Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Bedre med en Saab enn en Hyundai HEV…

1 Like

– Hyundai i Norge tilbød alle sine kjøpere av hydrogenbil en elbil som erstatning?

– Ja, men det var helt uaktuelt for oss å kjøre en Hyundai Ionic. Den er alt for liten for vårt behov. Vi skal blant annet ha plass til barnevogn og kunne kjøre til hytta, sier Margrethe Wam Solvang.

Ta i mot elbilen og selg den og kjøp en annen bil? Folk gjør det vanskelig til tider. :stuck_out_tongue:

– Forhandleren ønsket heller ikke å ta den gamle hydrogenbilen i innbytte da vi kjøpte en ny Hyundai Nexo.

… så de hadde en hydrogenbil de ikke kunne få solgt, og kjøpte en til? Og så klager de? :crazy_face:

4 Likes

De har vært å kommentert litt på en eller annen Tesla side på FB.

Det var altså ikke Hyundai som tilbød de bil, det var forhandler, og det var heller ikke slik at de fikk den, var kun til låns.

Hun dama var forøvrig ihugga hydrogen entusiast, og mener det var MYE bedre enn elbil da vannutslippet førte til bedre luft i byene. Omtrent der jeg sluttet å lese.

5 Likes

Nostalgi !!! :heart_eyes:

3 Likes

Manta A rager høyt! For meg er det mye mer attraktiv en feks Porsche og andre sportsbiler (Countach kommer alltid hvis det er snakk om totalt urealistisk drømmebil).
Men jeg hadde nok valgt en original. Gjerne en urestaurert sådan.

1 Like

Minner litt om denne som er min favoritt:

Jeg var nær ved å kjøpe et fint eksemplar i 2005 da den ble veteran. Da fikk man den for ca 150.000. Nå ser jeg de ligger til 500+ :slight_smile:

5 Likes

Den er rå! Det er en av få BMW som frister. Men jeg er nok mest nostalgiker og digger å se bilene som var på veien når jeg vokste opp.
Første bilen min var -58 Amazon, importerte også en -57 Amazon fra Sverige, to eiere og kjørt 87000 km i 2008…
Forsikringsselskapet krangla, de skulle ha seks siste siffer i chassisnummer, men det var bare fire😉
Når jeg skulle registrere den måtte jeg gravere inn for hånd på trafikkstasjonen, der ble det tatt bilde av inngravering og arkivert.
Var også litt for sein til å grabbe til meg en Rekord Langheck heter den vel? Coupe med sykt langt bagasjerom.
Men jeg tror ikke det blir flere gamle biler, med mindre PCIB står i en tusenlapp eller to, Funcom går opp noen ganger osv…
Skal ha mye penger til overs før jeg kjøper kosebil, og bygger ekstra garasje…

2 Likes

Det der må være det ultimate bildet på å diskutere med damer.

(Present company excluded selvsagt!)

Mustang Mach - E , en ny helelektrisk SUV fra Ford. 600km rekkevidde , denne blir det første min elbilen i fra Ford

3 Likes

Jeg skal klimakompensere dere alle til våren når jeg er ferdig med bilen :smirk:

13 Likes

Det tviler jeg på at du greier😉
Men jeg håper du får mye glede av bilen, det er helt ok med bilder underveis og etterhvert på veien, gjerne egen tråd😀

Kan se ut som en Porsche 911, kanskje?

911 turbo. Sponset av funcom :heart_eyes:

4 Likes

Nice! :wink:

2020`s første…

bilde

3 Likes

Kjøpte ny bil i slutten av August (Demobil, gått 6500km), har nå kjørt meg opp til 12500km, fikk feilmelding i forje uke, dieselpartikkelfilteret er tett.

Hva kan jeg forvente her? Er vell rimelig av forhandler å ta kostnad her, mtp bil er såpass ny og er bare kjørt 4mnd av meg?

//Forhandler feilsøkte varsellyset uten kostnad, satt opp en time til meg i neste uke, til info.

1 Like
1 Like

“ekspertene” jeg har har hørt fra sier at man kan blåse ren partikkelfilteret ved å kjøre på motorveien på 3" giret og gjerne opp i “litt” høy hastighet på motorveien en kveld det er lite trafikk på veien :man_mechanic:

1 Like

Dette er ikke uvanlig om man driver mye med små kjøring, ta deg en langtur så er den medt trulig borte

1 Like

Ja det eller en god halvtime på motorvei i over 70km/t i ett gir lavere enn normalt :slight_smile:

1 Like