Er det noe jeg er lei av er det prototyper!
Jeg er interessert i bil jeg kan bestille og kjøre ut av butikken med om 3-6 mnd.
Hva som kommer om flere år bryr jeg meg ikke om.
Nå har jeg en halvt år gammel bil, så det blir ikke bytte før Model Y kommer, med mindre det er mulig å kjøpe noe bedre til 4-500.000 når den er i salg…
Ford Mach E ser jo på papiret billig ut.
99KWh batteri for 600K. Men rekkevidde den drar ut av den virker forsvinnende liten. WLTP 540KM, samme som Model Y long range klarer på 75KWh batteri.
De to første el bilene til Skoda blir så jævli najs, på kick off nå . Blir tøft for Tesla fremover
Update: Det gikk rett på garantien, ingen spørsmål
Ligner Vision iV mye på konseptbilen da?
Jobber du med de i og med at du får se de nå?
Kundevisningen fikk de jo ikke lov til å gjennomføre.
Ja den er lik, vi så både coupevarianten og suven. Begge er drit najs, og coupe vission iv er som den gule du har sett (https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/xPzd7G/skoda-kansellerer-norsk-verdenspremiere-pa-vision-iv) Suven var helt rå imo og den kommer til å treffe mange tror jeg, 4cm kortere enn Kodiaq, som jo er en diger bil. Kommer jo med 4x4 også, rett og slett sexy med rene linjer og en utrolig hissig og sportslig front. Er ikke fryktelig lenge til de blir presentert. Jobber i Møller Bil👍
Hvor lang er sedan? Prisnivå fingen i været? Over eller under 500 komplett bil?
Jeg ikke forventer, jeg krever at DU oppretter en tråd om Skoda Vision😉
Pris er ikke klar enda, men totalen begynner å bli klar, så jeg skal poste når jeg får mer info. Folka fra Tsjekkia er her så kan jo prøve å fiske litt men bare å glede seg. Pris begynner nok godt under 500,men med full pupp og 4x4 så tipper jeg nærmere 550-600
10% Tekinvestor rabatt må du vel klare å fikse
Vennerabatt legger de seg på E-tron linja så blir prisen det den blir, og take it or leave it
Blir prisen 550-600 så er den utelukket, Model Y per i dag 488 uten vinterdekk og hengerfeste, ca 512 inkl vinterdekk og hengerfeste med standard AP.
Om den er noe mindre enn kodiaq så er det vel heller model x den konkurrerer med. Mye større enn model y da. Hva er batteri alternativene og rekkevidden, vet du det @paddy?
Jeg er helt sikker på at de legger seg på en pris som de har antydet, en folkelig pris. Om du ser på på VW Id 1st så vil grunnmodellen være godt utstyrt, da Norge som ett viktig land langt på vei har fått bestemme dette. De to bilene til Skoda vi har sett i dag ser bra ut, Tesla modell Y ser ikke ut i måneskinn i forhold, OG det er en helt annen type bil
Har sett spådommer om startpris på 450k. Når superb hybrid starter på 412k så håper jeg ikke vision starter over 450k.
Det er litt som med telefon, ingen kan vel strengt tatt si at iPhone er best i et og alt, men bla brukervennlighet gjør at folk kjøper iPhone allikevel.
Jeg tror det skal litt til for at folk velger bort Tesla hvis de er fornøyd med bilen de har. Model 3 og Model Y er begge unike mtp betjening og brukervennlighet. Utseendet er som det er, jeg velger heller en bil med rå prestasjoner og super brukervennlighet enn fantastisk utseendet. Tesla 3 ser fantastisk bra ut innvendig, det ser jeg hele tiden når jeg kjører, utseendet ser jeg når turen starter og når bilen parkeres.
Men hvis naboen skal fristes bør en kanskje velge noe annet, jeg kjøper bil til meg selv.
Men kunne jeg kjøpt Vision med hengerfeste (under 500k kr) når den ble vist i Genève, ja da hadde jeg kjørt Skoda nesten et helt år nå…
Vission iv er en modell, den andre “Kodiaq” klonen enda råere, på tide å shorte Tesla
Vedr VW ID så snakket jeg med en selger vedr eGolf til kr 300k kr med «alt» utstyr, en kollega som vurderer det.
Spurte selgeren hva vil ID koste, jo, 330, ja men hva vil den koste ut av butikken med vinterdekk??
Jo, bør velge en pakke, så vinterdekk, og skinn, tilsvarende utstyrt som eGolf TIPPET han rundt 400. Samme som jeg betalte for Model 3, MED hengerfeste.
Greit å sammenligne epler med epler…
Derfor har jeg ikke vært å sett på eTron til «499». Aner ikke hva dennkoster ut av butikken, men villedende pris er ikke interessant.
Jeg har full forståelse for at mange har helt andre preferanser når det kommer til kjøretøy og bil er bare bil. Det ser du i mangfoldet på veien.
ID 1ST er meget godt standard utstyrt og for mange vil de klare seg med denne, pris er ikke klar men antydet under 330.000, med vinterhjul så legger du på ca 10k. Det er hyggelig nok og det er en forholdsvis romslig bil som mange vil klare seg med.
Audi E-tron er kremprodukt og det er kanskje like greit å ikke prøve, da tror jeg du er solgt
Det blir spennende å se fasiten på hva prisen blir både for Vision og ID.
Beholder reservasjon for ID, har 3600-3700.
Er prisen lav, utseendet topp og prestasjonene gode, så blir det kanskje bytte.
Hvis ikke blir det Y.
https://www.vg.no/bil/sammenlign/audi_q4-e-tron~ford_suv~audi_e-tron~volvo_xc40-recharge
Hva sier dere?