Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Enig. En Volvo V70/XC70 (eller andre) blir aldri feil som familiebil. Har hatt det også - veldig fornøyd med suveren komfort :+1:

1 Like

Ja styr unna vag. Har hatt alt for mye vw og der har jeg fått svi alt for mange ganger. Solgte Caravellen min nå nesten 100k under hva den er verdt og det etter å nesten ha hellakkert bilen pga zinkslipp og rust. Aldri mer vw

2 Likes

Tusen takk for tilbakemeldingene :slight_smile: Jeg vil tro vi kjører 50-60 km daglig. Outlanderen skal klare det på bare EL. Jeg er selv nesten 2 meter høy, og synes det er greit å jobbe litt i høyden og at alt ikke må foregå på knærne. Men nå har jeg to stk her som sier de ALDRI kunne eid en… så får vell komme meg i tenkeboksen igjen. Dog veldig klar over at han ene som er i mot er @Hakon.

1 Like

Husk også at hybrid er dyrt. Dama har en c350e. Starter røyk. Det var kjappe 40k det. Om du velger hybrid så bør den være så ny som mulig så du har garanti og reklamasjonsrett

1 Like

Ja investerings messig så vil jo bil være like dårlig investering som børsen har vært for meg til nå
:upside_down_face::gun:
Ligger en del outlandere ute på finn fra 2018-2019, til en pris jeg tenker kan være grei. Hvorfor er det dere bilfanatikere ALDRI kunne tenkt å hatt en slik bil? @erikaak

Er du glad i bil? I så fall kjøp tysk (evt. svensk) og et par år gammel bil som har gått under 100.000. Audi? BMW? Mercedes? Spiller ingen større rolle - kjøp den du liker best.

Er du så ikke opptatt av bil? Kjøp noe koreansk / japansk med god garanti.

6 Likes

Hehe, vanskelig å forklare da følelser rundt bil kan være grunnet i så mye forskjellig. Noen finner nok stor bilglede i en slik Outlander, men da handler det nok om gleden over det praktiske/alt i en pakke foran kjøreegenskaper/lyd/design/prestanda etc.
Jeg har to barn og hovedbilen er en Tesla Model 3. Kjempegøy å kjøre (gleder meg til hver tur) og nytenkende på mange områder, spesielt teknologi. Men da har jeg også tenkt at jeg ikke trenger størst mulig plass, men “stor nok”. Er for øvrig første til å innrømme at finish ikke er på linje med de som har bygget bil i 100 år +, men gledene ved bilen trumper liksom det negative. Mercedesen er som bil i andre enden, en 4 sylindret bråkete dieselmotor men gir likevel mye glede, for meg. Det handler nok litt om nostalgi (vokste opp i bla.a merce stv selv), men også det praktiske, komfort samt at jeg liker designet. Drømmen er å bytte ut denne i en Alfa Romeo Stelvio en dag, men må først få et lass med penger i hodet.
En Outlander er nok objektivt sett en suveren bil, men gir meg nada følelsesmessig. Ok kjøreegenskaper, praktisk nok, ser helt ok ut…men likevel - null begjær.
Trøsten for din del er at det nok er MYE mer økonomisk å ikke være følelsesstyrt når det kommer til bil. Sånn sett enig med han over her. “Er du ikke så opptatt av bil? Kjøp noe koreansk/japansk med god garanti” :slight_smile:

2 Likes

Kjører Toyota og de tar jo “alt” på garanti, det kan du bare glemme på mange andre merker. Har fått skifta noen rustne stag etter 9,5 år på “goodwill” på en Toyota Corolla. Det var verkstedet som mente jeg burde få det gratis og skulle ta det med Toyota.

Kan være greit med litt komfort også;)

1 Like

jeg har en toyota corolla selv nå :smiley: kjempe grei bil (føler jeg tjener penger vær gang den starter), og det gjør den alltid :smiley:
Men 2 meter høy å i familie-etableringsfasen + en sjef (kone) som bestemmer. Blir dette fort en bil nr 2.

2 Likes

Tjah, jeg kunne fint kjøre i 70km/t på grusveier og irriterte meg alltid for SUV-ene med altfor store felger som kjørte i 20-30km/t. Har ikke bilen lenger etter at en fyr kjørte inn i venstre side av bilen mens han kom ut fra en parkeringsplass. Kjøpte en Toyota Avensis som jeg er godt fornøyd med :wink:

Aboslutt, helt greie biler. Men legger du 50k mer i bordet får du en premiumbil.

Det er nok med støy fra ungene om du ikke skal ha hjulstøy i tillegg :wink:

Dama har en Toyota Yaris fra 2001-ish. Den hadde stått i 6mnd med flatt batteri, starta på første forsøk med nytt batteri.

… vi bruker ikke bil i hverdagen, og vi har to biler. :stuck_out_tongue:

Hva er ca. budsjettet ditt vordende bleiehelt?

1 Like

Min dypeste medfølelse brochaki.
De graviditets hormonene kan være røffere enn en helgetur på danskebåten med mora til @hakon

3 Likes

Et lite tips angående det å få med barnevogn på tur er å kjøpe en skiboks som er høy nok til at understellet på vognen kan legges oppi der med hjulene på :slight_smile:
Sparer du bagasjerommet for mye drit også.

Bare jeg som ikke liker utseende til model3 ?

5 Likes

Nei, det tror jeg ikke - er nok flere! Selv hadde jeg litt problemer med fronten i begynnelsen (før jeg kjøpte), men dette forsvant jo mer jeg så på den. I dag synes jeg designet er flott og blir bare mer og mer glad i den røde “Teslarossaen” min :wink:
Men, man vil nok ha delte meninger i all tid. Dette gjelder jo alle bilmodeller.

1 Like

Model 3 er litt som den tilbakestående lillebroren som aldri blir voksen :grin:

Ja virker som om de har tatt model s og så “krympet” den :slight_smile:

Jeg tenkte mer at model s er den pene dama og så er model 3 og X de stygge veninnene.

3 Likes