgte bilen.

:wink:

2 Likes

Bare å kjøre på. Vi lever bare en gang.

Gitt livssituasjonen akkurat nå så tenkte jeg å selge alt unntatt 944 og kjøpe meg en X5 og bygge 944 opp igjen som det råskinnet den egentlig er

1 Like

for 14 år siden,da jeg flyttet ut fra gutterommet,kikket jeg mye på finn.no,og så lenge på en Jaguar XJS fra 1971,den var rød,hadde hvit skininnteriør og “muscle-car”-felger i crom,med hvit skrift på radialdekkene…råtøff,men trengte litt overhalig,og jeg har desverre ikke peiling på biler annnet enn å fylle spyleveske osv…:sweat_smile:

etter nesten 10 år,så satte jeg meg forran pc`n,og sa “nå gjør jeg det…”…kort tid etterpå var en “begynner”-veteranbil kjøpt.

2 Likes

En fin kombinasjon: party all night then drive all day. Repeat.

Men morsomt å følge med på. Husker Gumball 3000 var innom Oslo for et par år siden.

ScreenHunter%201695

2 Likes

hehehe,slik en hadde jeg også for ca 10 år siden,men rød med flammelakkering OG registreringskilt…de ble ikke mulig å få skilter i etterkant på disse “mopedene”.

satte inn en 120ccm motor,-det gikk unna da :smile:

Noen her som har Tesla 3, evt har Tesla 3 og barneseter?

Forover eller bakovervendt?