Lå og koste meg i god fart på lavt gir i 10-15 minutter uten flaks. Men kan prøve igjen enda litt lengre, det kan jeg.
Men om dette ikke løser det: Jeg burde vell krangle på det om de mener jeg skal betale?
Lå og koste meg i god fart på lavt gir i 10-15 minutter uten flaks. Men kan prøve igjen enda litt lengre, det kan jeg.
Men om dette ikke løser det: Jeg burde vell krangle på det om de mener jeg skal betale?
Er vel alltid lurt å krangle litt ? Har som regel ikke noe å tape på det
Er det ikke nybilgaranti å hele pakken? Er vel ikke en diskusjon engang da.
Akkurat det jeg og mente. Lurte vell egentlig bare på om noen hadde vært borti lignende
Blåser rundt en halvtime ikveld, så ser jeg
Du må kjøre den skikkelig varm. Sist det clogga seg på Caravellen brukte jeg en god time på å få vekk lampa faktisk. Dog skjer det svært sjelden. Subaruen min tetta seg på 6500km.
Greia er at når du får lampe så er det fordi betingelsene for at den skal klare å rense ikke har vært tilstede. Er bare å få grisekjørt litt så er du kvitt den igjen
Dette ordner du selv, du må ligge over 2900 omdreininger i noe over 15-20 min da har den ekstra varmen du oppnår brent opp slagget i filteret og lampen slokner.
Har dette på min transporter en eller to ganger pr år. ordner seg alltid.
Sluker lampen under kjøring, slik at jeg vet når jeg kan gi meg, eller merker jeg ikke før neste dag når jeg starter igjen?
På Toyota slukker den under kjøring. Men det betyr at den lyser igjen etter litt bykjøring eller f.eks kjøring med henger. Filteret er åpenbart i dårlig stand. Jeg ville klaget hvis du nettopp har kjøpt. På min gamle Toyota skjedde det først etter 120.000km
Blåser den ut ikveld, ser hva som skjer de neste dagene eventuelt, takk for tips. Er ganske enig forsåvidt, mtp at bilen er knappe 7 mnd gammel fra fabrikk…
35 Minutter på 3500 omdreininger senere resulterte bare i unødvendig diesel og bråk
Ta frem håndboken for bilen, den inneholder nok et kapittel om partikkelfilteret ditt . Finner du det ikke, ring verkstedet hos de som leverte bilen og du vil få råd der. Har ikke opplevd å ikke få slukket den lampen før, merkelig
Verkstedet var de som sa den må byttes etter de hadde feilsøkt…
Har forhørt meg med en kollega i kveld, som nevnte at nyere biler har en tvangsrenseprosses som kan kjøres, så kan vell hende de kjørte den uten noe hell.
Derav konkludert med at den må byttes?
Det må nok kanskje til der, men selvsagt uten kost for deg.
Når kona spør om bilen har Netflix inkludert, hva svarer man da?
Jeg svarer da kona: «Ja kjære, det har den selvfølgelig.»
Nå kommer Sony med bil også gitt.
Superlekker?
Den fronten så jo ut som bastardbarnet til en Citröen og Mazda mx5.
Noen som har savnet denne funksjonen i bilen sin?