Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Ja, S er eneste bilen du snur deg etter. Men jeg skjønner godt folk liker de andre bilene uansett. Ekstremt mye for pengene her i Norge. Men man ser jo at andre steder hvor det ikke er mulig kjøpe Tesla til halvpris vs andre lignende biler, så er de ikke like attraktive.

Er da klart at Tesla og avgiftspolitikken i Norge har vært med på oppfylle mange middelaldrende småbarnsfedres guttedrøm om bil med rå ytelse. Stor plass, god comfort, god rekkevidde og en del økonomiske insentiver i byene har jo gjort det mulig for de å få kjøpet godkjent av økonomisjefen (kona) også. :slight_smile:

1 Like

What he said :point_up:t2:
Vh, 38 år gammel småbarnsfar.
(men fortsatt økonomisjef tross lavest inntekt)

2 Likes

Som Woody Allan sa:
“In my house I’m the boss, my wife is just the decision maker.” :wink:

2 Likes

Hei!
prøver då å skape trøbbel eller?!
Måkevingedørene er helt geniale! Gud jeg savner de på den forbanne jævla Ford Mondeoen min…

1 Like

Jeg har bare 50km rekkevidde ( maks 40km i praksis :wink: ) og hadde 0.19 i forbruk første året så med rekkevidden til mercedesen er nok 0.1 realistisk :slight_smile:

1 Like

image

2 Likes

Ser helst at du konformerer til mine meninger krafer, før det blir noe uro her. :sweat_smile:

1 Like

Mondeo har vel aldri hatt det. Eller har du super special edition? :grin:

1 Like

hehe. Snakker om X’en min. Det var tider. Sprek, plass til alt utstyret mitt, stille, billig i drift, fantastiske fordeler.

Og likevel dumpet du hun???

Var nok gjeld knyttet til den til å få en episode på luksusfellen :sweat_smile:

Såvidt jeg vet, så finnes det ikke Avensis hybrider, det er nok en av grunnene til at de ikke produseres mer. Har en Avensis som jeg på langtur fra Bergen til Oslo hadde et forbruk på 0,58. Var ikke pen med gasspedalen, men er jo noe begrenset hva du får gjort i normal trafikk.

Det finnes to utgaver av bensin-versjonen, en med 132hk og en med 147hk, jeg har sistnevnte.

jeg er heldig hvis jeg kommer meg ned på 1l med landcruiseren :roll_eyes:

Er vel snart 2 år siden den siste Avensisen rullet ut av fabrikken også. :slight_smile:

1 Like

Kanskje ikke det beste forbruket, men ellers fornøyd med landcruiser? Jeg vurderer selv kjøp av en gammel Landcruiser som bil nr 2. Vil ha noe som kommer seg frem uansett, god plass og driftsikker.

fornøyd, jøsses ja! kjempe bil. bil nr2 er en leaf, så snittet er kunne vært verre :smile:

Når jeg skulle kjøpe bil hjalp det å sette de ulike kostnadene til ulike biler inn i et system. For min del er det alltid kostnaden per kilometer som er relevant.

Noen av postene blir antagelser, men kan kanskje gi et ok bilde dersom man sammenligner ulike biler.

Verditap er ofte den mest undervurderte posten. Ikke uvanlig med 5kr/km i verditap for en ny/dyr bil.

Eksempel nedenfor:

2 Likes

Hehe, nettopp - det var i alle fall en helt ny hybrid og stasjonsvogn fra Toyota. Tror den het noe på «A» :sweat_smile:

1 Like