Har kjørt lignende kjerre, men ikke med pinglegear😂
Det var med skikkelig slarkete rattgear, den skulle en ha tunga mitt munnen på for å treffe gear!
I 2008 var jeg faktisk å så på en 17m, men var for sein, en annen som fikk kloa i den. Det var en ordinær bil, med sofa foran og bak.
Jeg har aldri vært Ford fan, men ingen regel uten unntak.
Er egentlig Opel som logger litt hjerte nærmest, feks en 70-talls Manta, Kadett GTE, eldre Kapitan, Rekord P1 med snev av Bel Air i designet, dog endel numre mindre😊
tilbake til 2013,bestemte jeg meg for å kjøpe veteranbil for første gang,-det skulle bli en opel commondore A fra 1971,2-dør cupe` ,blå med cromfelger,-råstilig!
jeg ringte eier og avtalte seriøst et kjøp,men selgeren skulle først jobbe turnus,for så å komme tilbake til meg,-etter noen dager stod det på finn.no “solgt”…
kjøpte etter kort tid falt valget på en restaurert Mazda 929 cupe` fra 1976,-nesten like tøff,men hadde 4 gode år med den.
i denne video`n kom jeg på en annen annonse jeg så på Finn,jeg kikket mer på bilen BAK den bilen som var til salgs på bildene i annonsen…
denne…
jeg skrev meldning til selger : “HVA SKAL DU HA FOR BILEN BAK BILEN DU SKAL SELGE??”
Fikk senere svar:
“desverre den bilen er ikke til slags.”
Jepp, det skjer ting på elbilfronten
Var i Skøyen for å ta en liten titt på Tesla Model 3. Lurte litt på hvordan den tåler Norsk snø med saltlake.
Hjulopphenget foran
Hjulopphenget bak
Er kanskje ikke så unormalt?
Vet ikke om Tesla leverer med antirustbehandling når bilene kommer, hvis ikke er det galskap på kjøre ut på veien før bilen er behandla. Bilen bør altså kjøres på biltransportør direkte til verksted.
Hjulopphenget er jo vanlig at er ubehandlet.
Hva med bilen ellers da?
Hvordan var følelsen bak rattet? Prøvde du skjermen og betjeningen på rattet?
Jeg tror det er helt konge når en har kjørt bilen en dag eller to.
Har feks Ioniq med knapper for å bytte kjøreretning og sette i Park, savner ikke en dildo å trekke og skyve på…
Solid kvalitet på øverste bilde - tatt med mobil?
Bilen ellers føltes veldig solid. Paneseret “Frunken” var veldig lett å løfte, samtidig som den var overaskende stiv. God beinplass bak for en som er 180cm.
Lurte også veldig på hvor solid ladeluka var, og lurer litt på hva slags materialer den er laget av. Veldig solid luke.
Satt i førersetet i 30 sekunder fikk ikke følt på så mye, men jeg persolig liker det minimalistiske, Lett å vaske .
Jeg er enig med deg at bilen komert til å bli het konge å kjøre etter noen dager. Har selv muligheten til å kjøre en Ford Focus Electic som er utrorlig god å kjøre. Kjøretøy med mye dreiemoment er gull!
Blir utrolig gøy å få en meldig om at det er kommet en ny oppdatering over natta.
Hehe,
Nei, det er tatt med et Sony A6500 med 50mm. Hjulopphenget er tatt med mobiltelefon.
Noen andre som har gjort målinger på rekkevidde, strøm/drivstofforbruk i forhold til dekkdimensjoner? Kom over denne uhøytidelige testen gjort av en privatperson:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=21523.0
Hadde ikke trodd dimensjonene skulle ha så mye å si.
Kom over denne, tror vi må innom en tur hvis neste års ferie går i den retningen😀.
Ska du @Hakon?
https://m.youtube.com/watch?v=BmoEIyw1HFU
Også nummer 1000 i kø. Snøen må ligge tungt der i gården…
Jeg har veldig lyst ja Men usikker på om jeg skal slippe løs ellvern eller leie bil der nede
Hvis vi tar turen innom så er det for å se på😊
Hva må til for å leie, og hva koster det? Er det rimeligere biler å leie?
Aner ikke, har ikke hatt gleden av å besøke ringen enda. Ja, du kan få leid rimelige biler
Vi var på besøkssenteret en gang, da rigga de til, skulle være F1, men vi var ikke ute å så noen kjøre, mulig banen var stengt også da.
Ikke dra til ringen, det er mer avhengighetsskapende enn narkotika…