Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store biltråden 🏎🚗🚙

Toyota Auris Touring Sports, den er nå blitt erstattet av Toyota Corolla stasjonsvogn som kommer med 122hk (slackt) eller 180hk som vel er mer din smak. :stuck_out_tongue:

Jeg så på Toyota Auris Touring Sports vs Avensis når jeg skulle kjøpe bil, men den hadde litt mindre plass i baksetet også var det problemet med en 99hk motor på en såpass stor bil +33hk elektrisk som da ikke går etter å ha kjørt lenge nok på flatmark. F.eks. opp Østerdalen. :stuck_out_tongue: Derfor endte jeg på Avensis. Ok med en bensinbil som kjører rundt 2000rpm i 110km/t. Stille og fint. :slight_smile:

1 Like

Jeg kjøpte en brukt M550 i april i fjor - morsomt skyv i den altså!

4 Likes

Artig! Hvilken årsmodell, og er du fornøyd ellers?

Noe som har erfaring med GLK?

Har litt lyst på denne her med V6

For det meste hørt bra ting om GLK - den du linker til ser ut som et flott eksemplar! Bilen er 10 år gammel, så litt småtteri bør riktignok påregnes de neste årene.

Synes 320k var litt stivt. 250k så kunne jeg vurdert den seriøst

Pene eksemplarer koster - men det er kanskje litt stivt :sweat_smile:

I alle tilfelle mener jeg det er avgjørende at en high-end bruktbil er norsksolgt, og at den har lav km.

Jeg er på de fleste måter ikke objektiv, men hva er greia med Toyota og hvorfor selger det så bra som det gjør?

1 Like

Billig, bra garanti, driftsikkert.

1 Like

Fin bil, men den der hadde ikke sett hyggelig ut i regnearket jeg postet over.

Kjapt overslag fra meg gir rundt 6kr per kilometer.

Ser den da, det er ikke mange merker som slår de på kundetilfredshet og statistikk ifht feil med bilene, men de er så kjipe. Blir som kun spise fiskeboller til middag fordi man blir mett og det er billig.

3 Likes

Ikke uenig med deg der :fish::plate_with_cutlery:

2 Likes

Når jeg skulle kjøpe en Toyota Corolla, så sjekket jeg om modellen hadde noen “kjente feil”, men det hadde den ikke. Det er vel en gjenganger for Toyota. Ikke som diverse andre merker hvor hvis du kjøper feil årsmodell så er det bare å regne med at du må bytte girkasse, eller at de lakkerte delene av bilen ruster i stykker.

Haha, moroa blir jo når du kjører forbi en fyr i Audi. Da må han nesten kjøre forbi deg igjen for å føle seg som en mann igjen. Minuset var jo seff at jeg måtte ha en jæææævelig lang rettstrekning for å få kjørt forbi da. Riktignok i en 12 år gammel Corolla med 97hk, med Avensisen og 147hk, så er det ikke noe jeg tenker på. :stuck_out_tongue:

1 Like
  1. Ja, jeg synes den er veldig morsom. Men skal sies at jeg har lite erfaring med den type bil, så sammenligningsgrunnlaget er ganske begrenset. jeg savner litt eksplosjon kanskje? Men bruktbilgarantien går ut i typ september, så da skal jeg tune den litt. Bare med helt basic software tuning så blir det 440hk og i underkant av 850nm - så kan være det merkes (er vel 381hk og i rundt 800nm originalt). ellers synes jo jeg det er veldig kult med en bil helt uten kjennetegn etc, med to barnestoler bak - som allikevel er såpass sprek:) eneste aberet er at det er vanskelig å finne 19" felger fordi det ikke er plass til bremseskivene, og nå har samboeren sprengt dekk to ganger i vinter fordi norske veger er-- ja, norske veier., og vi har 20"
2 Likes

Snakket med en i går, han har en Tesla X og en Hiace varebil som arbeidsbil som han vil bytte ut.
Han hadde vært å prøvekjørt LC, det var ikke akkurat en opptur etter hans beskrivelse…

Gammern har en 2010 LC som han har hatt siden ny, lagt på den 160kkm og det eneste som har vært byttet er bremser og en dynamo. Den bilen er driftssikker herfra til månen. Han har tilogmed et par småbiler på samvittigheten uten at den har tatt noe skade :sweat_smile:

1 Like

Det var mer at det var type gammeldags bil, sikkert helt topp driftssikkerhet.

Kan jeg spørre hva slags forbruk han har i gjennomsnitt på LC’en?

ny funcom bil @Hakon

1 Like

Ligger på ca litern