Jeg føler begge er designet som var kult på 80tallet, men som ingen egentlig liker.
Åpenbart mange som ikke liker utseendet til Model3, jeg synes den er ok.
Synes dere feks Toyota sine modeller er fine? Lexus? Jeg synes Model3 er lekker i forhold…
Første jeg tenker når jeg ser en Tesla er plast!
Veldig generalisert: Personlig synes jeg Toyota har laget de styggeste bilene de siste 10 årene. Ser ikke ut i måneskinn. Opel og Peugeot har også hatt et par forferdelige tiår, men har tatt grep. Toyota fortsetter tilsynelatende stygge-kjøret.
Gode biler da.
Toyota har jobbet seg bakover. Den siste fine Toyota sportsbilen er 90 talls supra. Per i dag så er vanlig LC fremdeles spisbar. LC V8 ser ut som den er tegnet i fylla. Husker også når de kom med krykkedesignet på baklykter. At det går an
Enkelte eldre Toyota er ok, men jeg ville uansett ikke kjøpt Toyota som kjører elektrisk 50% av tida uten lading, makan til idiotisk reklame.
Er det bare når du ser Tesla du tenker på plast? Forstår ikke helt hvorfor.
Hvis du ser Honda Civic? Hyundai Kona?
Det er en grunn til at at toyota er en av få bilprodusenter som allerede er under kravene til de neste utslipsgrensene. Bra hybrider er veldig, veldig gjerrige.
Joda, Toyota er sikkert bra det, jeg har selv har en -93 Corolla fra -96 til -97, funka greit den, men det har alle de nyere bilen jeg har hatt gjort.
Hadde en Prius leiebil i -05 på motorveikjøring området rundt Oslo-Lillestrøm, 0,7 -0,8 liter per mil, hadde i 2018 en C-HR leiebil i Trøndelag, jeg synes det var et helt rævva hybridsystem, men det er kanskje bare pga at jeg var godt vant med elbil? Når en lå i 60-70-80 og skulle akselerere så jaga den som er uvær.
Dette blir spikeren i kista for min del:
Toyota self charging…
Rått med 0,1L på mila da. Spesielt når en faktisk kjører såpass mye hver dag.
Langkjørte en ny Avensis hybrid tur-retur Trondheim-Grong. Brukte 0.7+ på mila. Hvis du så mye som kikket på gasspedalen skrek strikkmotoren og forbruket ble komisk høyt.
Til sammenligning bruker mitt V6 «dieselmonster» med 250+ hestekrefter 0.45-0.55 på langkjøring.
Heia.
Hva ragger du rundt i?
Sikler på en GLK med V6 som ligger ute på Finn om dagen
Ja på langturer blir et sånt beist sikkert helt svindyrt, enda verre enn avensisen.
Men om du til daglig bruker 0,1 da. Selv om du kjører 20mil daglig! Da skal du kjøre endel langturer før du taper sett året osm helhet.
Det hadde kanskje vært rått med 0,1 liter på mila, men testen på 20 mil så brukte den 0,32 liter på mila, altså 3x.
Altså et energiforbruk på 31,2 kWt for batteri og 6,5 liter diesel. Totalt tilsvarer det ca 100 kWt på 20 mil, eller 5 kWt per mil, eller 0,5 l diesel per mil.
En Tesla X ligger vel på 2,6-3 kWt per mil, eller hva @pdx?
Bilen er sikkert fin den, men dobbelt opp av alt? Både en komplett elektrisk drivlinje og en komplett fossil drivlinje.
Sikkert gunstig det for Mercedes i framtida.
Hele poenget var at selv en ny Toyota-hybrid er en vits på langkjøring vs. et såkalt dieselmonster
Litt optimalisert sånn en ^ Neste bil blir fort en BMW M550D - der begynner det å dukke opp veldig attraktive bruktkjøp
Aah, selvsagt, jeg leste ikke nøye nok.
Var Mercedes selv om hevdet 0,1. De sa bere de trodde folk ville kunne klare det, at det var realistisk.
Den har jo nesten 10 mil el rekkevidde, så om man pendler 2-3 mil hver vei så vil jo en slik kunne fungre på kun el. Så lenge man finner seg i en jævlig sløv SUV hehe.
Når den gikk 20 mil så gikk vist EL i 13 mil og resten vanlig. De 7 med diesel blir jo det selvsagt brukt mye diesel da dette er en jævlig tung bil! (2,5ton)
Jeg er egentlig ikke fan av hybrid, men det er normalt sett pgr lite bagasjeplass osv. Men om en får oppimot 10 mil da er det hovedsaklig kun på langturer det blir problematisk den er så svindyr i drift på diesel alene.
Blir nok HEFTIG mye hybrider fremover som følge av C02 bøtene. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal kjøpe en EL elle r hybrid. Kommer jo ut mye snaccs fremover. Uansett tenker jeg ikke å kjøpe en så stor/dyr bil da, har ikke engang unger enda. Men trenger jo plass etterhvert når jeg får det.
Ser for meg at rimelige elbiler som Kia E-niro o.l har nok plass egentlig. Usikker på hvordan den sammenligner seg med Skoda Vision suv? @Paddy80 Skodaen er vel større?
De fleste biler ser jo greie ut stående alene, men er redd mange er mindre enn de ser ut på bilder Ekstremt mye rart som kommer ut fremover, så jeg har begynt å lese endel på nye elbiler.
Veit ikke størrelsen innvendig, men er omtrent som en tiguan / tidligere Q5 utvendig. Nye passat Gte klarer godt ned på 0.4 tallet på mila på langkjøring , den har blitt mer kosteffektiv pga nytt og større batteri. Det er ett godt alternativ plassmessig.
Skoda Vision iV er en større bil enn Kia E-niro ja.
E-niro: 4,375 mm (L) x 1,805 mm (B) x 1,560 mm (H). Bagasjerom 451l
Vision iV: 4,666 mm lang, 1,926 mm bred og 1,613 mm høy. Bagasjerom 550l
På rekkevidde vinner på papiret Vision iV 500km mot 455km.
Men E-niro er jo helt sikkert en del billigere enn det Vision iV blir (venter i spenning på Vision prisen).
En fordel jeg regner med Vision iV får er jo at den nok ser langt penere ut enn Kiaen Men litt spent på å se det endelige resultatet der også.
Ja jeg las meg litt opp på det. Blir vel en god del plass mer da. Men sikkert ish 400 mot ish 500 da evt i pris? Spørs jo på utstyr og batteri størrelse man velger også. Gjenstår å se pris, de har vel lovet å være konkurransedyktig. Creds til Skoda om de ser fremdeles så tøffe ut.
Var litt diksusjon rundt design her tidligere og en av de merkene jeg synes har lyktes best de siste årene er Skoda. Synes faktisk de har blitt ganske så pene jeg.
Når det gjelder Tesla sitt design som jo har vært diskutert litt så synes jeg Model S er pen. Føler vel Model S er den bilen tesla virkelig designet. De andre er ikke stygge men jeg føler de er en litt merkelig skalert utgave av modell S. Så slengte de på det jeg synes er tåpelige måkevinger på X da.