Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store NFT-tråden - Non Fungible Tokens

Overaskende at det ikke er en egen tråd for NFT enda, så jeg lager en.

Personlig synes jeg fees på ethereum er for høye så det er sjelden jeg kjøper noe der lenger, har noen få verdiløse NFT på ethereum, men har kjøpt en del på Fantom som er en mye billigere og raskere chain.

Det er det første 3d-NFT-prosjektet på Fantom, følges av Harry Yeh som er en viktig person i Fantom-systemet.

Ellers er helt klart de beste NFT-prosjektene på ethereum, men også noen bra på Solana. Personlig er jeg ikke så veldig kunnskapsrik når det gjelder NFT men ser at de kan ha enorm bruksverdi.

Uansett - tipper det er mange her som kan litt om NFT-er og som ønsker å dele prosjekter.

Her er de jeg har på Fantom:

Har også staket noen Cyber Neko (som virker som et bra prosjekt), og også PortalHeads - vet ikke hvorfor de ikke kom opp i listen.

Har forresten nettopp mintet litt rev på:

https://www.foxopera.house/

En av hovedårsakene til at jeg kjøper disse er fordi jeg ser en del av prosjektene på ethereum har vanvittige priser. Jeg tror Fantom kommer til å vokse mye de neste året og tipper vi vil få en god del høyere priser på NFT’s på Fantom også.

2 Likes

Trym bølgen her, https://opensea.io/collection/rude-boys

SYnde sdet virker som det er litt vel mange av dem, totalt…? Kan du fortelle litt mer om den?

Det er vell ca 3500 totalt, hvorav ~ 130 forskjellige.
På det meste så er det 128 av 1 mener jeg. De fleste er det typ ~ 48-56 av.

Kanskje litt mange av noen, men de det er få av er verdt mer og mer. Ikke blitt lansert utilities enda, da det har vært en hel del fram og tilbake med Devs der slik jeg har skjønt det, men det skal komme nå i Q1/Q2.

Da blir det nok prints/accesories til hodlers. Serien ble på en måte «avsluttet» i Januar da Rude Boys nr 100 ble lansert, men det kommer 20-25 til, da av special editions, med mindre kvantitet. Da vil nok hypen ta seg kraftig opp igjen…

Inne i en litt rolig periode per nå inntil det skjer :slight_smile:

2 Likes

Jeg er inne i flere prosjekter på Fantom samme som @VargVemund:

Den siste jeg har engansjert meg i er mindre kjent Fantomized, men lager mye bra Ai art som er handpicked tror den vil ta av etterhvert:

1 Like

Ser knall ut! Jeg hadde et par fantom gates, men mintet flere både gates og NeonGhosts.

De håndplukkede ser jo helt rå ut…! Er det dem du har?

Nei disse er kun fra Twitter feeden deres, de lager alle på forhånd gjennom blanding av 3D programmer og AI. Prosessen tar flere dager, litt sen til tråden kan anbefale å kjøpe en spectacular på PS gir deg rabatt.

Jeg har minta denne bare:

Og kjøpt meg en Spectacular, ta og hør i Discorden deres om de kan AirDroppe deg en Christmas gate de har noen igjen gjelder kun dersom du har skaffet deg Spectacular :+1:

1 Like

Men vurderer å minte flere og sweepe på PS dersom noen velger å selge billig :sweat_smile::sweat_smile:

1 Like

Jeg kjøpte flere selv - liker å minte da. Er jo en del fler igjen å minte…!

Får original holder/minter noen form for betaling ved senere salg?

1 Like

Ingen på Fantomized så vidt jeg vet, men hvem vet hva framtiden bringer :man_shrugging:

1 Like

Overaskende at det ikke er mer vanlig, burde gjøre noe for omsetningen…!

Inget stort fan av art NFT’s men sitter på ett par projekt:

Firestarter Metaverse Champion - Utility för Firestarter launchpad. Hiro ger guaranteed allocation, kommer ytterligare 3 champions framöver med andra utilities.

Nostalgia by YMH - Liknande koncept som JRNY. Lite usecase idag annat än giveaways och whitelisting på andra projekt, plus gratis mint på teamets kommande två kollektioner, men tror den kan bli intressant att följa framöver.

1 Like

Det har vist seg at jeg er lite flink til å benytte meg av launchpads osv, som regel glemmer jeg launch og hvis jeg blir med på en glemmer jeg gjerne å selge meg ut. Har fortsatt noen tokens i andre launchpads, som Fantomstarter, Starter og Superlauncher, men som sagt; pleier å glemme å bruke dem. Ellers virker disse interessante!

1 Like

Ikke brukt noe særlig launchpads, mest «word by mouth» på Discord.
På Fantom NFT så følger jeg følgende Discords:

  • The Rabbit Hole hvor persona The Tinfoil Realist styrer sjappa
  • FTM NFT Degens hvor pesona DubwiseRenzo styrer sjappa, også involvert i SlurpDao og DefySwap.
  • NFT kanalen til SpiritSwap da de samarbeider med mange NFT prosjekter som de får noen NFTs hos får raffle på #giveaways. En som er mindre kjent i SpiritSwap men som har en finger med i spillet flere steder er Nzaru han er med i både blant annet CyberNeko og Binary Punks. Nzaru er veldig flink til å selge inn NFT prosjekter.

De bidrar mye bra i NFT space på Fantom, men og personer man skal ta med en klype salt. Business er business og de ofte kan pumpe opp en NFT får egen gevinst så enten selger man på ATH når de pumper eller så venter man til dump er ferdig og kjøper noen billige NFTs :man_shrugging: :joy:

1 Like

Jeg har også engansjert meg på Solana plattformen blant annet tiexo.com fra folk som står bak Moonlet Wallet som er en staking platform for Zil, Sol og flere.

De har en super giveaway der jeg fikk seats, men trenger og å invitere folk til Discorden deres om noen er interessert å sjekke ut bruk denne lenken, så hjelper dere meg på veien :pray:

1 Like

Jeg skal minte et par Metamon NFTs imorgen kom meg på whitelist, som blir en del av game play til Metamon spillet.

De har over 48k brukere på Discord og fått mye reklame som et av P2P spill på Near blokkkjeden, veldig pokemon-aktig, men mye aktivitet på Discord og i media tror dette kan bli et spill med mye aktivitet og verdt å kanskje minte 1-2 NFTs i.

1 Like

Unidex skal faktisk minte egen NFT som vil gi en utility på Unidex plattformen.

1 Like

Dino Tomic, vårt lands store NFT-tegner og kunstner, er med på dette prosjektet som etter sigende har planer om et NFT-spill der eiere av NFT kan leie ut NFT til spillere for 50% av spillernes gevinst i spillet som kommer. Ifølge Dino vil prisen på disse kunne øke betraktelig i tiden som kommer. Vet ikke mye om

https://opensea.io/collection/samuraisaga

Hvorfor ser spillet ut som et par 16-åringer har lekt seg i en gammel spillmotor et par kvelder?
Mener ikke å være krass, men dette er ikke 2022-kvalitet. I 2000 ville det vært imponerende for en alpha.

Det kan man godt si :sweat_smile: