Rå! VW begynner å vise bedre takter nå. Så var det pris og rekkevidde.
Hvorfor gjøre det vanskelig?
HAHA
føler dog selskapene som har IG Farben som utgangspunkt har en verre historie.
Men på en annen side. IBM sine hullkort maskiner var uerstattelige for å holde kontroll i tyskland på den tiden. Spesielt disse leirene.
Henry Ford var en stor bidragsyter til NSDAP og fikk 1938 tildelt den høyeste medaljen utlendinger kunne få i Det tredje riket. Så han var litt av samme ulla når du nevner Volkswagen.
Jeg sier nei. Fy faen for et mareritt for de. Om du har fulgt e-tron gruppa på face så er det alt for mye barnesykdommer. Og en ikke fungerende app tar kaka.
En bekjent hentet ut ny e-tron for et par uker siden. Viser seg at den ble levert ny med feil på batteripakka. Må stoppe og lade jævlig ofte Så fikk de ikke verksted time før om en måned. Fikk en e-tron loaner i mellomtiden. Guess what, kjørte til Lillehammer. loaner tar ikke til seg strøm. Endte opp i en Skoda diesel
Best med biler som blir drevet av eksplosjoner
Synes ikke det virker som VAG-konsernet helt har tatt dette med elbil seriøst
Er det en gammel SAAB/Citroen?
Du skrev vel feil? Det er Tesla som er problembilene vet du😊
Får håpe det ordner seg for Audi og de andre.
Etter seks måneder med Tesla så ville jeg i dag byttet til ny Tesla hvis det hadde vært aktuelt.
Jeg tror premiummerkene fort kan bli enda dyrere å eie på sikt…
Tesla er ikke like bedritne i den forstand. Men der er det lotto om du får en god bil eller ei
og de dårlige teslaene er værre enn resten. Med unntak av soul og 12v batteriene
Jeg hadde Soul med ok batteri, verre med Ioniq…de bytta etter at jeg hadde blitt stående to ganger.
Jeg tror sjansen for å få en bra Model 3 er mye større enn Model S i 2013-2014…
Noe som kan anbefale er brukbar kjetting til personbil? Er de Biltemakjettingene ok?
Hei! jeg skal vist bli familiefar å hele pakka, så nå holder ikke minibilen vår lenger. Det skal også sies at jeg har ingen peiling på bil så er like grønn her som i aksjemarkedet.
Har sett litt på mitsubishi outlander hybrid. Noen som har peiling på bil her og kan si om jeg er ute på tur ang. dette?
Også sett på skoda vision og div. nye elbiler som kommer framover, men syns prisene på disse er halvstive.
Noen som har noen anbefalinger? elbil eller hybrid, familievennlig, type stor god bagasjerom plass osv. Takk for hjelp!
@pdx sin Tesla X sport edition har jeg ikke råd til så spar meg for slike kommentarer.
Hvis du vurderer hybrid og vil ha god plass ville jeg sett på Skoda Superb iV.
Selv er jeg veldig spent på hvor Vision IV havner prismessig. Kunne tenkt meg å skifte ut dagens bensilbil med helelektrisk men synes ikke det som er nå helt oppfyller krav til plass til en grei pris.
MAZEL TOV!
komplett setning
Plass får du aldri nok av, en barnevogn fyller fort opp hele bagasjerommet, så stasjonsvogn er et must (uansett hvor A4 det er).
En ting jeg merket meg i sin tid når jeg jobbet med bil, veldig mange mennesker i Norge har en forkjærlighet for Mercedes, selv om de nødvendigvis ikke kjører så mye bil.
Det betyr at du kan finne en del ‘‘eldre’’ modeller som nødvendigvis ikke har kjørt så langt, men allikevel har tatt et massivt verditap. Disse bilene har gjerne vært inne til årlig service og er ofte svært godt holdt, så her er det mulig å gjøre veldig god kjøp.
Typisk bra kjøp
Gratulerer!
Hei, med tanke på drivlinje (elbil, hybrid, helfossil) er det bruksmønteret som avgjør. Kjører du mye og langt trenger ikke en hybrid være riktig da den drikker mye suppe, men med med daglig småkjøring og en og annen langtur vil rekkevidden på strøm ha sin fordel. Har selv hatt en hybrid i 3 år, men snittforbruk på litt over 0,3l/m totalt. Brukte den da også til langtur innimellom. Elbil sier seg selv - se på wltp-rekkevidden bilen har og skrell bort 30%. Er det da fortsatt tilstrekkelig? Om du ikke er det spytt bilinteressert og tenker mest på det praktiske samt økonomi vil en Mitsubishi Oulander hybrid være ypperlig om den passer til bruksmønsteret. Ellers har visstnok Toyota sine hybrider en god drivlinje med lite problem. KIA vil også gi forutsigbarhet økonomisk da de selges med 7 års garanti. Kia Optima stv (ladbar hybrid) er jo fornuftig.
Mercedesen det linkes til vil sikkert gi noe mer driftutgifter i eie (med dyrere deler), men er jo igjen billigere ved innkjøp så totaltregnskapet trenger ikke å bli noe verre. Da får du også, etter min mening, en bil som har noe mer “autofilt” over seg, tross en liten (men sterk) dieselmotor. Gode biler (har selv en 12 år gammel dieselmercedes på siden av en ny elbil. Sjelden noen skuffelse å sette seg i “gammelbilen”)!
Jeg forstår likevel at mange blir fristet av Mitubishien. Lave/ingen drivstoffutgifter på lokal småkjøring, 4x4, motor- og kupevarmer (?), grei plass, sitter høyt og ettersigende god kvalitet. Som over snittet interessert i bil kunne jeg aldri ha tenkt meg en slik (for kjønnsløs), men for deg/dere kan den være perfekt!
Outlander er mye for penga men er dog veldig “billig” . Jeg har selv hatt en 2010 Outlander diesel som jeg solgte etter 6 år og 100kkm. Eks svigers har hybrid utgaven og jeg kunne personlig aldri eid en slik en. Naboen her bytta da faktisk ut sin outlander hybrid med en kia soul og en gammel land cruiser helt ærlig mtp plass. Sjekk ut Volvo. Jeg hadde ikke eid Volvo før jeg kjøpte 2014 xc70 i høst. Angrer ikke ett sekund! Konge bil